1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

Snelheid internet op Windows

Snelheid internet op Windows kan sneller door een kleine aanpassing van het register te doen. Open Regedit, ga naar Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters. Maak een nieuw DWORD (32-bit) aan en wijzig de naam in IRPStackSize. Klik op de nieuwe sleutel en kies voor Decimal en verander de waarde in 32, niet hoger. Opnieuw opstarten en men heeft een snellere surf ervaring.

Succes.

 

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wees heel voorzichtig met dit soort instellingen, windows ''verstopt'' die instellingen niet voor niets.

Wat bij de ene machine een marginaal voordeel kan opleveren kan op een andere desastreus uitvallen.

 

Maak ook bij elke wijziging in het register een back up, en weet ook hoe je die terug kan zetten.

Sparco1955
Topicstarter
Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Steefb ,

Ik had er inderdaad wel even een waarschuwing bij kunnen doen maar de resultaten zijn niet bepaald marginaal te noemen. Om de aanpassing ongedaan te maken is het verwijderen van de nieuwe sleutel voldoende. Deze tip kreeg ik van een goede vriend die een tijdje bij NASA heeft gewerkt aan het verkeer tussen Houston en het ISS. Heb het al op diverse computers gezet en tot op heden geen nare problemen, alleen op de oudere computers werkte het niet. Het enige dat die sleutel doet is de hoeveelheid data vergroten die de computer kan verwerken. de waarden 32 en lager zijn zijn te gebruiken. Bij alle computers die ik gedaan heb blijkt 32 gewoon te werken. Boven de 32 kunnen er problemen ontstaan.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Windows default IRPStackSize is 15

 

 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ga het eens proberen of er een versnelling optreedt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic