1
Vraag
2
Reageer en help mee
Aldus

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Snelheid internet fluctueert

Beste,

Sinds juli 2023 overgegaan op een nieuw internet pakket van 1Gb

Aangesloten op een nieuw modem (zwart)

Toendertijd had ik langere modemkabels (5 meter) maar de modemsnelheid was toen altijd rond de 950 en stabiel en daar was ik dik tevreden mee .

Enkele maanden geleden veranderde dat plotseling en ging me modemsnelheid van heel hoog naar super laag en dat veranderd per minuut.

Heel soms heb ik helemaal geen internet meer 

Volgens Ziggo is me Modem goed en online 

Afspraak met monteur gemaakt en die is geweest 

Nieuwe aop gemaakt en hij heeft mij duidelijk gemaakt dat ik andere kabels moest gebruiken  !

Heb altijd zeer goede kabels gebruikt ! maar plotseling lag het daaraan 

Mijn internet heeft het altijd goed gedaan maar na de wissel naar een duurder pakket begonnen de problemen na een paar maanden en daarom gaat het erbij mij niet in dat het aan de kabels ligt.

Heeft iemand van jullie misschien een idee ?

Momenteel staat me modem aangesloten met een 1.5 meter kabel en heb ik nog steeds dezelfde problemen  !

Heeft iemand misschien een idee ?

Ik wil weer gewoon stabiel internet waar ik voor betaal 

en wil niet door een monteur en klantenservice afgescheept worden 

Ik kan deze week door me werkzaamheden alleen in de ochtend rond 8:30/9:00 reageren 

Alvast bedankt voor het meedenken 

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6330Posts
  • 235Oplossingen
  • 4915Likes

Dag @Aldus 

De monteur heeft u duidelijk gemaakt dat u andere kabels moest gebruiken en u schrijft dat u altijd zeer goede kabels heeft gebruikt. Mijn vraag is: welke zeer goede kabels heeft u gebruikt en welke kabels heeft de monteur geadviseerd om te gebruiken?

En om welke kabels gaat het; om de coaxkabel of om netwerkkabels?

Terzijde:  ervaring is dat monteurs niet de bedoeling hebben om u af te schepen, maar om ervoor te zorgen dat het spul werkt.

Aldus
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had eerst 2 zwarte coax kabels en later 1,5 meter modem kabel maar met beide geen goeie resultaten 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6330Posts
  • 235Oplossingen
  • 4915Likes

@Aldus 

Begrijp ik hieruit dat de monteur uw coaxkabels heeft vervangen? Eén kabel is verbonden met het modem en de andere met de Mediabox Next?

Welke netwerkkabel(s) zijn gebruikt om verdere verbindingen te maken en hoe zijn deze aangesloten? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31414Posts
  • 2211Oplossingen
  • 15734Likes

In jouw vorige topic was zeer duidelijk instraling aanwezig in de downstream, wat waarschijnlijk de oorzaak is van de lage snelheden.

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status? Deze gegevens graag kopiëren naar een tekstdocument en dat uploaden naar dit topic.

Aldus
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1000009328.jpg

1000009327.jpg

1000009326.jpg

1000009325.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31414Posts
  • 2211Oplossingen
  • 15734Likes
  • Kun je ook de rest van de downstream-waarden alsook de historie/geschiedenis plaatsen? De instraling lijkt vooralsnog i.i.g. opgelost.
  • Maak je naast het modem gebruik van andere netwerkapparatuur?
  • Ervaar je het genoemde probleem via ethernet/Wi-Fi/beide en op een specifiek apparaat of meerdere/alle apparaten?
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5813Posts
  • 690Oplossingen
  • 2426Likes

Goedemorgen @Aldus 

Vorige week is Tobias met zijn expertise druk aan de slag gegaan om jou te ondersteunen in jouw snelheidsprobleem.

Er zijn door hem een aantal vragen gesteld waarop we geen reactie hebben ontvangen. Hoe hangt de vlag er nu bij?

Als je nog hulp nodig hebt dan is het vriendelijke verzoek daarop te reageren. Is het probleem inmiddels opgelost? Helemaal top! Dan horen we dat graag zodat we het topic kunnen sluiten 🙂

Aldus
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben op vakantie en kan dus niets zien 

6 april weer terug 

8 april komt er weer een monteur

Topic is dus nog open 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic