1
Vraag
2
Reacties
wimsnet

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Snelheid extra wifipunt

Sinds kort heb ik een extra Wi-Fi punt van Ziggo maar de Wi-Fi snelheid hiervan is veel lager dan de originele box. Kan ik zelf dit aanpassen? Wie heeft er een oplossing voor het probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, je apparatuur en kabel lijken OK te zijn.

Je kunt in de Wifibooster van alles aanpassen.
Ik vermoed dat er nu een paar zenders op hetzelfde Wifikanaal zitten, dat kan de snelheid behoorlijk beïnvloeden.

Kijk met een Wifi Analyzer uit de app stores welk Wifi apparaat op welk kanaal zit, je ziet dan ook je buren hun Wifi en ziet wat het rustigste kanaal is om je modem/Wifibooster te zetten.
Kies voor je eigen apparatuur altijd een ander kanaal voor je modem en voor je Wifibooster.
Kies bij voorkeur of 1 of 6 of 11 dan stoort je eigen Wifi elkaar ook niet.

Meer info: Hulp bij Wifiboosteren Wifi-drukteen

Gebruiksaanwijzing Wifi-kanaal wijzigen
In het kort, je kunt inloggen met http://ziggo-ap en hier allerlei instellingen zien en wijzigen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk extra Wifipunt heb je, via de stroomkabel of via een UTP kabel?
Welke originele box heb je in gebruik, er zijn nogal wat verschillende modems in gebruik?

Als ik nu een advies/oplossing zou geven dan kan ik er honderd geven, maar dat is schieten in het donker.
wimsnet
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Bert, fijn dat je me wilt helpen. Het Ziggo modem is de Connect Box TG2492LG, de extra Wifi Booster van TP-Link is bekabeld via UTP Cat 5E type Ziggo-C7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, je apparatuur en kabel lijken OK te zijn.

Je kunt in de Wifibooster van alles aanpassen.
Ik vermoed dat er nu een paar zenders op hetzelfde Wifikanaal zitten, dat kan de snelheid behoorlijk beïnvloeden.

Kijk met een Wifi Analyzer uit de app stores welk Wifi apparaat op welk kanaal zit, je ziet dan ook je buren hun Wifi en ziet wat het rustigste kanaal is om je modem/Wifibooster te zetten.
Kies voor je eigen apparatuur altijd een ander kanaal voor je modem en voor je Wifibooster.
Kies bij voorkeur of 1 of 6 of 11 dan stoort je eigen Wifi elkaar ook niet.

Meer info: Hulp bij Wifiboosteren Wifi-drukteen

Gebruiksaanwijzing Wifi-kanaal wijzigen
In het kort, je kunt inloggen met http://ziggo-ap en hier allerlei instellingen zien en wijzigen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic