hallo,
Sinds vorige week nieuwe Smartwifi modem in huis. Ik heb deze in bridge mode met een Netgear R7000 Ac1900 router erachter. Ik heb het Max Internet pakket.
Ik heb de PC vanaf de Netgear router met een ethernet kabel (CAT 7) via een Netgear Gigabit switch aangesloten (in een andere kamer). Volgens speedtest.net kom ik daarmee op 260.78 Mbps up en 38.35 Mbps down.
De wifi (vlakbij de router) heeft een snelheid 165.59 Mbps
Volgens mij zou dat hoger moeten kunnen toch?.
Is de router te oud? zijn er andere tips en trics om e.e.a. te verbeteren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
ik ga er vanuit dat deze op router modus staat ander zet je je modem niet in bridge.
lijkt mij van niet, anders kan je altijd een factory reset proberen.
soms helpt het aanpassen van de DNS servers, enkele voorbeelden zijn cloudflare DNS, google DNS en openDNS.
Ondertussen een factory reset gedaan van de router en nu lijkt het goed. Dank voor de reacties.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Enig idee wat voor kabel jij gebruikt tussen je router en je modem. en ligt deze toevallig ergens naast een stroomkabel. CAT5e kabels willen nog wel eens storen door de instraling van stroomkabels.
Je router zou wat betreft specificaties ruim voldoende moeten zijn. meerdeer gigabit poorten en een totale wifi bandbreedte van 1.9 gigabit.
is de CAT7 kabel tussen de computer en de router zelfgemaakt of een kant en klare.
zou jij ook een screenshot willen plaatsen van de modemwaarden.
Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn ... - Ziggo Community
en welk modem gebruiken jullie het kan zijn dat je wellicht een modem hebt dat de snelheid niet ondersteund. zou heel vervelend zijn natuurlijk.
hoop te horen
aan de router ligt het in ieder geval niet.
kun je een foto maken van je hoofdaansluiting, dus waar ziggo de woning binnenkomt. en wat zit er inderdaad voor kabel tussen het modem en de router?
de kabel tussen de modem en de router is ook een CAT 7 kabel
kun je eens een speedtest doen rechtstreeks op het modem?
kan jij toevallig ook een screenshot plaatsen van correctable en uncorrectable errors
de power ziet er goed uit hetzelfde geldt voor de SNR
AOP is niet verouderd, heb exact dezelfde enige verschil is dat dit een opbouw is ipv inbouw
is dit overigens het eerste punt waar ziggo het huis binnenkomt of is een doorgetrokken kabel ergens anders heen
hoop te horen
het zijn allemaal kant en klare kabels.
waar vind ik die?
deze staan lager op de pagina bij het modem dat jij hebt
zou jij overigens alle 32 kanalen kunnen screenshotten?
en zou jij ook de netwerklogs erbij willen plaatsen?
hoop te horen
op welke pagina precies? ik kan ze zo niet vinden.....
dit is het eerste punt waar de kabel binnen komt
oh daar.....
En dan op deze pagina omlaag scrollen tot je de correctable en uncorrectable errors hebt.
en de netwerklogs vind ik daar ook ergens?
Yes op dezelfde pagina en dan onder netwerk historie.
ik zie de screenshots tegemoet
die errors had ik al gepost net......
hier de netwerkhistorie
@tobiastheebe heb jij enig idee hoe dit zou kunnen komen. dit gaat net buiten mijn kennis.
kan je ons een foto sturen van hoe het AOP eruitziet en op welke wijze het modem is aangesloten
deze staan in een bovenstaand bericht. niet in de preview helaas
Ik kan er zelf ook niet aan zien wat niet gebruikelijk is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.