1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Bart14

Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Snelheid abonnement wordt niet gehaald via SmartWifi modem + Netgear R7000 AC1900

hallo,

 

Sinds vorige week nieuwe Smartwifi modem in huis. Ik heb deze in bridge mode met een Netgear R7000 Ac1900 router erachter. Ik heb het Max Internet pakket.

Ik heb de PC vanaf de Netgear router met een ethernet kabel (CAT 7) via een Netgear Gigabit switch aangesloten (in een andere kamer). Volgens speedtest.net kom ik daarmee op 260.78 Mbps up en 38.35 Mbps down.

De wifi (vlakbij de router) heeft een snelheid 165.59 Mbps

Volgens mij zou dat hoger moeten kunnen toch?.

Is de router te oud?  zijn er andere tips en trics om e.e.a. te verbeteren?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

ik ga er vanuit dat deze op router modus staat ander zet je je modem niet in bridge.

lijkt mij van niet, anders kan je altijd een factory reset proberen.

soms helpt het aanpassen van de DNS servers, enkele voorbeelden zijn cloudflare DNS, google DNS en openDNS.


Bekijk in context

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ondertussen een factory reset gedaan van de router en nu lijkt het goed. Dank voor de reacties.

Bekijk in context

41 Reacties 41
Meldingen
Aan Uit
Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

Enig idee wat voor kabel jij gebruikt tussen je router en je modem. en ligt deze toevallig ergens naast een stroomkabel. CAT5e kabels willen nog wel eens storen door de instraling van stroomkabels.

Je router zou wat betreft specificaties ruim voldoende moeten zijn. meerdeer gigabit poorten en een totale wifi bandbreedte van 1.9 gigabit.

is de CAT7 kabel tussen de computer en de router zelfgemaakt of een kant en klare. 

zou jij ook een screenshot willen plaatsen van de modemwaarden.
Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn ... - Ziggo Community

en welk modem gebruiken jullie het kan zijn dat je wellicht een modem hebt dat de snelheid niet ondersteund. zou heel vervelend zijn natuurlijk.

hoop te horen

Gio2903

Level 17
  • 3474Posts
  • 183Oplossingen
  • 2553Likes

aan de router ligt het in ieder geval niet.

kun je een foto maken van je hoofdaansluiting, dus waar ziggo de woning binnenkomt. en wat zit er inderdaad voor kabel tussen het modem en de router?

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Bart14_0-1667850480331.png

Bart14_1-1667850628510.png

 

 

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

de kabel tussen de modem en de router is ook een CAT 7 kabel

Gio2903

Level 17
  • 3474Posts
  • 183Oplossingen
  • 2553Likes

kun je eens een speedtest doen rechtstreeks op het modem?

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

kan jij toevallig ook een screenshot plaatsen van correctable en uncorrectable errors

de power ziet er goed uit hetzelfde geldt voor de SNR

AOP is niet verouderd, heb exact dezelfde enige verschil is dat dit een opbouw is ipv inbouw
is dit overigens het eerste punt waar ziggo het huis binnenkomt of is een doorgetrokken kabel ergens anders heen

hoop te horen

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

het zijn allemaal kant en klare kabels.

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

waar vind ik die?

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

deze staan lager op de pagina bij het modem dat jij hebt

zou jij overigens alle 32 kanalen kunnen screenshotten?
en zou jij ook de netwerklogs erbij willen plaatsen?

hoop te horen

Architect_Kev_0-1667851455535.png

 

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

op welke pagina precies?  ik kan ze zo niet vinden.....

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

dit is het eerste punt waar de kabel binnen komt

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

oh daar.....

Bart14_0-1667851608965.png

 

Bart14_1-1667851634843.png

 

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

En dan op deze pagina omlaag scrollen tot je de correctable en uncorrectable errors hebt.

Architect_Kev_0-1667851692976.png

 

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

en de netwerklogs vind ik daar ook ergens?

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

Yes op dezelfde pagina en dan onder netwerk historie.

ik zie de screenshots tegemoet

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

die errors had ik al gepost net......

 

hier de netwerkhistorie

Bart14_0-1667851931627.png

 

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

@tobiastheebe heb jij enig idee hoe dit zou kunnen komen. dit gaat net buiten mijn kennis. 

MR_CHIP

Level 19
  • 12991Posts
  • 139Oplossingen
  • 4331Likes

kan je ons een foto sturen van hoe het AOP eruitziet en op welke wijze het modem is aangesloten

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

deze staan in een bovenstaand bericht. niet in de preview helaas

Ik kan er zelf ook niet aan zien wat niet gebruikelijk is.

1667850726552.jpeg