Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Bart14
Level 4

Snelheid abonnement wordt niet gehaald via SmartWifi modem + Netgear R7000 AC1900

hallo,

Sinds vorige week nieuwe Smartwifi modem in huis. Ik heb deze in bridge mode met een Netgear R7000 Ac1900 router erachter. Ik heb het Max Internet pakket.

Ik heb de PC vanaf de Netgear router met een ethernet kabel (CAT 7) via een Netgear Gigabit switch aangesloten (in een andere kamer). Volgens speedtest.net kom ik daarmee op 260.78 Mbps up en 38.35 Mbps down.

De wifi (vlakbij de router) heeft een snelheid 165.59 Mbps

Volgens mij zou dat hoger moeten kunnen toch?.

Is de router te oud?  zijn er andere tips en trics om e.e.a. te verbeteren?

0 Kudos
Oplossingen
41 Reacties 41
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP
Level 19

ik zie nergens staan ook niet als bijlage

0 Kudos
Architect_Kev
Level 7

1667850726552.jpeg

 Bijdeze staat hij nu ook pagina 2

Ik zie niets iets wat niet gebruikelijk is. het AOP is een opbouw model ipv inbouw. deze is niet verouderd ik heb deze zelf ook. splitter is aan het kapje te zien een POA-01-B deze is ook goed. 
Modemwaarden zijn ook niet ongebruikelijk.

ik ben een beetje clueless nu

0 Kudos
Gio2903
Level 17

vandaar dat ik ook benieuwd ben wat een speedtest doet rechtstreeks op het modem, dus zonder tussenkomst van de router

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

behalve dat die tv kabel niet volgens huidige ziggo geschikt standaard is zie ik niet echt problemen 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De TV-kabel is een verouderd type en kan instraling veroorzaken, deze kan het beste vervangen worden. Een nieuwe IEC/IEC-kabel met lengte van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd 7,5/10 meter is beschikbaar via Ziggo Randapparatuur.

Om 18:48 is uitval door T4 timeouts zichtbaar in de event log, met een reset als gevolg.

Architect_Kev
Level 7

inderdaad zou je zoals Gio zegt je computer rechtstreeks op je modem willen inprikken en een speedtest willen doen.

zou jij toevallig ook een keer je modem zonder tussenkomst van splitter in het AOP willen steken wellicht dat je een kapotte splitter hebt. komt niet vaak voor maar t kan gebeuren

0 Kudos
Bart14
Level 4
Topicstarter

ik zal dat morgen eens proberen. Is nu even geen optie helaas. speedtest rechtstreeks aangesloten op de modem bedoel ik.

Die TV kabel gebruiken we niet eens meer dus die kan wel weg

0 Kudos
Bart14
Level 4
Topicstarter

Dank voor jullie reacties tot zover. Ik zal morgen es aan de slag met rechtstreeks aansluiten op het modem.

Als ik het zo lees dan is het signaal dat binnen komt verder allemaal goed.

Zou het ook aan instellingen in de Netgear router oid kunnen liggen?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

heb je iets van QoS aanstaan?

0 Kudos
Architect_Kev
Level 7

ik ga er vanuit dat deze op router modus staat ander zet je je modem niet in bridge.

lijkt mij van niet, anders kan je altijd een factory reset proberen.

soms helpt het aanpassen van de DNS servers, enkele voorbeelden zijn cloudflare DNS, google DNS en openDNS.

0 Kudos
Ga naar reactie
Gio2903
Level 17

QoS moet uitstaan op je router, verder zou ik het niet weten. maar als de snelheid rechtstreeks op het modem (probeer ook een andere kabel) niet goed is, dan ligt het probleem daar waarschijnlijk

0 Kudos
Bart14
Level 4
Topicstarter

QoS staat uit. Router staat inderdaad in de routermodus

0 Kudos
puppie
Level 17

Zou je eens een foto willen plaatsen van de cat7 utp kabel en dan liefst met de specificaties op de kabel.

0 Kudos
Bart14
Level 4
Topicstarter

hierbij een foto van de kabel

0 Kudos
puppie
Level 17

Dat is een goede kabel, heb je de stekkers er zelf aangeknepen en daarna getest?

0 Kudos
Bart14
Level 4
Topicstarter

nee, ik heb kant en klare kabels met stekkers eraan. Kon alleen zo snel geen goede foto vinden...

0 Kudos
Bart14
Level 4
Topicstarter

Ik heb even rechtstreeks een laptop op de modem aangesloten; speedtest.net geeft dan 527.16 down en 40.65 up......

0 Kudos
Maximiliaan
Level 5

Dit ligt aan de instellingen van je router. Staan er QoS-instellingen aan? Het lijkt er heel erg op dat de router alle pakketten inspecteert, wat je snelheid tegenhoudt omdat de processor het niet kan bijhouden. Met de specificaties van je router klopt een snelheid van ongeveer 250 Mb/s wel.

0 Kudos
Bart14
Level 4
Topicstarter

QoS staat uit. Ik zal maar es een factory reset doen denk ik.....

0 Kudos
Maximiliaan
Level 5

Zorg dat alle instellingen uit staan die het inspecteren van pakketten inschakelen.

Dit is QoS, maar dat zijn ook toegangscontrole, ouderlijk toezicht en verkeersmonitoring.

0 Kudos