1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Bart14

Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Snelheid abonnement wordt niet gehaald via SmartWifi modem + Netgear R7000 AC1900

hallo,

 

Sinds vorige week nieuwe Smartwifi modem in huis. Ik heb deze in bridge mode met een Netgear R7000 Ac1900 router erachter. Ik heb het Max Internet pakket.

Ik heb de PC vanaf de Netgear router met een ethernet kabel (CAT 7) via een Netgear Gigabit switch aangesloten (in een andere kamer). Volgens speedtest.net kom ik daarmee op 260.78 Mbps up en 38.35 Mbps down.

De wifi (vlakbij de router) heeft een snelheid 165.59 Mbps

Volgens mij zou dat hoger moeten kunnen toch?.

Is de router te oud?  zijn er andere tips en trics om e.e.a. te verbeteren?

Oplossingen
41 Reacties 41
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP

Level 19
  • 13043Posts
  • 139Oplossingen
  • 4342Likes

ik zie nergens staan ook niet als bijlage

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

1667850726552.jpeg


 Bijdeze staat hij nu ook pagina 2

Ik zie niets iets wat niet gebruikelijk is. het AOP is een opbouw model ipv inbouw. deze is niet verouderd ik heb deze zelf ook. splitter is aan het kapje te zien een POA-01-B deze is ook goed. 
Modemwaarden zijn ook niet ongebruikelijk.

ik ben een beetje clueless nu

Gio2903

Level 17
  • 3519Posts
  • 184Oplossingen
  • 2591Likes

vandaar dat ik ook benieuwd ben wat een speedtest doet rechtstreeks op het modem, dus zonder tussenkomst van de router

MR_CHIP

Level 19
  • 13043Posts
  • 139Oplossingen
  • 4342Likes

behalve dat die tv kabel niet volgens huidige ziggo geschikt standaard is zie ik niet echt problemen 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35128Posts
  • 2592Oplossingen
  • 17679Likes

De TV-kabel is een verouderd type en kan instraling veroorzaken, deze kan het beste vervangen worden. Een nieuwe IEC/IEC-kabel met lengte van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd 7,5/10 meter is beschikbaar via Ziggo Randapparatuur.

 

Om 18:48 is uitval door T4 timeouts zichtbaar in de event log, met een reset als gevolg.

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

inderdaad zou je zoals Gio zegt je computer rechtstreeks op je modem willen inprikken en een speedtest willen doen.

zou jij toevallig ook een keer je modem zonder tussenkomst van splitter in het AOP willen steken wellicht dat je een kapotte splitter hebt. komt niet vaak voor maar t kan gebeuren

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ik zal dat morgen eens proberen. Is nu even geen optie helaas. speedtest rechtstreeks aangesloten op de modem bedoel ik.

 

Die TV kabel gebruiken we niet eens meer dus die kan wel weg

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank voor jullie reacties tot zover. Ik zal morgen es aan de slag met rechtstreeks aansluiten op het modem.

Als ik het zo lees dan is het signaal dat binnen komt verder allemaal goed.

Zou het ook aan instellingen in de Netgear router oid kunnen liggen?

MR_CHIP

Level 19
  • 13043Posts
  • 139Oplossingen
  • 4342Likes

heb je iets van QoS aanstaan?

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

ik ga er vanuit dat deze op router modus staat ander zet je je modem niet in bridge.

lijkt mij van niet, anders kan je altijd een factory reset proberen.

soms helpt het aanpassen van de DNS servers, enkele voorbeelden zijn cloudflare DNS, google DNS en openDNS.


Gio2903

Level 17
  • 3519Posts
  • 184Oplossingen
  • 2591Likes

QoS moet uitstaan op je router, verder zou ik het niet weten. maar als de snelheid rechtstreeks op het modem (probeer ook een andere kabel) niet goed is, dan ligt het probleem daar waarschijnlijk

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

QoS staat uit. Router staat inderdaad in de routermodus

puppie

Level 17
  • 3077Posts
  • 80Oplossingen
  • 1244Likes

Zou je eens een foto willen plaatsen van de cat7 utp kabel en dan liefst met de specificaties op de kabel.

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
 

hierbij een foto van de kabel

 

puppie

Level 17
  • 3077Posts
  • 80Oplossingen
  • 1244Likes

Dat is een goede kabel, heb je de stekkers er zelf aangeknepen en daarna getest?

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

nee, ik heb kant en klare kabels met stekkers eraan. Kon alleen zo snel geen goede foto vinden...

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb even rechtstreeks een laptop op de modem aangesloten; speedtest.net geeft dan 527.16 down en 40.65 up......

Maximiliaan

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Dit ligt aan de instellingen van je router. Staan er QoS-instellingen aan? Het lijkt er heel erg op dat de router alle pakketten inspecteert, wat je snelheid tegenhoudt omdat de processor het niet kan bijhouden. Met de specificaties van je router klopt een snelheid van ongeveer 250 Mb/s wel.

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

QoS staat uit. Ik zal maar es een factory reset doen denk ik.....

Maximiliaan

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Zorg dat alle instellingen uit staan die het inspecteren van pakketten inschakelen.

Dit is QoS, maar dat zijn ook toegangscontrole, ouderlijk toezicht en verkeersmonitoring.