1
Vraag
2
Reacties
spartaan

Level 5
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Snelheid Gigamodem

Ik heb sinds vorige week Giganet aangesloten gekregen.

Giganet modem had ik nog.

Met de Deco m4 versterkers kom ik naast het modem niet verder dan 460 mbps.

verder in huis wordt het minder.

Waarom is het niet hoger.

Gemeten op mijn Iphone (wel Ipad geen pc).

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78312Posts
  • 5294Oplossingen
  • 23339Likes

Met welk apparaat precies meet je die snelheid op welke website?

Wat meet je hier? Speedtest - Internetsnelheid meten? Doe de internet test | Ziggo

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10305Posts
  • 597Oplossingen
  • 2926Likes

toevoeging:

hoe zijn de Deco m4’s aangesloten op het modem bekabeld of draadloos ?

en haal je bekabeld wel de juiste snelheid ?

Marinus

Level 16
  • 1348Posts
  • 39Oplossingen
  • 420Likes

iPhone13 hier. (en diverse iPad's)

@spartaan 

Met de diverse speedtest apps kom ik over wifi ook niet verder dan ca 450 megabits/sec. Abo = 600.

Giganet lijkt voor jou overkill (zonder PC is 350 of 600 imeer dan genoeg) tenzij je tegelijk meerdere WiFi apparaten "aansluit" en laat werken op volle snelheid.

De Wfi chip is gewoon niet sneller........... Over 5G haal ik vergelijkbare snelheden.

Mr.internet23

Level 6
  • 116Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

de deco's (m4) halen uberhaupt nooit 1000mbps via wifi (alleen bedraad volgensmij). Ze halen max 867 mbps via 5ghz en 400mbps via 2.4ghz omdat ze wifi 5 gebruiken

dus als je gebruikt wilt maken van de volle 1000mbps op wifi moet je opzoek naar een mesh systeem dat wifi 6 heeft 

"Correct me if i'm wrong"

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10305Posts
  • 597Oplossingen
  • 2926Likes

wifi 5 zal idd de 1000 mbps niet halen maar zou wel meer kunnen halen dan 460 mbps

in de perfecte omstandigheden de Deco m4,s vrijstaand op een tafel of plank bekabeld aangesloten op het modem (kan ook met een Gigabit switch) zou TS wel tussen de 700 en 867 mbps kunnen halen.

wel is het natuurlijk aanbevolen de vaste apparaten indien mogelijk bekabel te verbinden met het modem of de Gigabit swich.