1
Vraag
2
Reacties
Ebe

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Snelheid Connectbox Giga ondermaats

Beste,

Onlangs mijn internetsnelheid via de Connectbox Giga (bridge modus) gemeten en kwam niet hoger dan

612 Mbps/ 51 Mbps met ping 9 ms. Dat ik geen 1000 Mbps begrijp ik. 612 Mbps is niet acceptabel voor 

een Gigabit abonnement. Bijgevoegd de status van de Box. Zijn de Fouten voor en na RS van de down stream kanalen 30 & 31 normaal? Mijn router Asus GT-AX11000 krijgt namelijk geen stabiele Wan signaal door. 

Heeft iemand enig idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Welk type splitter? Deze dient wel geschikt te zijn voor DOCSIS 3.1 c.q. tot 1,2 GHz door te geven. Daarnaast moet de kabel naar het modem goed zijn afgeschermd tegen instraling.

Bekijk in context

20 Reacties 20
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Is je AOP wel up-2-date?

Kan je een foto plaatsen van deze.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

was de meting via wifi of lan ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je ook uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De meting uiteraard via Lan.

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

deze is ok ?

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb alles toch netjes in orde?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Zie ik dat nu dat je Modem op de versterker zit aangesloten?

Dat is niet echt wenselijk.

 

En waar komt Ziggo binnen? Groene kabel.

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

Dit heb ik gister bekabeld uit de box gehaald. Ben ook mijn router aan het omspitten met de fabrikant om alles uit te sluiten. Ben vandaag voor het eerst een topic begonnen. Dank allemaal voor het meedenken.

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 Groene kabel is AOP. Van AOP ga ik naar poort 1versterker en van poort 2 naar modem.

Rest van de versterker gaat naar de aansluitpunten in huis. Ik moet een splitter op de AOP doen en dan 1naar de modem en 1 naar de versterker doen. Dit is wat jij bedoelt? Als dit zo is begrijp ik je helemaal en ga het morgen gelijk aanpassen. Mijn fout is dat ik de versterker ook als splitter gebruik?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Modem en versterker dienen inderdaad via een splitter te worden aangesloten. De versterker dient alleen nog voor TV's en decoders te worden gebruikt. Als je geen Mediabox XL of UPC Mediabox HD in gebruik hebt, dan is een POA-254 de beste optie. Dit type splitter (met bijpassende F/F-kabel voor het modem) kan kosteloos worden toegestuurd.

 

Het AOP (btv 1 IEC-NL) is prima en up-to-date. De versterker (FRA-752N) is niet meer het nieuwste type, maar voldoet nog prima voor TV.

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb op 1 aansluitpunt in huis een Mediabox Next. Die komt dan vanaf de splitter. Gaat dit dan goed komen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Bedoel je dat de andere kabels op de versterker niet meer in gebruik zijn? In dat geval kun je de kabel naar de Mediabox Next direct op de (te plaatsen) splitter aansluiten, maar je hebt daarvoor wel een IEC/F-verloopstekker nodig. Er moet in dit geval wel voldoende vermogen aanwezig zijn op het AOP, omdat het vermogen op de Mediabox Next hierbij 6~8 dBmV lager wordt.

 

Zijn de andere kabels nog wel in gebruik, dan plaats je de splitter op het AOP en sluit je daarop het modem en de versterker aan.

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next en rest van de aansluitpunten zitten inderdaad via de versterker aangesloten. in mijn vorige reactie de splitter en versterker verward. Morgen aanpassen en kom er met het resultaat op terug. Dank voor nu.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Heb je al een geschikte splitter en kabel(s)?

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb de splitter en kabel.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Welk type splitter? Deze dient wel geschikt te zijn voor DOCSIS 3.1 c.q. tot 1,2 GHz door te geven. Daarnaast moet de kabel naar het modem goed zijn afgeschermd tegen instraling.

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste,

Ik heb de kabel naar modem en versterker vervangen voor afgeschermde kabels.

Vervolgens heb ik een meting gedaan rechtstreeks op de modem en kom nu tot een acceptabele 

937.1/50.8 Mbps. Ping 8ms. Bedankt allen voor de berichten.

 

Ebe
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tv signalen zijn nu 100 en voorheen 98. Helemaal goed. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen. Dit resultaat is perfect.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic