1
Vraag
2
Reacties
Fiki

Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Snelheid 100 ipv 500 Mbit/s

Op de offerte van Ziggo staat downloadsnelheid 500. Een eenheid staat er niet achter, maar ik dacht aan Mbit/s en dat is best veel. Maar ik meet minder dan 100 Mbit/s. Ik denk dat Ziggo 500 Mbyte/min bedoelde. .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fiki
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ik neem mijn woorden terug. Na enig geknutsel heb ik inderdaad een downloadsnelheid van meer dan 400 Mbit/s.

Ook in een ander opzicht is Ziggo sneller. De radio van Ziggo speelt vijf seconden eerder dan de radio van KPN.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe is de snelheid gemeten? Dit doet u met een apparaat direct met een cat 5e (of beter) kabel aangesloten op de modem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Met een computer of laptop aangesloten met een netwerkkabel zou je 500 Mbit/s download moeten halen.

Ziggo garandeert dit niet met wifi, want dat is afhankelijk met welke apparatuur je die wifi snelheid meet.

Het kan wel, ik heb met een Connect box op een geschikte laptop altijd 500+ Mbit/s download gehaald.

 

Met welk apparaat meet je nu de snelheid en op welke wijze en/of welke website?

Fiki
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Dat is even iets om over na te denken. Ik gebruik cat 6 en een gigabit-hub. Maar bij andere computers gaat het inderdaad wat vlotter: 133 Mbit/s en 214 Mbit/s, terwijl mijn eigen computer niet verder komt dan 89. Daar is dus een punt van verbetering. Maar het tipt nog niet aan 500. Het is in elk geval een boel beter dan de glasvezel van KPN en dat voor minder geld.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Even op zoek naar een mogelijke oorzaak.

 

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

“Terwijl mijn eigen computer niet verder komt dan 89”

 

Staat je netwerkkaart wel op Full-duplex?

Anders gaat je netwerkkaart maar tot 100mb.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 


@Fiki  schreef:

Op de offerte van Ziggo staat downloadsnelheid 500. Een eenheid staat er niet achter, maar ik dacht aan Mbit/s en dat is best veel. Maar ik meet minder dan 100 Mbit/s. Ik denk dat Ziggo 500 Mbyte/min bedoelde. .


Misschien dat dit zo in een offerte staat, maar verder staat toch overal Mbit/s.

 

Bijvoorbeeld hier.

Alleen internet thuis | Kies voor Internet Only | Ziggo

 

Fiki
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ik neem mijn woorden terug. Na enig geknutsel heb ik inderdaad een downloadsnelheid van meer dan 400 Mbit/s.

Ook in een ander opzicht is Ziggo sneller. De radio van Ziggo speelt vijf seconden eerder dan de radio van KPN.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic