1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
iak

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Snelheden internet ziet er goed uit, maar regelmatig uitval & buffering

Beste lezer,

Ik heb nu een jaar internet van Ziggo en op dit moment heb ik wel echt problemen met de verbinding. Het eerste grote probleem is dat het internet vaak kort willekeurig wegvalt. Een groter probleem is dat ik nu veel moeite heb om goed online te vergaderen, waar mijn internet vaak wegvalt.

De snelheden lijken eigenlijk altijd goed te zijn, maar ik krijg vaak te maken met dezelfde problemen die meekomen bij een hoge bufferbloat. Bijvoorbeeld: Iemand praat en is dan voor de helft te horen of valt weg en gaat opeens weer sneller afspelen nadat alle data is aangekomen.

Ik heb een screenshot toegevoegd van de http://www.dslreports.com/speedtest test die jullie wel vaker zien langskomen. Ik heb dit ook gehad met een directe kabelverbinding.

Ik heb ook de setup van de Connect Box modem toegevoegd en de up- en downstream waarden.

Wat is een goede oplossing voor dit probleem? Ik zie een aantal mensen waar onderdelen van de setup worden vervangen maar ook heel veel mensen die uiteindelijk een ander model modem krijgen waar dit geen probleem lijkt te zijn. 

Mvg, Ivan

62 Reacties 62
Meldingen
Aan Uit
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @iak
Hoe gaat het nu met het nieuwe modem? 

iak
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het werkt eigenlijk helemaal prima. Het continue wegvallen is verdwenen en snelheden lijken ook consistent hoger.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1529Posts
  • 234Oplossingen
  • 650Likes

Hallo @iak , bedankt voor je aanvulling. Fijn om te lezen dat het continue wegvallen is verdwenen. Dat is ontzettend goed nieuws.