Beste lezer,
Ik heb nu een jaar internet van Ziggo en op dit moment heb ik wel echt problemen met de verbinding. Het eerste grote probleem is dat het internet vaak kort willekeurig wegvalt. Een groter probleem is dat ik nu veel moeite heb om goed online te vergaderen, waar mijn internet vaak wegvalt.
De snelheden lijken eigenlijk altijd goed te zijn, maar ik krijg vaak te maken met dezelfde problemen die meekomen bij een hoge bufferbloat. Bijvoorbeeld: Iemand praat en is dan voor de helft te horen of valt weg en gaat opeens weer sneller afspelen nadat alle data is aangekomen.
Ik heb een screenshot toegevoegd van de http://www.dslreports.com/speedtest test die jullie wel vaker zien langskomen. Ik heb dit ook gehad met een directe kabelverbinding.
Ik heb ook de setup van de Connect Box modem toegevoegd en de up- en downstream waarden.
Wat is een goede oplossing voor dit probleem? Ik zie een aantal mensen waar onderdelen van de setup worden vervangen maar ook heel veel mensen die uiteindelijk een ander model modem krijgen waar dit geen probleem lijkt te zijn.
Mvg, Ivan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @iak
Hoe gaat het nu met het nieuwe modem?
Het werkt eigenlijk helemaal prima. Het continue wegvallen is verdwenen en snelheden lijken ook consistent hoger.
Hallo @iak , bedankt voor je aanvulling. Fijn om te lezen dat het continue wegvallen is verdwenen. Dat is ontzettend goed nieuws.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.