1
Vraag
2
Reacties
iak

Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Snelheden internet ziet er goed uit, maar regelmatig uitval & buffering

Beste lezer,

 

Ik heb nu een jaar internet van Ziggo en op dit moment heb ik wel echt problemen met de verbinding. Het eerste grote probleem is dat het internet vaak kort willekeurig wegvalt. Een groter probleem is dat ik nu veel moeite heb om goed online te vergaderen, waar mijn internet vaak wegvalt.

 

De snelheden lijken eigenlijk altijd goed te zijn, maar ik krijg vaak te maken met dezelfde problemen die meekomen bij een hoge bufferbloat. Bijvoorbeeld: Iemand praat en is dan voor de helft te horen of valt weg en gaat opeens weer sneller afspelen nadat alle data is aangekomen.

 

Ik heb een screenshot toegevoegd van de http://www.dslreports.com/speedtest test die jullie wel vaker zien langskomen. Ik heb dit ook gehad met een directe kabelverbinding.

 

Ik heb ook de setup van de Connect Box modem toegevoegd en de up- en downstream waarden.

 

Wat is een goede oplossing voor dit probleem? Ik zie een aantal mensen waar onderdelen van de setup worden vervangen maar ook heel veel mensen die uiteindelijk een ander model modem krijgen waar dit geen probleem lijkt te zijn. 

 

Mvg, Ivan

62 Reacties 62
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5697Posts
  • 671Oplossingen
  • 2368Likes

Ging even niet goed met het opslaan @Dave! Als het goed is is dit nu hersteld 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23425Posts
  • 1048Oplossingen
  • 7418Likes

Toppie je bent weer om te shinen nu 😍😉

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5697Posts
  • 671Oplossingen
  • 2368Likes

🤗

iak
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi, we hebben het aangekeken, maar het blijft eigenlijk nog steeds wegvallen. Het is zeker niet zoals op de ergste momenten, maar het blijft nog steeds willekeurig wegvallen op alle apparaten. 

 

Als ik het goed begrepen heb is inmiddels alles qua signaal wel gecontroleerd toch? Wat zou dan een andere oorzaak kunnen zijn?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30238Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15128Likes

Inmiddels zou het wel mogelijk moeten zijn om de F3896LG-ZG te ontvangen, deze wordt nu bij alle abonnementen toegestuurd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5697Posts
  • 671Oplossingen
  • 2368Likes

Klopt @tobiastheebe

Maar het betekent niet dat we alle bestaande klanten preventief hun modem gaan omruilen. Bestaande klanten kunnen hun huidige modem blijven gebruiken, tenzij ze upgraden naar Internet Giga. Daar is het nieuwste modem voor nodig en deze leveren we dan ook.

Voor nieuwe klanten geldt dat zij bij aanvraag van hun abonnement het nieuwe modem al ontvangen, om zo toekomstige omruilingen te voorkomen bij een upgrade 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

echter is dit natuurlijk makkelijk te omzeilen upgrade (al dan niet tijdelijk) naar internet giga en downgrade je abbonement nadat je nieuwe sagemcom heb geinstalleerd en je mag hem houden (ook bij een downgrade )

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5697Posts
  • 671Oplossingen
  • 2368Likes

Slim bedacht, maar uiteraard niet de bedoeling @MR_CHIP

In de loop der tijd, zullen we bestaande modems automatisch vervangen.

iak
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is dit dan de volgende stap om te nemen? 

iak
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Tobias, is dit de volgende stap van het process?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30238Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15128Likes

Het is jammer dat jouw CH7465 (nog) niet kan worden vervangen door een F3896. Er is nog een ander alternatief type (zakelijk) modem beschikbaar, de UBC1318. Deze beschikt echter niet over een ingebouwd access point t.b.v. Wi-Fi, daarvoor zou je dus zelf een oplossing moeten regelen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1001Likes

Hey @iak

Wat super irritant dat de verbinding weg blijft vallen. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn en hierop moeten wij gewoon actie ondernemen. 

Ik ben benieuwd naar het antwoord op de vraag van @tobiastheebe over of beschikt over eigen wifiboosters. In dat geval is het verstandig dat we het modem omruilen naar de Ubee. In een ander geval ga ik wel mee in het omruilen van jouw modem omdat het probleem opgelost moet worden en de rest allemaal al uitgesloten is. Hierin kan ik niet beloven dat je een bepaald type modem krijgt. 

iak
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nog toevallig een router liggen, dus wat access point betreft zou dat denk ik geen probleem zijn toch?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30238Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15128Likes

Die router kun je dan in AP mode configureren en gebruiken met de UBC1318ZG in router mode.

iak
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klinkt wat mij betreft goed

iak
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat is het plan nu?

 

Wij gaan ook toevallig volgende week verhuizen, dus zou kunnen dat het adres veranderd

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30238Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15128Likes

Zojuist heb ik het voorstel om de CH7465 door een UBC1318 te vervangen bij de moderators neergelegd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19002Posts
  • 1372Oplossingen
  • 7156Likes

@iak Zojuist heb ik even de verbinding tussen het modem en ons netwerk bekeken maar die ziet er verder prima uit. Vermoedelijk gaat het niet helemaal lekker tussen de onderlinge communicatie tussen het huidige modem en jouw router. We zorgen ervoor dat je een Ubee1318ZG modem krijgt ter vervanging van het huidige modem. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800 VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je bevestiging van ons ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is. 

Laat je weten hoe het nieuw modem jou bevalt?

iak
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had nog een extra vraag. Weet je toevallig wat er gebeurt wanneer de router niet in AP Mode staat? Op dit moment lijkt het namelijk tegelijk te werken zonder specifiek een bridge of AP mode aan te geven. Maar ik kan mij voorstellen dat hier een probleem mee zou kunnen zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30238Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15128Likes

Als je router mode gebruikt op het modem en geen AP mode gebruikt op de eigen router, dan zijn er twee LAN's/subnets en dubbele NAT. In de basis is dit een werkende/bruikbare configuratie, echter apparaten op het LAN van de modemrouter kunnen apparaten op het LAN van de eigen router niet bereiken zonder extra configuratie en dubbele NAT kan snelheids- en/of verbindingsproblemen veroorzaken. Vandaar het advies om AP mode te gebruiken op de eigen router.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic