Beste lezer,
Ik heb nu een jaar internet van Ziggo en op dit moment heb ik wel echt problemen met de verbinding. Het eerste grote probleem is dat het internet vaak kort willekeurig wegvalt. Een groter probleem is dat ik nu veel moeite heb om goed online te vergaderen, waar mijn internet vaak wegvalt.
De snelheden lijken eigenlijk altijd goed te zijn, maar ik krijg vaak te maken met dezelfde problemen die meekomen bij een hoge bufferbloat. Bijvoorbeeld: Iemand praat en is dan voor de helft te horen of valt weg en gaat opeens weer sneller afspelen nadat alle data is aangekomen.
Ik heb een screenshot toegevoegd van de http://www.dslreports.com/speedtest test die jullie wel vaker zien langskomen. Ik heb dit ook gehad met een directe kabelverbinding.
Ik heb ook de setup van de Connect Box modem toegevoegd en de up- en downstream waarden.
Wat is een goede oplossing voor dit probleem? Ik zie een aantal mensen waar onderdelen van de setup worden vervangen maar ook heel veel mensen die uiteindelijk een ander model modem krijgen waar dit geen probleem lijkt te zijn.
Mvg, Ivan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je nog eens op het modem inloggen en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Moet zeggen dat het nu trouwens met Teams ook af en toe een klein beetje begint te kraken weer. Maar het is in ieder geval niet onwerkbaar zoals het eerst was. Maar bij deze:
Wat was de reden voor de reset op 29-10 om 20:46? Deze valt net buiten beeld. Na de reset zijn er enkele TR-069-foutmeldingen gelogd. Tenslotte was er een MDD timeout (kanaaluitval downstream) op 27-10 om 15:21. Verder zie ik geen bijzonderheden/afwijkingen.
Een krakend geluid bij Teams lijkt mij geen verbindingsprobleem.
Ja ik bedoel neit een krakend geluid. Maar meer dat het beeld en geluid opeens vast loopt en stukken weg vallen. Terwijl het daarna weer normaal verder gaat.
Maar ik zie dus dat ik net een reboot weg had gedaan naar aanleiding van continue wegvallen van het internet in kleine intervallen. Ik dacht dat het misschien kon helpen en volgens mij was het wel weer terug naar het oude patroon.
Hieronder een nieuwe screenshot van het overzicht :
Waarschijnlijk zul je betere ervaringen hebben met het nieuwe SmartWifi modem.
Ow dat klinkt wel goed, hoe zou ik aan deze nieuwe modem kunnen komen?
Ik heb het voorstel bij de moderators neergelegd.
Hi @iak,
Begrijpelijke vraag, al kunnen we helaas niet zomaar dat nieuwe SmartWifi modem nasturen helaas. Belangrijk is - bij welk modem dan ook- in elk geval het signaal dat het modem krijgt.
Om dat beter na te gaan heb ik een modemsessie voor je gestart om de komende 4 dagen het signaal nauwkeurig te meten. Kun je voor de komende dagen nagaan en noteren wanneer het je problemen ervaart? Dan vergelijken we het graag met de uitkomsten van de modemsessie.
Hallo @iak, hoe heb jij de afgelopen dagen de verbinding ervaren?
Volgens mij was het redelijk zoals gewoonlijk.
Een paar weken terug viel het echt continue weg, dat was beduidend erger. Maar deze week valt het gewoon uit een aantal keer en loop het een aantal keer vast, zoals gewoonlijk.
Ook al is inmiddels gewoon voor jou, zou het natuurlijk stabiel moeten werken. Heb je bijgehouden wanneer het signaal wegviel? Dan kan ik dit even nagaan in de meting die we zijn gestart om te kijken of ik daar op dat moment iets in het signaal zie.
Uhm nee toevallig had ik dat toen niet bijgehouden.
Ik kan er ook geen echt patroon in vinden.
@iak Ah, oke! Dat is jammer. Hoe heb je het de afgelopen week ervaren? Valt het nog steeds zo nu en dan uit? Mocht dat het geval zijn, dan lijkt me een nieuwe nauwkeurige meting voor een x aantal dagen een goed idee. Dan is het verstandig om het wel bij te houden zodat we het kunnen vergelijken.
Goed idee, zal het dan nu even proberen te noteren wanneer het uit valt.
Super, dan beginnen we vanuit hier nu ook met die meting voor een week @iak 🙂
Top!
Goedemorgen @iak
Ik zou vandaag graag jouw bevindingen naast de log willen neerleggen. Heb je voor mij jouw logboek met daarin de data/tijdstippen van uitval? 🙂
Hi,
Ik heb een vraag en wat tijdstippen.
De vraag: Vandaag blijft het internet maar slecht werken en volledig wegvallen. Vanochtend begon het ook met het internet dat gewoon weg was, waarna ik het modem herstart had. Het blijft nu alleen slecht werken.
Voor de tijdstippen: Het is toch best lastig om exact goed bij te houden voor de week wanneer dingen exact gebeuren. Maar ik heb wel een aantal genoteerd, alleen is dat wel vooral van dit weekend.
Dit zijn een aantal tijden die ik er uit heb gevist, met soms internet dat weg valt of wanneer het enorm begint vast te lopen
25-11-2022 12:34 |
25-11-2022 13:18 |
26-11-2022 10:04 |
26-11-2022 18:41 |
26-11-2022 23:46 |
27-11-2022 12:50 |
27-11-2022 20:35 |
27-11-2022 21:19 |
27-11-2022 21.42 |
27-11-2022 23.25 |
27-11-2022 23.46 |
28-11-2022 10:48 |
28-11-2022 15:19 |
28-11-2022 21:24 |
30-11-2022 09:00 |
Dat komt aardig overeen met de log's in onze modemsessie @iak
Ik heb daarom gericht een afspraak ingepland op vr 02-12-2022 8:00-13:00 uur. Mocht dit niet uit komen kun je de afspraak wijzigen in Mijn Ziggo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.