Beste lezer,
Ik heb nu een jaar internet van Ziggo en op dit moment heb ik wel echt problemen met de verbinding. Het eerste grote probleem is dat het internet vaak kort willekeurig wegvalt. Een groter probleem is dat ik nu veel moeite heb om goed online te vergaderen, waar mijn internet vaak wegvalt.
De snelheden lijken eigenlijk altijd goed te zijn, maar ik krijg vaak te maken met dezelfde problemen die meekomen bij een hoge bufferbloat. Bijvoorbeeld: Iemand praat en is dan voor de helft te horen of valt weg en gaat opeens weer sneller afspelen nadat alle data is aangekomen.
Ik heb een screenshot toegevoegd van de http://www.dslreports.com/speedtest test die jullie wel vaker zien langskomen. Ik heb dit ook gehad met een directe kabelverbinding.
Ik heb ook de setup van de Connect Box modem toegevoegd en de up- en downstream waarden.
Wat is een goede oplossing voor dit probleem? Ik zie een aantal mensen waar onderdelen van de setup worden vervangen maar ook heel veel mensen die uiteindelijk een ander model modem krijgen waar dit geen probleem lijkt te zijn.
Mvg, Ivan
Opgelost! Ga naar oplossing.
@iak Zojuist heb ik even de verbinding tussen het modem en ons netwerk bekeken maar die ziet er verder prima uit. Vermoedelijk gaat het niet helemaal lekker tussen de onderlinge communicatie tussen het huidige modem en jouw router. We zorgen ervoor dat je een Ubee1318ZG modem krijgt ter vervanging van het huidige modem. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je bevestiging van ons ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is.
Laat je weten hoe het nieuw modem jou bevalt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik kan weinig ontdekken behalve dat op de AOP er een splitter kapje zit die zou je er af kunnen halen.
Misschien voor het mooie je modem even opnieuw wat hoger ophangen, maar ik zal vragen of @tobiastheebe nog even een blik kan werpen.
Hoe staat je netwerk in gesteld, 2 aparte wifi kanalen of heb je 1 Netwerknaam.
Bufferbloat bij een test op volledige down- en uploadsnelheid duidt niet op een probleem. Het kapje op de POA-01-B is de verbeterde, nieuwe versie.
Zou je de beide volledige downstream-tabellen en tevens de historie willen plaatsen?
Zou je tevens deze instellingen willen toepassen?
Laatste tabblad uit de rij waar ook downstream en upstream in vermeld staan.
Mocht het probleem onverhoopt nog steeds aanwezig zijn, dan kun je nog testen met het modem direct op het AOP aangesloten, dus zonder de splitter (POA-01-B).
Ik zie een reset (power cycle) om 13:49 en na de registratie (online komen van het modem) enkele TR-069-foutmeldingen, maar geen overduidelijke problemen.
Misschien (hopelijk) leveren de aangepaste firewall-instellingen verbetering op.
Top,
De eerste testjes zien er in ieder geval al beter uit, dus dat geeft wel al hoop. Ik zal wel over een paar dagen met een update komen.
Hi @iak! Heb je nog een updat voor ons met hoe het nu gaat? 😄
Hi Carlien,
Ik heb het even een tijdje aangekeken en het leek in ieder geval dingen zoals Teams meetings weer verdraagzaam te maken. De frequentie van uitval is een heel stuk terug gegaan. Dit zou uiteraard ook door iets anders kunnen komen dat misschien vanaf Ziggo kant is gedaan, maar dat zouden jullie misschien beter weten.
Echter, het internet blijft af en toe volledig wegvallen. Vaak merk ik dan dat websites niet laden en dat bijvoorbeeld een serie die mijn vriendin kijkt dan tegelijk vastloopt. Nou is dat wel irritant, maar vooral tijdens meetings blijft het enorm lastig. Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Geen idee of het helpt, maar in het begin heb ik een notitie gemaakt van een aantal keren dat dit gebeurde (wanneer ik herrinerde dat ik even snel een kijkje moest nemen). Bij elke uitval leek ook meteen een "notice" rond dezelfde tijd te zitten.
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
24-07-2022 21:02:08 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.251.36.10 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 20:18:31 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=15.197.246.234 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 21:44:53 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a03:2880:f245:00c7:face:b00c:0000:0167 MAC=01:5C:88:FE:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 22:48:49 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=15.197.246.234 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 14:34:44 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=185.151.204.12 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 15:47:22 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.61 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-07-2022 10:27:38 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=15.197.246.234 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-07-2022 17:52:36 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.251.36.14 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 09:20:09 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.37.73 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
02-08-2022 14:00:45 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2606:2800:0233:1cb7:261b:1f9c:2074:003c MAC=01:5C:88:FE:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
07-08-2022 14:19:53 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2603:10a0:031b:809a:0000:0001:0000:00a4 MAC=01:5C:88:FE:46:86;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
07-08-2022 14:20:47 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
13-08-2022 14:37:14 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=34.245.53.225 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
22-08-2022 14:49:52 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=20.190.159.4 MAC=00:01:5C:88:FE:46;CM-MAC=68:02:b8:7a:df:0f;CMTS-MAC=00:01:5c:88:fe:72;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Hoewel ik niet verwacht dat de firewall voor algehele uitval van de internetverbinding op alle apparaten in het thuisnetwerk zorgt, zeker niet als alleen 'Firewall beveiliging' ingeschakeld voor zowel IPv4 als IPv6, kun je testen met ook die instelling uitgeschakeld.
Ook kun je nog testen met het modem direct op het AOP aangesloten, dus zonder de splitter (POA-01-B).
Is de firewall uitschakelen niet een probleem qua veiligheid?
Het is alleen als test. In de regel komen eventuele inkomende verbindingen vanaf internet alsnog niet verder dan de router, omdat de gebruikelijke poorten waarop wordt gescand normaliter niet in gebruik zijn. Als er toch nog verkeer bij jouw PC terecht zou komen, dan wordt dit door diens firewall geblokkeerd.
Ok ik zal het uitproberen
Hi @iak, het is alweer even geleden dat je actief was in dit topic.
Is het onderwerp voor jou nog actueel? Ben je nog aan de slag geweest met de tips van @tobiastheebe? We zijn nog benieuwd naar een eventuele uitkomst 😄
Hi Madelon,
Ik heb het onderdeel met de firewall geprobeerd, alleen dat heeft nog niet gewerkt.
Ik moet nog het onderdeel proberen waar ik het direct op de splitter aansluit.
Houd ons vooral op de hoogte van jouw resultaten @iak.
Hi Cecilia en anderen, de oplossingen lijken niet te werken. Wat is nu een goed vervolg?
Zou je een aantal minuten PingPlotter kunnen uitvoeren, met bijvoorbeeld 8.8.8.8 als host? Liefst voordat je een online vergadering start, zodat de verbinding belast wordt.
Verder kun je nog controleren of de problemen ook bij ethernet (bekabelde verbinding) aanwezig zijn, als je tot nu toe van Wi-Fi gebruik hebt gemaakt.
Ik heb even nagedacht, maar ik heb wel het idee dat de klachten over tijd lichtelijk veranderd zijn. Teams lijkt een stuk stabieler te zijn geworden en niet meer zo problematisch als eerst. Enige ding dat nu gebeurd is dat het internet veel vaker volledig wegvalt op alle apparaten en er weer een tijd over heen gaat voor het terug is.
Is hier nog een logische verklaring voor?
Is hier ei
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.