1
Vraag
2
Reacties
Puijk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Smartwifimodem/connectbox weigeren?

Hallo Lezer

Ziggo heeft ons opnieuw een brief gestuurd waarin zij aangeven dat wij onze modem moeten vervangen.

Echter hebben wij kort na de introductie van deze nieuwe modem deze al in huis en aangesloten gehad.

Helaas resulteerde dat toen in 3 dagen geen internet, totdat er, na veelvuldig contact gehad te hebben met de klantenservice, een medewerker onze situatie begreep en ons heeft geholpen de oude situatie te herstellen.

Wij hebben namelijk een aansluiting aan het einde van de maximaal mogelijke lengte coax-kabel die mogelijk is. Dit heeft als gevolg dat het signaal dat bij ons binnen komt een enkele tienden boven de minimale waarde is om een verbinding goed te laten werken. Dit alles was aan het licht gekomen toen wij, een aantal jaren voorafgaande aan deze situatie, veelvuldig verbindingsproblemen hadden en er diverse monteurs langs zijn geweest. Uiteindelijk na een meting en verandering van de aansluiting in de verdeel kast in de straat, was onze aansluiting stabiel , maar nog steeds maar de enkele tienden boven die minimale waarden. De des betreffende monteur heeft ons toen een uitzondering modem gegeven en aangesloten.

Deze aansluiting met de Cisco EPC3212 draait nu al meerdere jaren probleemloos.

 

Maar nu word ons opnieuw een Connectbox (smartwifimodem) "opgedrongen".

Hierover opnieuw telefonisch contact gezocht met de klantenservice, en na enkele telefoontjes en contact met verschillende medewerkers (waarvan er een aantal best onprettig waren) te horen gekregen dat ik gewoon de connectbox moet aansluiten en dat er dan pas verder gekeken gaat worden.

Bij eerder contact, na eerdere aanbiedingen van de connectbox , werd ons verzekerd dat wij de oude situatie konden blijven gebruiken en dat er een melding in "het systeem" zou komen dat onze aansluiting een uitzondering was. Dit blijkt echter niet gebeurd en waarschijnlijk helemaal niet mogelijk.

Ook het registreren van de situatie bij ons thuis (sisco modem) als "eigen modem " word niet als mogelijkheid gezien.

 

Voor ons is nu de situatie ontstaan dat wij eerst dus meerdere dagen zonder internet moeten stellen voordat Ziggo hieraan iets wil gaan doen.

Voor ons is de oude (langzame) modem meer dan genoeg , wij hebben geen behoefte aan de GIGA-snelheden en dergelijken.

 

Voor ons is nu de vraag "hoe verder" ?

Wie kans ons helpen deze patstelling te doorbreken?

 

Wij gebruiken onze aansluiting dagelijks en het vooruitzicht naar een onstabiele of weigerende aansluiting is voor ons onacceptabel.

 

Vriendelijke groeten Fam Puijk

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@Puijk Het klopt dat wij proactief SmartWifi modems toesturen naar onze klanten zodat alles gereed is voor de toekomst. Ons netwerk wordt namelijk continue verbeterd en de hardware (modems) dien hierop ook aangepast te worden. Aangezien jij een eigen router gebruikt, en geen gebruik maakt van de wifi functionaliteit van het SmartWifi modem is een omruiling naar een Ubee1318 ZG een goed alternatief. Dit modem is net als jouw Cisco modem eenvoudig aan te sluiten en i.c.m je eigen router te gebruiken. 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@Puijk Hartelijk dank voor je bericht! Er is een ander modem naar jou onderweg. Binnen 2 a 3 dagen moet je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL in huis ontvangen. Het oude Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem jou bevalt?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1859Posts
  • 71Oplossingen
  • 819Likes

Dag @Puijk 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. 

Blijkbaar zit je in een ietwat uitzonderlijke situatie en niet geheel toevallig vinden moderators uitzonderlijke situaties een uitdaging. 
Deze moderators kunnen je gegevens inzien en ook wat er de afgelopen periode is gebeurd. Ik weet zeker dat zij al het mogelijke doen om je verder te helpen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

Goedemorgen @Puijk en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je nu meerdere dagen zonder internet zit als gevolg van een modemwissel! Het is goed dat je door middel van dit topic even aan de bel trekt. Ik heb direct even een blik geworpen op het signaal van je Cisco modem en zo op het oog ziet dit er verder prima uit. Uit je bericht begrijp ik dat je het liefst geen SmartWifi modem wenst te hebben. Als dit voor jou een bezwaar is, dan kan ik een Ubee1318ZG (non-wifi) modem regelen ter vervanging van het Cisco modem. Op deze manier is het nieuwe modem wel geschikt voor de toekomst maar heb je geen SmartWifi modem. Laat maar weten of ik dit voor je in gang moet zetten. 

Puijk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goede middag @Paul

 

Het wel of niet hebben van een Smartwifi Modem is geen directe keus van ons , dan wel een eerder geprobeerde situatie die niet bleek te werken door de lage signaal waarde.

Dus als de door jou aangeboden Ubee1318ZG daar wel mee kan werken is dat wat ons betreft helemaal goed.

De monteur heeft destijds voor ons een Router met Wifi aangesloten en ik ga er van uit dat die gewoon blijft werken met deze Ubee1318ZG modem.

Dat zou dan de oplossing kunnen zijn.

Mijn technische kennis gaat niet ver genoeg om dat goed te kunnen beoordelen.

Ik hoop dat jij daar dan duidelijkheid over kan geven?

 

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten Fam. Puijk

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@Puijk Het klopt dat wij proactief SmartWifi modems toesturen naar onze klanten zodat alles gereed is voor de toekomst. Ons netwerk wordt namelijk continue verbeterd en de hardware (modems) dien hierop ook aangepast te worden. Aangezien jij een eigen router gebruikt, en geen gebruik maakt van de wifi functionaliteit van het SmartWifi modem is een omruiling naar een Ubee1318 ZG een goed alternatief. Dit modem is net als jouw Cisco modem eenvoudig aan te sluiten en i.c.m je eigen router te gebruiken. 

Puijk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul Goed nieuws dus. Ook begrijpen wij de proactieve houding van Ziggo, maar vonden het jammer dat dit telefonisch op de juiste manier op te lossen was ivm met de uitzondering situatie die zich op ons adres voor doet.

De zending met de connectbox zal door ons vanmiddag aan de deur geweigerd gaan worden en dan hoop ik  dat jij voor ons de benodigde stappen kunt zetten voor de door jou aangedragen oplossing.

Wij zijn aan onze kant erg blij met deze snelle afhandeling van deze uitdaging.

 

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@Puijk Hartelijk dank voor je bericht! Er is een ander modem naar jou onderweg. Binnen 2 a 3 dagen moet je het nieuwe modem met de pakketdienst van Post NL in huis ontvangen. Het oude Cisco modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je weten hoe het nieuwe modem jou bevalt?

Puijk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul  U ook hartelijk bedankt voor de inzet en de gedane acties.

Afgelopen maandag de modem geplaatst en zoals omschreven, in de handleiding, functioneerde deze binnen 15 minuten.

De hele week al regelmatig gebruik gemaakt van het internet zonder enige problemen.

Wij zijn ontzetten blij met deze oplossing.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12248Posts
  • 987Oplossingen
  • 3380Likes

@Puijk Ontzettend fijn om te lezen dat het probleem is opgelost en alles naar tevredenheid werkt! Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic