Ronald G

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

SmartWifi

Sinds kort heb ik smartwifi met een nieuwe smartwifi pods en een smartwifi router.

Drama. Alles geprobeerd maar steeds valt de wifi weg.

Ik heb een draadloos luidspreker systeem en zo gauw daar nog een computer bijkomt en 2x een iphone

om te werken begint de ellende.

Geprobeerd in de instelling van mijn modem iets te doen maar daar weet ik te weinig van,

2.4 en 5 Ghz werken beide.

De monteur keek mij ook met vragende ogen aan, geen idee.

Modem vervangen, iets minder klachten maar online werken ,online sporten, muziek luisteren

is geen plezier meer. Met de oude modem die inmiddels 15 jaar oud was en niet smart hadden we dit

probleem niet .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald G
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Dave,

 

Monteur is geweest, splitter vervangen, bleek een oud type te zijn.

Momenteel klacht opgelost, het werkt probleemloos, bedankt

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Ronald G  erg vervelend allemaal en Smart Wifi behoort gewoon te werken.

 

Als je via deze link  Direct aan de slag met de SmartWifi pods  de stappen doorleest en daarna de wifipods installeert zou het goed moeten gaan, let echter wel dat je in je modem eerst inlogt http://192.168.178.1 

Inloggen met password of pincode en kies voor Geavanceerde instellingen klik dan op Draadloos  en dan Draadloos Signaal onderaan staat de optie Smart Wifi aan en uit, deze moet je op Aan vinken

 

screenshot Compal CB Smart Wifi (1).png

 

Als je dat hebt gedaan ga je de eerste Pod dicht bij modem plaatsen en de 2e en 3e ook (licht er aan hoeveel je er hebt) de Smart Wifi Router dient bekabeld te worden aan het Modem die verbind extra wifi door, maar als je met de Pods in huis al genoeg sterke wifi hebt, zou je de wifi van de Smart wifi Router uit kunnen zetten en daar bekabeld de Lan poorten voor kunnen gebruiken.

 

Laat maar even weten of dit werkt of dat je hulp nodig hebt.

Ronald G
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga het vanavond proberen, dank

Ik kom er op terug

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

We zijn erg benieuwd hoe het nu gaat @Ronald G!

Ronald G
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

goedendag, het vinkje stond aan. De pods zoals voorgesteld geïnstalleerd. Volgende week komt een monteur kijken. Ik kom er op terug

Ronald G
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Dave,

 

Monteur is geweest, splitter vervangen, bleek een oud type te zijn.

Momenteel klacht opgelost, het werkt probleemloos, bedankt

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Ronald G  Dank je wel voor je terugkoppeling en ook naar @Mark  toe is goed te lezen dat het is opgelost. 😊

Uitgelicht topic