1
Vraag
2
Reacties
jim53

Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Smartwifi pods instellen

Hallo, 

Ik heb de WiFi pods van de week volgens de handleiding opgestart. Toch een aantal vragen van deze leek:

 

1. Wat zou je moeten merken behalve het knipperlichten van de pods? Ik merk nog niets in de sterkte het wifi signaal.

2. Moet je per de een apart netwerk instellen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jim53 Als alles goed is, gaan de lampjes uit.

 

Er zijn al 10 duizenden pods en meer in gebruik en over het algemeen installeren ze in 1 keer.

Mensen plaatsen meestal alleen een bericht op een forum als het niet goed gaat en als dat er enkele tientallen zijn, lijkt het veel, maar is het een heel klein deel waar iets niet goed gaat.

Soms gaat het mis en kan een Ziggo moderator hier iets aan doen.

 

De Ziggo helpdesk kan je niet door verbinden met een specialist en Ziggo moderators/medewerkers op dit forum kunnen dieper in de systemen en de nodige stappen nemen en/of de juiste mensen bereiken.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Het knipperen van de pods wil zeggen dat ze niet / niet goed verbonden zijn met het modem in het mesh systeem.

 

Heb je het modem met de SmartWifi geoptimaliseerd, zoals stap 1 is van de installatie?

Heb je hierna in de SmartWifi app de pods geïnstalleerd?

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

goedenavond Bert, 

Ik dacht dat het knipperen van het lichtje normaal is, maar blijkbaar niet. Ik heb 'gewoon' de aanwijzingen gevolgd in de smartwifi app: mijn thuis aanwezige apparaten die verbonden zijn zie ik net als de wifispots in mijn buurt en ook kan ik een beroep doen op ondersteuning. Maar ik zie geen aanwijzingen hoe ik het modem met de pods moet verbinden. Heb jij een andere handleiding, want in mijn app zie ik geen stap 1 of verdere stappen.

Alvast dank voor je reactie. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Zie je de knipperende pod ook in de app staan?

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Bert: niets bijzonders te zien op de app.

Ik heb geen gastnetwerk gecreëerd, begrijp niet de noodzaak ervan voor het functioneren van de pods. Daarnaast vroeg ik mij af of jij een handleiding hebt behalve de informatie vanuit de app.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Ik heb geen gastnetwerk gecreëerd, begrijp niet de noodzaak ervan voor het functioneren van de pods."

Die staat hier ook uit en heeft geen invloed op de werkzaamheid van de pods.

 

Ik heb geen andere gebruiksaanwijzing.

Ik bedoelde met stap 1 tijdens de installatie van de app de optimalisatie en is de 2e stap het aanmelden van de pods in de app.

Ben je dit ook tegengekomen en heb je dit ook uitgevoerd?

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Bert, ik ben  na het downloaden van de app nergens tegengekomen de optimalisatie en het aanmelden van de pods in de app.

Ben wel blij dat het creëren van een gastnetwerk niet perse nodig is voor het functioneren van de pods (waarvoor wel?).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Je zou de app kunnen verwijderen en opnieuw de Ziggo SmartWifi app downloaden en installeren, dan begint hij weer van voren af aan.

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Bert, 

een verlate reactie, maar wat gebeurt er als ik de Ziggo Smartwifi opnieuw download? Ik heb gezien dat de inhoud van de app precies hetzelfde is als wat ik nu op mijn telefoon heb. Ik snap dat je verbinding moet maken tussen de pods en je witte modem en wellicht moet je de pods ergens bij aanmelden, maar waar zie ik de aanwijzingen daarvoor. Hopelijk kun je deze eenvoudige leek wijzer maken. Alvast dank.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jim53 

Als de app voor de eerste keer opstart, dan krijg je een aantal stappen in beeld, waar je eerst het modem moet optimaliseren en dan de pods aanmelden.

Meer is er niet.

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

hallo Bert, 

Op jouw advies heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Na enige tijd heb ik de optimalisatie met succes kunnen afronden. Maar de lichtjes op de pods blijven nog steeds knipperen: dat is toch niet goed?

Overigens heb ik in de community ook zaken gelezen zoals 'bridge' koppelen of ontkoppelen, een van de pods bedraden. Weet jij of de hele installatie goed is verlopen? 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jim53 Ik weet niet of de installatie goed is verlopen als andere klant zijnde, ik kan niet in de diepere systemen kijken.

Mogelijk kan een Ziggo medewerker wel zien hoe één en ander nu is verbonden.

 

De lichtjes op de pods blijven vaak nog een tijd knipperen, dan zijn ze bezig om een goede verbinding te krijgen en om te testen wat de beste verbindingen zijn, na een poos zullen ze uitgaan als ze een goede verbinding hebben.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dag Bert, 

Ik wacht even (een dag) voordat ik contact opneem met Ziggo. Hopelijk duurt dat niet té lang en word ik doorverbonden met een specialist die ter zake deskundig is!

Zoals gezegd knipperen de lichtjes (heel licht): gaan ze uiteindelijk uit of veranderen ze van kleur?

Het instellen van de pods is in ieder geval géén zaak die je zomaar door je moeder kan laten doen, zoals iemand op Youtube beweert die de pods heeft mogen uitproberen. Dat gevoel krijg ik sterk afgaande op berichten die ik in de community lees. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jim53 Als alles goed is, gaan de lampjes uit.

 

Er zijn al 10 duizenden pods en meer in gebruik en over het algemeen installeren ze in 1 keer.

Mensen plaatsen meestal alleen een bericht op een forum als het niet goed gaat en als dat er enkele tientallen zijn, lijkt het veel, maar is het een heel klein deel waar iets niet goed gaat.

Soms gaat het mis en kan een Ziggo moderator hier iets aan doen.

 

De Ziggo helpdesk kan je niet door verbinden met een specialist en Ziggo moderators/medewerkers op dit forum kunnen dieper in de systemen en de nodige stappen nemen en/of de juiste mensen bereiken.

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dag Bert,

Ik heb meer dan een dag gewacht en toen gebeld met Ziggo, omdat de lichtjes bleven branden. Gelukkig geen lange wachttijden en meteen een deskundige aan de lijn. Die constateerde het probleem en heeft van afstand mijn pods geactiveerd. Rond 4 uur zou het probleem moeten zijn opgelost. We zullen zien. Maar ik heb verwachtingen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jim53 Ah, ik begrijp uit je bericht dat de helpdesk dit inmiddels toch kan uitvoeren.

Dank voor het melden van deze mogelijkheid.

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

dag Bert, 

Het is me gelukt om de knipperlicht bij één van pods uitgeschakeld te krijgen: die lijkt het dus te doen. De andere knippert nog: desgevraagd laat een andere medewerkster weten dat dat na 24 uur opgelost zou moeten zijn. We zullen zien, maar wat een gedoe!

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @jim53. Hoe gaat het inmiddels met de tweede knipperende pod? Doet deze nu ook goed zijn werk of ervaar je hier nog problemen mee?

jim53
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Monica, de tweede is nu ook uit. Dat is een goed teken. Gisteren contact gehad met Ziggo, die me vertelde dat het nog enkele dagen zou duren voordat alles optimaal ingesteld zou zijn. Maar wat zij op afstand kon zien lijkt alles ok te zijn. Jammer dat ik zelf niets kan zien behalve dat de lichtjes uit zijn. Aan het WiFi signaal zelf merk ik niets.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@jim53 In de SmartWifi app kun je zien welke apparaten met welke pod of modem verbonden zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic