Ik heb 2 smartwifi pods. Op zich werken die. Prima snelheden. Maar regelmatig vliegt het internet er uit. Het komt dan vaak tijdje later weer terug. Maar de onderbrekingen zijn natuurlijk irritant.
Herkenbaar probleem? Iemand een idee hoe op te lossen?
Ik heb allebei de pods al eens los geprobeerd. En op verschillende plaatsen. Maar de drops blijven zo nu en dan komen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @kube, super dat je ze hebt toegevoegd. Ik heb de monteur ingepland op 15-02-2022 tussen 12:00-18:00 uur. De monteur zal het AOP gaan creëren. Laat je ons weten of het allemaal gelukt is?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gaat het om de zeshoekige of cylindervormige pods? Komt de uitval op meerdere apparaten tegelijk voor? Is het Wifi-netwerk bij uitval nog zichtbaar c.q. blijft de verbinding met het netwerk behouden?
De zeshoekige. Op meerdere apparaten. Je ziet dan vaak eerst nog even het wifi-netwerk zichtbaar. Daarna niet meer. En dan komt het na tijdje weer terug. Beetje alsof ie opnieuw opstart of zo.
Mogelijk houdt dat verband met het wegvallen van de internetverbinding op de modemrouter.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
De groene kabel komt 'uit de muur' en vanaf de splitter gaat 1 kabel naar het modem.
Downstream:
Upstream:
De downstream en upstream vertonen beide veel ruis. Verder ontbreekt een AOP, hiervoor moet een monteur langskomen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Hey @kube, van harte welkom op de Community. We plannen graag een monteur voor je in, hiervoor hebben we nog wel wat gegevens van je nodig. Wil je je adresgegevens aanvullen in je profiel volgens bovenstaande aanwijzingen? Als je hier dan even een seintje geeft, plannen we de monteur voor je in!
Denk dat ik het heb gevonden, door de hint richting AOP. De aansluiting vanuit 'de groene draad' is nogal klungelachtig ergens achter een bank waardoor er denk ik contact was met de splitter. Die was verplaatst ongeveer gelijk met dat ik de smartwifi pods kreeg. Het is nu een aantal dagen stabiel. Als het zo blijft hoeft er geen monteur langs te komen. Het had dus uiteindelijk niks met de smartwifi pods van doen.
Er zal nog steeds een monteur langs moeten komen gezien een AOP ontbreekt.
Ik heb de adresgegevens zojuist ingevuld op de pagina in de link eerder in dit draadje.
Hallo @kube, super dat je ze hebt toegevoegd. Ik heb de monteur ingepland op 15-02-2022 tussen 12:00-18:00 uur. De monteur zal het AOP gaan creëren. Laat je ons weten of het allemaal gelukt is?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.