Hallo luitjes.
Ik heb sinds enkele dagen het nieuwe zwarte smartswifi modem gekregen en aangesloten.
Om diverse slimme stekkers en lampen aan te melden bij het modem, had ik de 5G uitgezet omdat die slimme apparaten alleen verbinding kunnen maken met 2.4G.
Bij het vorige modem (wit) had ik het zelfde gedaan. 5G uitgezet. Alle slimme stekkers en lampen aangemeld en daarna 5G weer aangezet. Dus beide stonden weer aan. Dat ging prima.
Bij het nieuwe modem wil 5G niet meer aan. Als je het groene vinkje bij 5G zet en daarna bevestigd krijg je de melding "Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer."
Na diverse pogingen uiteindelijk de helpdesk gebeld. De meneer heeft alle instellingen nagekeken en kwam tot de conclusie dat zijn systeem aangeeft dat 5G wel aanstaat. Het modem zelf geeft aan dat 5G uitstaat. Laptop geeft aan dat de verbinding 2.4G is. Ook bij het opnieuw aanmelden van de laptop blijft het 2.4G Laptop was eerst wel altijd verbonden met 5G.
Ik heb ook nog mijn laptop aangesloten met een kabel naar het modem. Ingelogd, 2.4G uit gezet en 5G aan gezet. Bevestigd en toen de melding: "De instellingen zijn opgeslagen." Wat blijkt, wifi is volledig uitgeschakeld. Dus er staat een vinkje bij zowel 2.4G als 5G dat het is uitgeschakeld.
Hoe is dat op te lossen zodat ik 5G in het modem weer kan aanzetten?
Het is het nieuwe zwarte modem.
Gegeven van het modem:
Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.1
Software versie:LG-RDK_4.6.24-2206.7
Groetjes Wilco