1
Vraag
2
Reacties
MvdH1969

Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Smartwifi modem - verbinding wordt regelmatig kort onderbroken.

Sinds enkele dagen heb ik de Smartwifi modem (van Sagemcom) en ik weet niet wat er aan de hand is maar als ik op mijn telefoon kijk dan zie ik dat vaak de wifi verbinding weg valt (en gaat de telefoon over op 4/5G) en dan even later maakt de telefoon weer verbinding.

 

Ik merk dit ook aan mijn Bose speaker waar ik voorheen zonder problemen via een wifi verbinding naar de radio kon luisteren...als ik dat nu doe valt ook hier verbinding weg.

 

Hoe los ik dit probleem op?

 

Mvg

Marco.

  

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik denk dat een moderator het signaal op afstand moet gaan bekijken en een monteur moet gaan inplannen.

Moderators komen op werkdagen langs de topics, soms eerder.

Het topic is bij hen aangemeld.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn dat de aap nu uit de mouw is @MvdH1969. Het had ook wel zoiets moeten zijn, aangezien het binnenkomende signaal echt heel slecht was. Hopelijk is de schade aan de kabel snel verholpen. Ik zie dat je inmiddels ook al een e-mail hebt ontvangen dat de schade is doorgezet naar BAM en een telefoonnummer voor eventuele vragen. 

Bekijk in context

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Goedenavond,

 

De BAM is vanmiddag al geweest en ze hebben de kabelbreuk gevonden  en gemaakt.

 

Bedankt voor alle snelle reacties en medewerking.

 

Mvg,

Marco

 

Bekijk in context

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Goedenavond,

 

De BAM is vanmiddag al geweest en ze hebben de kabelbreuk gevonden  en gemaakt.

 

Bedankt voor alle snelle reacties en medewerking.

 

Mvg,

Marco

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1618000000-17.532QAM 2563
2602000000-16.932QAM 2561
3610000000-17.232QAM 2562
4626000000-17.332QAM 2564
5634000000-17.732QAM 2565
6642000000-18.731QAM 2566
7650000000-19.530QAM 2567
8658000000-19.430QAM 2568
9666000000-19.330QAM 2569
10674000000-19.129QAM 25610
11682000000-19.130QAM 25611
12690000000-19.729QAM 25612
13698000000-20.628QAM 25613
14706000000-21.527QAM 25614
15714000000-22.20QAM 25615
16722000000-21.927QAM 25616
17730000000-21.327QAM 25617
18738000000-21.527QAM 25618
19746000000-22.70QAM 25619
20754000000-24.40QAM 25620
21762000000-25.50Onbekend21
22770000000-26.10Onbekend22
23786000000-25.80Onbekend24
24794000000-26.20Onbekend25
25802000000-27.70Onbekend26
26810000000-28.60Onbekend27
27818000000-28.60Onbekend28
28826000000-26.90Onbekend29
29834000000-25.70Onbekend30
30842000000-26.30Onbekend31
31850000000-28.10Onbekend32

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)32266250430
2Goed (Locked)3258661060
3Goed (Locked)32137538810
4Goed (Locked)32121092370
5Goed (Locked)32306708590
6Goed (Locked)312059319360
7Goed (Locked)309071312780
8Goed (Locked)3011075712820
9Goed (Locked)3011899724290
10Goed (Locked)291617188587378
11Goed (Locked)3011290282591
12Goed (Locked)292187563967111
13Goed (Locked)2841183060092308591
14Goed (Locked)274210922378318822020
15Goed (Locked)04430050027399104
16Goed (Locked)27979841761290563201
17Goed (Locked)2725657870197100436
18Goed (Locked)274192971512334401981
19Ontgrendeld000
20Ontgrendeld000
21Ontgrendeld000
22Ontgrendeld000
23Ontgrendeld000
24Ontgrendeld000
25Ontgrendeld000
26Ontgrendeld000
27Ontgrendeld000
28Ontgrendeld000
29Ontgrendeld000
30Ontgrendeld000
31Ontgrendeld00
MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000050.85120QAM 641
15200000050.35120QAM 642
24520000049.55120QAM 643
33840000048.85120QAM 644

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0000
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
03-12-2022 07:36:33warningMDD message timeout;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:28noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 15 16; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:24noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:24noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:24noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 15 16 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:23noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 13 14 16 17 18; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:23noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:23warningMDD message timeout;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:19noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 15 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:15warningMDD message timeout;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:14noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 13 14 16 17 18; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:07noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:07noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:36:02noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 15 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:59warningMDD message timeout;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:56noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 15 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:53warningMDD message timeout;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:52noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:52noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:47noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 15 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:45warningMDD message timeout;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:43noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 13 14 16 17 18; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:37noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:35noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:35noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:29noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 14 15 16 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:29warningMDD message timeout;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:27warningCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 14 15 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:19noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:18noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 15 16 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:18noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-12-2022 07:35:17warningMDD message timeout;CM-MAC=c4:eb:39:52:c2:b8;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:d2:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

20221203_073930.jpg

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

20221203_073902.jpg

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Goedemorgen @Bert,

 

Ik heb de gevraagde gegevens hierboven gepost. Ik hoop dat je me verder kan helpen. Mocht meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

 

Mvg,

Marco

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Is de aansluiting die je gebruikt de eerste plaats waar de groene kabel van Ziggo je huis binnenkomt?

Het binnenkomende signaal is met -28,6 dBmV  ronduit veel te zwak. Er is tevens een bak ruis aanwezig en het zendvermogen op de upstream zit met 50,8 dBmV aan de kritieke grens.

De wandcontactdoos op de bovenste foto is verouderd en kan ook een bron van ruis zijn.

De meldingen in de netwerkhistorie zijn ruis gerelateerd.

 

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

@KBX458 @Bert de woonkamer is inderdaad de plek waar groene kabel binnenkomt.

 

Kan ik de issues zelf oplossen of moet er een monteur langskomen.

 

Ps. Een Ziggo monteur jaren gelden de wandcontactdoos vervangen daar ik er eerst een had met een uitgang voor radio en tv.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik denk dat een moderator het signaal op afstand moet gaan bekijken en een monteur moet gaan inplannen.

Moderators komen op werkdagen langs de topics, soms eerder.

Het topic is bij hen aangemeld.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb zelden zoan laag downstream vermogen gezien 😮 ben benieuwd wat de oorzaak gaat zijn 

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

@MR_CHIP @KBX458 @Bert bedankt.

 

Ik had hiervoor dus jaren een ander ziggo abo (350mb) en heb het nu dus afgelopen week verhoogd naar 1gb....daar kwam dus ook de nieuwe modem bij.

 

Nogmaals bedankt ik  wacht het wel even af

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP is een btv 01-SET en up-to-date, deze is alleen 180 graden gedraaid. Ik vermoed zelf dat kabelschade de oorzaak is.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @MvdH1969, goedemorgen!

Ik zie dat je al goed bent geholpen door onze Community toppers! Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Het signaal op je modem is echt ontzettend slecht. Hier moet dan ook een monteur aan te pas gaan komen. Ik heb de monteur voor je ingepland en deze komt morgen, 5 december, tussen 12:00 en 18:00 bij je langs! 

Mocht de afspraak niet gelegen komen, dan kan je de afspraak gemakkelijk zelf wijzigen via de link in de bevestigingse-mail of via Mijn Ziggo onder het kopje 'Gegevens'. 

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

@Cecilia bedankt voor de snelle reactie.

 

Monteur is van harte welkom, de koffie staat klaar.

 

Mvg,

Marco

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@MvdH1969 geef je nog een terugkoppeling als de monteur is geweest?

MvdH1969
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 4Oplossingen
  • 17Likes

Goedemiddag,

 

Vandaag is de monteur langsgekomen. Er blijkt op 35meter een breuk in de kabel te zitten. De monteur heeft het ook vanuit de meterkast (op straat, buiten) gemeten en daar gaf het aan dat de breuk op 50meter zat. De afstand van waar het mijn huis binnenkomt en de meterkast (op straat, buiten) is 85meter.

 

De BAM komt nu om het maken.

 

Nogmaals bedankt.

Marco

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mooi dat de oorzaak boven water is. Nu nog het noodzakelijke geduld opbrengen tot e.e.a. gerepareerd is.🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fijn dat de aap nu uit de mouw is @MvdH1969. Het had ook wel zoiets moeten zijn, aangezien het binnenkomende signaal echt heel slecht was. Hopelijk is de schade aan de kabel snel verholpen. Ik zie dat je inmiddels ook al een e-mail hebt ontvangen dat de schade is doorgezet naar BAM en een telefoonnummer voor eventuele vragen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic