1
Vraag
2
Reacties
Sparker

Raadgever
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Smartwifi modem niet gevonden, pods werken wel

Ik heb van Ziggo gratis proef van twee SmartWifi pods, hiermee kan mijn airco eindelijk goed verbonden blijven, maar de app geeft steeds aan dat de SmartWifi modem kan niet worden gevonden, en als gevolg kan ik geen aangesloten apparaten beheren of inzien.

 

Ik heb de modem herstart, dit heeft niet geholpen, maar de pods zijn WEL aangesloten en apparaten kunnen erop/verbinden.

 

Screenshot_20220710-131809_SmartWifi.jpg

 

Hopelijk is dit niet zo'n geval van "fabrieksinstelinningen proberen" want dat vind ik geen mooie oplossing, dat is maar een tijdelijk oplossing.

 

Ik vind de app ook super traag met laden, toen de modem wel werkte, duurde het een minuut of twee voor dat ik apparaten kon inzien. Ik heb versie 2.28.13 en ik heb geen "Wifibooster" of het staat op "0" in de app gegevens.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2874Posts
  • 345Oplossingen
  • 765Likes

Ah check! @Sparker

De melding die je krijgt zal ik intern onder de aandacht brengen. Fijn dat de dienst zelf (Pods) wel goed functioneert.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes

In dit geval is het best, niets doen.

Het komt vaker voor dat het modem niet gevonden wordt, mogelijk straks of morgen wel, is mijn ervaring en van anderen.

bburgg
Expert
Expert
  • 880Posts
  • 96Oplossingen
  • 204Likes

Moet aan die app inderdaad nog wel wat geklust worden. 😏

BAM
Expert
Expert
  • 418Posts
  • 30Oplossingen
  • 82Likes

@Sparker ,

 

Probeer eens eerst in te loggen middels een webbrowser op je telefoon.

Als dat lukt gooi je de App open.

 

Hoor graag wat er dan gebeurt,

 

groet,

 

Bam

 

Sparker
topicstarter
Raadgever
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

No workie 😭

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2874Posts
  • 345Oplossingen
  • 765Likes

Goedemorgen @Sparker

 

Het is mij nu even niet duidelijk hoor haha. Werkt het nou wel of niet? En wat werkt er niet? Ondanks de melding werken de Pods toch wel? Zo gaf je eerder aan.

Sparker
topicstarter
Raadgever
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Precies zoals de eerste post in deze topic is het geval.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2874Posts
  • 345Oplossingen
  • 765Likes

Ah check! @Sparker

De melding die je krijgt zal ik intern onder de aandacht brengen. Fijn dat de dienst zelf (Pods) wel goed functioneert.

Milan13

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Modem wordt niet gevonden maar de pods werken wel. 
Rare is dat ik geen Netflix, Viaplay ect via de apps op m’n tv (Sony Bravia) kan kijken

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes

@Milan13 Hoe maakt de TV verbinding met het modem? Via wifi of via een netwerkkabel?

Milan13

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

WiFi.. op het moment werkt alles weer redelijk zoals het zou moeten maar t houdt niet over. Buiten dat ben ik niet erg te spreken over de WiFi.. als

ik naast modem sta en ik doe een speedtest, en ik weet dat WiFi verlies oplevert, maar 600 m/bit als

abo en dan Max 350 krijgen.. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes

@Milan13 Met wat voor apparaat test je die snelheid en op welke website?

Milan13

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op een iPhone 13 Pro en de speedtest van Ziggo zelf

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes

@Milan13 Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Milan13

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert 

Zie bijlagen

87E0D277-8E78-46F9-BDFC-1ABE9892952F.png

6E4C47B0-0475-40A9-8196-F93E3DA9433E.png

79680ACF-F56A-4381-ACA3-4A1314CEA880.png

6F5BBEFC-0BF3-4F18-B27F-B2EC4150FA40.png

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes

@Milan13 Ik zie wel ruis op je modem.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Milan13

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij deze

image.jpg

! Dank je wel voor je hulp alvast @Bert 

 

De aansluiting is aangelegd door een Ziggo-monteur

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes

Dat ziet er goed uit, mogelijk kan een Ziggo moderator iets in de achtergrond kan vinden.

Milan13

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoop het, hoop dat een moderator meeleest😇☺️

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59238Posts
  • 3977Oplossingen
  • 14749Likes

Ziggo moderators komen vanzelf langs in ieder topic op werkdagen @Milan13 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.