1
Vraag
2
Reacties
Sjef de Laat

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smartwifi modem giga: Internet valt vaak weg

Hallo,

Via de service van TP Link kom ik hier terecht, die hebben mij doorverwezen met de mededeling dat het probleem toch echt bij de smartwifi Modem Giga moet zitten.

 

bij de Deco X60 en M4 zit de Deco app van TP link, deze geeft iedere keer aan dat internet wegvalt en dat de deco’s niet meer verbonden zijn.

Het rare is, de Deco’s levert Ziggo zelf en de modem ook dus zou toch op elkaar moeten werken zou je zeggen.

 

 

na een mailverkeer en op verschillende manieren aansluiten en instellen komt eruit dat de chip in de Ziggo modem het probleem veroorzaakt en ze zeggen daar als je de zakelijke modem van Ubee zonder wifi besteld bij Ziggo dan is het probleem opgelost en gaat het 100% zeker werken.

ik heb dit voorgelegd bij de Ziggo klantenservice maar die hadden nog nooit gehoord dat deze modem met sommige apparaten niet goed overweg kan.

 

ik heb mijn internet abonnement verhoogt naar 500mbs en daardoor heb ik er een nieuw modem bij gekregen, voorheen had ik een andere modem maar die heb ik al gelijk terug gestuurd.(daar heb ik nu spijt van)

want nu is eigenlijk dat probleem begonnen.

 

kunnen jullie mij hier alstublieft mee helpen?

 

mvg Sjef de Laat

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sjef de Laat Goed dat je alle eerdere genoemde adviezen al doorgenomen hebt. Wel balen dat dit tot op heden nog niet geleid heeft tot de oplossing. Ervaar je de uitval alleen op het moment dat de Deco's aangesloten zijn of heb je dit ook als je alleen op het modem test? Uiteraard wil ik een nieuw modem toesturen (Ubee 1318ZG). Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het apparaat in huis. Het oude modem stuur je kosteloos retour in de meegeleverde retourdoos. Laat je weten wat je bevindingen zijn op het moment dat je het nieuwe modem in gebruik genomen hebt?

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sjef de Laat, welkom op de Ziggo Community!

 

Goed dat je hier aanklopt, want dit is superfrustrerend. Helemaal als je juist een upgrade hebt uitgevoerd. De Ubee zonder wifi is een optie, maar ook in je huidige setup zou dit normaal moeten werken. Je geeft aan dat de app aangeeft dat de Deco's de verbinding kwijtraken. Dat merk je dan ook direct in de verbonden apparaten? Wat voor handelingen zijn er vervolgens nodig, dien je iets te resetten of herstelt alles zich vanzelf weer? Gebeurt het op willekeurige momenten of bij bijvoorbeeld actief gebruik van de verbinding?

 

Staat de Connectbox in Bridge-modus of maak je ook van die verbindingen gebruik?

 

Uiteraard hebben we de Ubee achter de hand, maar mogelijk/hopelijk kan het ook in de huidige set-up opgelost worden 🙂

Sjef de Laat
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Alex,

 

Wat ik moet doen om het op te lossen is eigenlijk wachten tot ze weet online komen, als ik bv de app afsluit en weer opstart dan doet hij het nog niet, de hoofd deco blijft meestal online, soms gaat die ook offline.

Ook is het niet alleen als er veel netwerk of internet verkeer is, eigenlijk zie ik daar geen verschil in.

vandaag heeft er iemand van Ziggo IPv6 naar IPv4 gezet met de hoop dat dit zou helpen.

in de eerste instantie dacht ik dat het beter werd omdat het langer duurde voordat hij offline ging maar daarna ging hij toch weer vaak offline.

De modem staat niet in bridge mode.

Nu ben ik er ook nog achter gekomen dat mijn VPN verbinding niet meer werkt, toch heb ik de poort in de nieuwe modem weer geforward in de modem en het IP adres van buitenaf aangepast in de instellingen en het script, toch kom ik er niet meer in van buitenaf.

eigenlijk wil ik ook niet al mijn poorten van buitenaf open gaan zetten.

ik hoop dat we er uit gaan komen.

 

mvg Sjef de Laat

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ah oké, ze komen dus vanzelf weer online! Dat is fijn 🙂 Maar is het zo dat de wifiboosters ook echt offline zijn of ben je dan steeds verbonden met de wifi hiervan, als de app aangeeft dat ze offline zijn? 

Hmm frappant dat je VPN verbinding nu niet werkt! Heb je je modem al teruggezet naar de fabrieksinstellingen om te kijken of je hem hierna weer opnieuw kunt instellen via een VPN verbinding. Misschien dat andere leden je hierbij kunnen adviseren?!

Sjef de Laat
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

 

De Deco's gaan dan ook offline, maar die hebben dan nog wel wifi alleen kan je dan niet meer online op internet komen.

 

Wat ik ook heb ervaren waar ik voorheen geen last van had is dat de Deco's nu ook niet meer de beste Deco op gaat zoeken en dan blijft hij op een andere die heel ver weg zit hangen met 1 streepje bereik en vervolgens is de snelheid dan bv 3Mbps ip van 100 of 200 of 300 en zelfs 500 als je op 5 meter van een Deco af staat, terwijl bij Mesh bij de desbetreffende telefoon of Ipad wel gewoon aan staat in de Deco app, het lijkt of dat gekomen is sinds de overschakeling van IPv6 naar IPv4, ik heb de modem ook al een keer terug naar fabrieksinstellingen gezet weer maar ook gaf dat geen oplossing in deze problemen.

Een beetje rare problemen allemaal die ik eigenlijk niet gewend ben de laatste 10 jaar bij Ziggo, voorheen altijd 100% gewerkt en bij een klein probleempje ooit met de Horizonbox met 1 telefoontje opgelost.

Nu lijkt het wat ingewikkelder in elkaar te zitten allemaal.

 

mvg Sjef

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sjef de Laat Ontzettend vervelend dat je Deco's ook offline gaan! Kun je anders eens beschrijven hoe je TP Link Deco's op dit moment verbonden zijn t.o.v. het modem? En staan de Deco's in Routermodem of Accespoint mode? Mogelijk is er op dit moment sprake van een interne netwerkloop (NAT) waardoor het hele netwerk als het ware herstart. 

Op deze pagina lees je uitgebreid op welke manieren je de TP Link Deco's kunt gebruiken en wat de handigste manieren zijn om de Deco's i.c.m. het kabelmodem te configureren.Zou je hier eens naar willen kijken?

Sjef de Laat
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

met TP-Link heb ik uitvoerig contact gehad om er zeker van te zijn dat de aansluiting en intellingen van TP link goed zijn.

Vanaf de modem gaat er een UTP kabel naar een (eerste) switch, vanaf de eerste switch gaat er een kabel naar de hoofd Deco, vanaf de hoofd Deco gaat er een kabel naar de (tweede) switch, en vanaf de tweede switch gaat er een kabel naar iedere Overige Deco.

hij staat ingesteld als Accespoint, en heb ze ook al een paar keer terug naar fabrieksinstellingen gezet ook.

maar ik heb ook al vele andere varianten geprobeerd in overleg met TP-Link, daarna hebben ze bij TL- gezegd, dit probleem zit toch echt bij de modem van Ziggo en dat komt vaker voor, als ze dan de zakelijke Ubee modem plaatsen zonder wifi is alles opgelost is hun ervaring.

maar ook de VPN is nog steeds niet opgelost en daar heb ik al een ICT-er mee naar laten kijken ook maar ook die komt er niet meer uit, alles staat goed ingesteld en eigenlijk moet het zo werken maar om één of andere onverklaarbare reden werkt het toch niet.

we hebben zelfs geprobeerd om de VPN bij een broer van mij op te zetten en daar lukt dat zonder problemen in één keer.

kan je niet zo’n modem opsturen, dan weet ik het gelijk, ik begin er een beetje moedeloos van te worden eerlijk gezegd.

het kost me zo veel tijd iedere keer, een keer moet het toch opgelost zijn?

mvg Sjef

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sjef de Laat Goed dat je alle eerdere genoemde adviezen al doorgenomen hebt. Wel balen dat dit tot op heden nog niet geleid heeft tot de oplossing. Ervaar je de uitval alleen op het moment dat de Deco's aangesloten zijn of heb je dit ook als je alleen op het modem test? Uiteraard wil ik een nieuw modem toesturen (Ubee 1318ZG). Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het apparaat in huis. Het oude modem stuur je kosteloos retour in de meegeleverde retourdoos. Laat je weten wat je bevindingen zijn op het moment dat je het nieuwe modem in gebruik genomen hebt?

Sjef de Laat
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

zonder de Deco’s heb ik het nog niet geprobeerd, ik heb wel gelezen net dat de Open VPN verbinding IPv6 nodig heeft, en die staat momenteel uit op mijn modem dus dat zou nog wel de oorzaak kunnen zijn van de VPN problemen.

wel lijkt het er nu op dat de Deco’s stukken langer online blijven als voorheen, de rode leds van de Deco’s gaan nu maar af en toe aan ook, zou het kunnen dat die IPv6 uitschakeling niet in één keer over schakelde naar IPv4 maar trapsgewijs of kan dat niet?
Als de nieuwe modem binnen is laat ik weten of het werkt, moet ik nog bellen om hem te activeren of gaat dat automatisch tegenwoordig eigenlijk?

mvg Sjef

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Fijn dat het inmiddels al een stuk beter gaat, Sjef

Je hoeft tegenwoordig niet meer te bellen om een modem te activeren. Dit gaat automatisch op het moment dat jij het modem aansluit en deze goed signaal ontvangt via de Coax.

Laat je even weten hoe het met het nieuwe modem gaat?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sjef de Laat We zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen met het nieuwe modem. Laat je weten of alles inmiddels naar wens werkt?

Sjef de Laat
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Paul,

Nadat ik de nieuwe modem heb aangesloten was het probleem met de Deco wifiboosters gelijk opgelost, hij heeft nu geen één keer meer aangegeven dat hij offline was of is, hier wordt ik blij van.

Ook de Open VPN verbinding deed het weer, waar ik ook heel blij mee ben.

wel staan er bij de portforwarding best wel andere poorten die gefordward zijn, ik weet niet hoe die erin komen maar het werkt wel perfect nu.

Mag ik die poorten die ik niet gebruik verwijderen of mag dat niet.

Bedankt voor de goede afhandeling, als het einde van de week nog goed werkt stuur ik de oude modem terug oké?

 

mvg Sjef

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Sjef de Laat Super dat de VPN verbinding met het nieuwe modem weer als een zonnetje draait! Wat betreft de portforwards, je mag de poorten die je niet gebruikt uiteraard uit de forwarding regels halen. We houden deze week nog even de vinger aan de pols en zien het oude modem dan binnenkort tegemoet. Alvast een prettig weekend!

Sjef de Laat
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Alles heeft de hele week heel goed gewerkt, ook de snelheid van de wifi was gewoon 500mbps als ik een paar meter van een Deco af sta.

ook de VPN en alle andere aangesloten apparatuur zowel bedraad als draadloos werkt super goed nu.

maar nu komt het, na 6 dagen liep de modem geheel vast en ik kon niet meer het internet op komen, de lampjes voor op de modem die mormaal branden waren gewoon aan, ook de lampjes waar de kabels in zitten naar de switchen knipperde gewoon, maar geen internet.

ook kon ik niet inloggen in de modem meer, het enige wat wel hielp was de spanning er even afhalen en toen de modem weer opgestart was deed alles het weer goed.

ditzelfde gebeurde vanmorgen weer opnieuw.

En ik was al zo blij dat alles weer werkte zoals voorheen.

kunnen jullie daar iets aan uitlezen of zo om erachter te komen hoe dat kan?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Sjef de Laat, wat ontzettend naar dat je modem weer helemaal vast liep en dat je hierdoor niet meer gebruik kon maken van de internet verbinding. Ik heb het signaal van je modem uitgelezen en ik zie dat deze nu inmiddels weer 2 dagen goed online staat en het signaal ziet er ook goed uit! Waarom deze vast liep is dan natuurlijk nog de vraag. Aangezien je gebruik maakt van een modem zonder wifi, heb je een eigen router. Toen je wilde inloggen in het modem, was je toen verbonden aan je router of direct aan het modem? Wil je eens testen, wanneer de internet verbinding weer weg valt, of je bekabeld (rechtstreeks op het modem) nog wel verbinding hebt. Zo sluiten we een eventueel router probleem uit.

Sjef de Laat
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

Op de modem zit geen wifi maar de modem zelf deelt de IP adressen uit en de Deco’s staan in accespoint, dus die krijgt ook de ip adressen van de router toegewezen.

toen hij (vast) was gelopen kon ik niet meer inloggen op de modem.

Ik heb modem gereset met een paperklip in het reset gaatje 20 seconden, toen moest ik het wachtwoord er weer inzetten en een paar poorten fordwarden en toen werkte alles gelijk weer perfect.

wat mij opviel op het scherm bij aangesloten apparaten, dat er voor de reset bij best veel apparaten IPv6 en IPv4 stonden.

Na de reset stonden er alleen nog maar IPv4 nummers per apparaat.

mvg Sjef

Sjef de Laat
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

In het vorige bericht moet Router modem zijn, ik heb er geen router nog extra bij zitten.

mvg Sjef

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Fijn dat het daarna perfect werkte. Hou het nog even een tijdje in de gaten in ieder geval! Ik zie dat IPv4 only aanstaat. Misschien had het modem deze reset even nodig!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic