FVjr

Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Smartwifi modem en Nextbox

Hoi, ben overgestapt naar GigaNet. Daarvoor heb ik een smartwifi modem kleur zwart ontvangen. Mijn aansluiting is zie fotos, ik heb geen idee hoe ik aan moet sluiten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Communicatie tussen mij en TS via PB, probleem is dus al opgelost:

 

FVjr: Hoi de door jou adviseerde connectors werken inderdaad kabel zit veel steviger vast. Dank voor advies

tobiastheebe: Dat is fijn om te lezen. Heeft dit het signaalprobleem met de TV boven opgelost?
FVjr: Yessss
tobiastheebe: Top! Fijn dat de andere connectors het probleem hebben opgelost.

Bekijk in context

Uitgelicht
FVjr
topicstarter
Level 4
  • 44Reacties
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Opgelost 

34 Reacties 34
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

er zal hier sowieso een monteur moeten komen om het AOP te vervangen (foto 1), daarop komt dan een splitter met daarop aangesloten het modem en je versterker.

 

je kunt tijdelijk je modem hetzelfde aansluiten als je vorige modem. de kans is dat het instabiel werkt, maar je hebt voor nu even geen keus

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dank, klantenservice heeft ook gezegd dat die versterker verouderd is…ik weet dat niet…moet ik een nieuwe aanschaffen?

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Btw splitter zit niet in de doos

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

de monteur heeft alles bij zich, dus ook splitters. versterker zou ik wel vervangen inderdaad, die heeft de monteur ook en kost 37,50. hoeveel tv's worden er gebruikt in huis?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP is naar alle waarschijnlijkheid een GUT 14D, deze is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1. De monteur vervangt deze kosteloos een btv 01-SET.

 

De versterker (BDA-01/T) is inderdaad verouderd, deze kan mogelijk komen te vervallen c.q. vervangen worden door een tweede splitter (POA-01-B), op voorwaarde dat er voldoende vermogen aanwezig is op het AOP. Anders dient een nieuwe versterker (FRA-752X) te worden geplaatst. De stekker op de TV-kabel links moet worden vervangen, de huidige is niet afgeschermd en zeer instralingsgevoelig. Als eerste splitter wordt een POA-254 geplaatst.

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

2 waarvan 1 met een ci module

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

zoals tobias aangeeft is een versterker misschien niet nodig, monteur kan dat ter plaatse meten. de afspraak moet alleen nog even ingepland worden. je kunt dit zelf regelen door naar de klantenservice te bellen of wachten tot hier een moderator langskomt

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @FVjr!

Ik ben gelijk gaan kijken voor een afspraak met een monteur! Klopt het dat er al een afspraak gemaakt is? Zo ja, wil je dan eens checken in MijnZiggo want durf niet helemaal met zekerheid te zeggen of die afspraak er goed in staat. Anders maak ik even een nieuwe afspraak! 
 

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi monteursafspraak staat voor morgen, wel vervelend dat bij aanschaf deze problemen niet worden gemeld

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ah super! Dan komt de monteur je morgen helpen! @FVjr 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

niemand op afstand weet hoe de boel in huis is aangesloten natuurlijk

FredSr

Level 9
  • 270Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes

hoop dat de installatie morgen naar wens verloopt.

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dat klopt..morgen de oplossing…laat het weten

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Klopt laat het nog weten

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Opgelost 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Dat ziet er prima uit. Ik wil wel opmerken dat de witte TV-kabel dun is en waarschijnlijk niet meer voldoet aan de huidige normen, idealiter zou deze vervangen moeten worden.

 

Eventueel kun je over een paar uur de downstream/upstream-waarden van het modem plaatsen. Daaruit kan bepaald worden of de TV-kabel instralingsgevoelig is.

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dit kunnen vinden ben niet zo technisch hoor

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik wilde je nog enkele instructies geven om de downstream/upstream-waarden op te halen, maar je hebt de juiste gegevens zelf al gevonden in SmartWifi web. Kun je de volledige downstream-gegevens plaatsen? Vermogen en MER zijn i.i.g. zeer goed in zowel DS als US, voor zover zichtbaar.

FVjr
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ooooow ff een beetje hulp hoe doe ik dit?

Uitgelicht topic