1
Vraag
2
Reacties
Metenisweten

Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

Smartwifi en vraag over internetboosters via kabel

Beste lezers,

Van de week viel me iets op in de instellingen van de Connectbox. Ik zag dat Smart Wifi is aangezet, voorheen paste ik altijd handmatig de kanalen aan . Misschien dat het met de komst van de nieuwe firmware automatisch is aangezet?

 

Wat vragen daarover (ik maak trouwens niet gebruik van de app)

  1. Als ik de kanalen weer op handmatig wil zetten dan is het een kwestie van uitschakelen van Smart Wifi toch?
  2. Ik heb twee internetboosters van Ziggo (access points) verbonden met de Connectbox met internetkabel. Doen zij nu ook mee in de Smart Wifi als access point? Ik zag namelijk dat er een 5Ghz kanaal was veranderd op één van de boosters (die stond toevallig in de booster ook op automatisch). En wat als ik ze daar wel handmatig heb ingesteld? Gaat dat conflicteren met de Smart Wifi vanuit de Connectbox?

 

Wifi werkt trouwens ok!

 

Verder een vraag over de internetboosters.

  1. Het lijkt erop dat één van de boosters van de week is ‘overleden’. Dat statuslamp brandde geheel rood. Het gekke was dat ik wel verbinding had op de 2,4Ghz en ook via internetkabel bij de ethernetpoort. Iemand bekend met zo’n rode statuslamp? Later op een andere plaats aangesloten na een dagje afkoelen. Helaas kwam het lampje weer terug.
  2. Heb de mogelijk defecte booster vervangen door een reserve die ik ooit gekocht heb. Werkt prima, alleen die kan ik niet benaderen via http://wifi.booster/ . Hij doet ook niets als het IP adres intyp op mijn laptop (via kabel verbonden). Iemand een oplossing daarvoor?

 

Dank alvast!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Metenisweten
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Paul ,  ik heb een nieuwe WIFIBooster via internetkabel gekocht. Die andere is gewoon kapot gegaan. Het DECO set heb ik inmiddels ook aangeschaft via Ziggo. In de vakantie ga ik daarmee aan de slag. Conclusie: ook hardware kan kapot gaan! Topic kan wat mij betreft gesloten worden. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

1.

1. Klopt.

2. Het is in dit niet een SmartWifi mesh systeem, maar alle witte wifiboosters en wifiboosters via de stroom worden op 1 SSID gezet.

 

2. Welke wifiboosters heb je precies?

1. Heb je de resetknop achterop al 30 seconden ingedrukt?

2. Welke wifibooster is dit?

Metenisweten
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Bert , aha ok. Ik zie dat ie niet veel wisselt op de wifi kanalen / blijft zo'n beetje altijd kanaal 44 vanaf de connectbox. Die had ik zelf ook handmatig ingesteld. 

Het zijn die WIFI boosters via internetkabel die lijken op een mini Connectbox (wit van kleur). Ze hebben bij mij een verschillende SID naam (geen mesh). Heb nu trouwens wel zo'n Mesh set besteld.

Enfin, ze doen het altijd prima. Heel hoge snelheid. Heb de booster waar ik niet in de gui kwam gereset. Dat hielp niet echt. Toen heb ik het geprobeerd met mijn laptop in verschillende ethernetpoorten. Na wat gehannes lukte het. Beetje geluk hebben lijkt het. Je zou zeggen dat de verbinding vanaf die booster slecht is, maar dat is niet zo. 100% snelheid en voor zover ik weet geen uitval. Als ik op mijn telefoon de gui wil benaderen zegt ie iets met dns niet gevonden, terwijl ik wel goede wifi heb.

 

Die vermeende kapotte kan ik ook eens resetten. Kijken of het helpt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Metenisweten en een warm welkom op de Community,

 

Goed dat je met al deze vragen aanklopt op dit forum! Ik zie dat expert @Bert al de juiste antwoorden gegeven heeft en jou ook voorzien heeft van de nodige tips. Ik begrijp dat je inmiddels zelf ook al aan de slag bent gegaan en inmiddels een Mesh set beseld hebt. Laat je weten wat je bevindingen hiermee zijn? We zijn ook erg benieuwd of het resetten van de bestaande WifiBooster geholpen heeft. Mocht het niet lukken dan helpen wij je hier graag verder. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Metenisweten Is het nog gelukt om alles optimaal werkend te krijgen? We horen graag of wij je nog ergens mee kunnen helpen.

Metenisweten
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes

@Paul ,  ik heb een nieuwe WIFIBooster via internetkabel gekocht. Die andere is gewoon kapot gegaan. Het DECO set heb ik inmiddels ook aangeschaft via Ziggo. In de vakantie ga ik daarmee aan de slag. Conclusie: ook hardware kan kapot gaan! Topic kan wat mij betreft gesloten worden. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Metenisweten Super dat het probleem is opgelost! Alle hardware kan inderdaad stuk gaan. We zijn blij dat het nu allemaal weer werkt. 😉 Als we nog iets voor je kunnen doen horen wij het natuurlijk graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic