Klaus1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartwifi app

Smartwifi app geeft foutmelding; geen antwoord van server. Op verschillende toestellen geïnstalleerd. Kan de smartpods niet installeren.

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de pods al wel aan kunnen melden?

heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

 

Er is ook nog een storing met de app, soms werkt het wel en soms werkt het niet.

Ziggo is aan een onderzoek bezig.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Klaus1 en welkom op de Community! Wat vreemd dat de installatie van de smartpods niet succesvol uitgevoerd wordt. Werkt de Smart Wifi app verder wel, afgezonderd van de installatie van de pods? Welke App versie is geïnstalleerd? Heeft de Ziggo Smart Wifi app verbinding met het modem? Krijg je de Pods wel toegevoegd via de App, maar komen ze niet online? Wil je eens een fabrieksreset uitvoeren op je modem alvorens je de pods opnieuw installeert? We horen graag je bevindingen zodat we gericht verder kunnen zoeken!

Klaus1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Reset 2× gegeven. Probleem blijft. Pod in stopcontact gestoken. Geen verbinding. App blijft melding geven: Geen antwoord van de server. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Klaus1 Vreemd dat het niet wil lukken om de Wifipodste installeren. Kun je aangeven bij welke stap het met installeren misgaat en wanneer zie je de melding "Geen antwoord van de server" precies verschijnen? En heb je het modem volledig naar fabrieksinstellingen gereset en niet een reguliere reset (stroom eraf en erop) gegeven? Dat laatste is namelijk heel belangrijk.  Sluit daarnaast tijdelijk 1 van de Wifipods d.m.v. een netwerkkabel aan op het modem.

Wijzig ook eenmalig het wachtwoord van het Mijn Ziggo account en log daarmee in nadat de Smart Wifi app opnieuw geinstalleerd is. Krijg je dan nog steeds een foutmelding te zien, dan willen wij dit graag verder onderzoeken. Zou je dan de volgende gegevens via een privebericht aan mij door willen geven?

Modem type:
Modem MAC address:
Serienummer Pods (Foto):


* Het serienummer van de Pods  staat op de sticker van de Pods. Het MAC adres van het modem vind je op de zijkant of achterkant van het modem.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Klaus1 Is het nog gelukt naar eerder gegeven tips te kijken? Mocht het nog steeds niet werken dan zou ik graag de gevraagde informatie van jou ontvangen zodat we het verder kunnen onderzoeken.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

@Klaus1 Goedemiddag! Ik ben zo vrij geweest je gegevens te herleiden op basis van je e-mailadres en heb je vrouw zojuist telefonisch gesproken. 
Van haar begreep ik dat alles helemaal werkte en dat is een mooie geruststelling. 

Kun je me een update geven of je nog problemen ervaart met de SmartWifi app en hoe dit opgelost is? 
Zo helpen we elkaar en leren we van elkaar. 

Tom_

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, ik krijg deze melding bij het opstarten van de Smart WiFi app.

 

AFA28D22-A5D0-4C31-9EB7-338EFD3ED9B8.png

 

Na het verwijderen en opnieuw installeren van de app wordt me gevraagd om in te loggen. Na het accepteren van de voorwaarden krijg ik opnieuw bovenstaande melding. Vervolgens verschijnt deze elke keer dat ik de app opnieuw start.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

@Tom_ welkom op de Ziggo Community. Ik zie dat je nog geen Mijn Ziggo aangemaakt hebt met het account van je postcode/huisnummer. Registreer hier je Mijn Ziggo: https://account.ziggo.nl/account/registreren/ziggo-contract

Installeer de app hierna opnieuw om de app opnieuw in te loggen. Laat je het weten wanneer het gelukt is? 

Klaus1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste,

Ben mijn wachtwoord vergeten om op dit platform in te loggen. Een hele tour om te resetten.  Ik heb 2 weken geleden  de servicedesk gebeld die het probleem na 3 kwartier heeft gevonden. Mijn gebruikersnaam was niet gekoppeld aan de Samsung telefoon. Dat dacht ik wel. want ik kon wel inloggen op MijnZiggo.  Voor de app gebruikte ik steeds de verkeerde gebruikersnaam. Toen ik een andere gebruikersnaam invulde kwam ik in de app. Pods werken nu prima!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Klaus1 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is met het instellen van de Pods via de Smart Wifi App! Wat betreft het Ziggo Community account; is het gelukt om dit al op te lossen? Anders helpen wij je hiermee graag verder. 

jpco

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, 

 

Ook hier problemen met de smart wifi. Helaas is mijn telefoon waar de app op stond gaan duiken, waardoor ik de app nu op een andere (oude) telefoon heb geplaats. Op alle aanwezige devices in dit huis nu geprobeerd, maar helaas lukt het maar niet. Ik krijg ook de melding geen antwoord van server. Eerder las ik dat er iets met het inloggen fout ging, maar hoe kan ik dat dan resetten. Inloggen op mijnziggo is geen probleem. En nadat ik eenmalig in de app de inloggegevens heb ingevoerd, krijg ik geen inlogscherm meer te zien maar gelijk de foutmelding. Wie o wie kan mij hiermee helpen, mijn zoon zal u zeer dankbaar zijn... ( heb zijn devices uitgeschakeld voordat de telefoon overleed...)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jcpo Balen dat het niet lukt om de apparaten te beheren via de Smart Wifi app! Kun je de app anders eens opnieuw installeren en daarna inloggen met je Mijn Ziggo gegevens? Herstart ook eens het modem en de daarop aangesloten appartuur (Smart Wifi Pods ). 

jpco

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Paul, 

Ik heb alles ge-reset. zowel de modem als de pods. De app opnieuw geinstalleerd, helaas lukt het me nog niet.

 

jpco

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zou er iemand zijn die de devices van zoonlief op afstand wifi kan geven? Het gaat om een switch en een mobiele telefoon.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@jpco 
En nadat ik eenmalig in de app de inloggegevens heb ingevoerd, krijg ik geen inlogscherm meer te zien maar gelijk de foutmelding.

 

Gebruik je op deze telefoons toevallig een virusscanners of andere programma's die je telefoon 'beveiligen'? Schakel deze eens uit, en probeer de app nog eens te openen? 

 

Het feit dat je direct de melding krijgt dat hij geen verbinding maakt, zonder dat hij de gegevens probeert in te laden duidt namelijk op een specifiek programma wat de app blokkeert om contact te mogen maken.

 

Had je de apparaten gepauzeerd in de SmartWifi app? Vanuit mijn 'web' omgeving zie ik 0 geblokkeerde apparaten.. 

jpco

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, ik zal nog even reageren. Ik gebruik geen virusscanner op de telefoons. Inmiddels een nieuwe telefoon, met dezelfde melding. Gelukkig zijn de devices van kind wel uit de geblokkeerde stand. 

 

Helaas kan ik de Deco's niet meer opnieuw installeren. Ik heb inmiddels alles gereset, dus modem en de drie deco's. Ik zet het modem aan en doe de eerste deco aan, maar helaas knippert hij rood. Dus maakt hij geen verbinding. Ik heb de kabel in lan 1 gedaan. Zal eens de andere poorten proberen. Ben wel leek, dus ik doe maar wat, maar ze hebben het gedaan tot voor mijn vorige telefoon in het water is gevallen..

jpco

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oké, met uitzondering van de Smart Wifi app, doet alles het weer. Dus de deco's staan weer op hun plek, functionerend.

Wat ik niet heb gedaan is de modem uitzetten. Is dat ook echt nodig? Of kan je beide naast elkaar gebruiken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wil je de SmartWifi app gebruiken met de pods, dan moet de wifi van het modem aanstaan.

 

Wil je de Deco's gebruiken, dan is het advies de wifi van het modem uit en kun je de SmartWifi app niet gebruiken, want die werkt niet samen met de Deco's.

Voor de Deco's is een andere app.

Het zijn 2 verschillende mesh systemen die niet samenwerken.

 

"Of kan je beide naast elkaar gebruiken?"

Het hangt sterk van de apparatuur af waarmee je wifiverbinding wilt maken of die makkelijk overspringen van de ene naar de andere mesh en of de mesh dat overstappen wel wil toestaan, je hebt dan ook veel wifizenders in huis die elkaar flink gaan overlappen en of dat lekker werkt?

Het is een kwestie van uitproberen of het wel of niet lekker werkt.

Maar het lijkt me niet lekker stabiel, want je hebt dan 2 mesh kapiteins op je netwerk.

Maar wie weet.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@jpco Zoals @Bert aangeeft heb je voor de Deco M4 set niet de SmartWifi app nodig, maar de app van de TP-Link deco zelf.

Uitgelicht topic