Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
herfst14
Level 5

Smartwifi app

Als ik de wifiscan doe in de smartwifi app, krijg ik iedere keer bijgevoegde melding.

Als je klikt op 'ik ben verbonden' komt hetzelfde scherm weer terug.

Als je vlakbij de connectbox staat wil het wel

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@herfst14 Dank voor je reactie! Ik ben zelf ook eens gaan kijken in de Smart Wifi App. Zelf heb ik ook een Connectbox met een Deco M4 opstelling welke in AP mode staat. De wifi van mijn Connectbox staat uit. Ik loop ook tegen deze melding aan. 

 

Daarom ben ik je verbinding eens gaan bekijken. Jouw wifi staat ook uit, zie ik. Dat betekent dat je wifi volledig via je Deco's loopt.

De thuiswerkscan uit de Smart Wifi App werkt alleen wanneer je wifi van de Connectbox is ingeschakeld met eventueel Pods. In jouw geval - met de Deco's in gebruik - kun je gebruik maken van de Deco App. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Is er een ander wifi apparaat met een andere wifinaam in je woning?

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Nee, alles onder 1 naam

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Hardop gedacht: Heb je op dat moment geen verbinding via 4G of met de buren of met een wifi router in een andere IP range of iets dergelijks?

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Nee, dat is het rare, ik heb verbinding met mijn thuisnetwerk en hij vraagt om verbinding met mijn thuisnetwerk. Zal de deco iets blokkeren, omdat hij het bij de connectbox wel doet. Deco staat in de huiskamer 

0 Kudos
puppie
Level 17

ook hardop denken....zet de wifi eens uit even wachten en daarna weer aanzetten en opnieuw verbinden.

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Hey Bert, ik zie wel dat de range van de dhcp van mijn connectbox verschilt met de dhcp range van de deco.

Of is dat normaal?

0 Kudos
S4R
Level 16

Die fl*t Deco zal weer in RTR modus staan.

Als dat zo is dan moet die in AP modus.

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Heb het geprobeerd, maar wilde niet

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@herfst14  schreef:

Hey Bert, ik zie wel dat de range van de dhcp van mijn connectbox verschilt met de dhcp range van de deco.

Of is dat normaal?


@herfst14 De DHCP zou uit moeten staan in je Deco, volg deze stappen voor de beste installatie van de Deco's met een Ziggo modem: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Loop alles even na en kijk vooral naar stap 10 en stap 11.

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Thanks @Bert, en je moest de groeten van   @Teun hebben 😃

Maar hij geeft nog altijd de melding, verbind je met je thuisnetwerk. Alleen als ik rechtstreeks met de connectbox verbindt doet ie het wel.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@herfst14 Ik ben even uitgedacht, dank je, doe de groeten terug aan Teun, mocht je weer contact met hem hebben.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @herfst14 , wat apart dat je tegen dit probleem blijft aanlopen en deze melding blijft zien. Ondanks alle uitgevoerde oplossingen. Maak je mogelijk gebruik van een VPN verbinding? 

Wil je eens kijken of dit ook voorkomt wanneer je op een ander apparaat deze scan uitvoert? 

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Hallo @Meindert, VPN staat uit, op mijn Apple is de smart wifi app niet zo te gebruiken als op mijn Android telefoon, je komt hier steeds in je persoonlijke instellingen van Vodafone of Ziggo 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@herfst14 Dank voor je reactie! Ik ben zelf ook eens gaan kijken in de Smart Wifi App. Zelf heb ik ook een Connectbox met een Deco M4 opstelling welke in AP mode staat. De wifi van mijn Connectbox staat uit. Ik loop ook tegen deze melding aan. 

 

Daarom ben ik je verbinding eens gaan bekijken. Jouw wifi staat ook uit, zie ik. Dat betekent dat je wifi volledig via je Deco's loopt.

De thuiswerkscan uit de Smart Wifi App werkt alleen wanneer je wifi van de Connectbox is ingeschakeld met eventueel Pods. In jouw geval - met de Deco's in gebruik - kun je gebruik maken van de Deco App.