1
Vraag
2
Reacties
herfst14

Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 39Likes

Smartwifi app

Als ik de wifiscan doe in de smartwifi app, krijg ik iedere keer bijgevoegde melding.

Als je klikt op 'ik ben verbonden' komt hetzelfde scherm weer terug.

Als je vlakbij de connectbox staat wil het wel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@herfst14 Dank voor je reactie! Ik ben zelf ook eens gaan kijken in de Smart Wifi App. Zelf heb ik ook een Connectbox met een Deco M4 opstelling welke in AP mode staat. De wifi van mijn Connectbox staat uit. Ik loop ook tegen deze melding aan. 

 

Daarom ben ik je verbinding eens gaan bekijken. Jouw wifi staat ook uit, zie ik. Dat betekent dat je wifi volledig via je Deco's loopt.

De thuiswerkscan uit de Smart Wifi App werkt alleen wanneer je wifi van de Connectbox is ingeschakeld met eventueel Pods. In jouw geval - met de Deco's in gebruik - kun je gebruik maken van de Deco App. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is er een ander wifi apparaat met een andere wifinaam in je woning?

herfst14
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 39Likes

Nee, alles onder 1 naam

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hardop gedacht: Heb je op dat moment geen verbinding via 4G of met de buren of met een wifi router in een andere IP range of iets dergelijks?

herfst14
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 39Likes

Nee, dat is het rare, ik heb verbinding met mijn thuisnetwerk en hij vraagt om verbinding met mijn thuisnetwerk. Zal de deco iets blokkeren, omdat hij het bij de connectbox wel doet. Deco staat in de huiskamer 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

ook hardop denken....zet de wifi eens uit even wachten en daarna weer aanzetten en opnieuw verbinden.

herfst14
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 39Likes

Hey Bert, ik zie wel dat de range van de dhcp van mijn connectbox verschilt met de dhcp range van de deco.

Of is dat normaal?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Die fl*t Deco zal weer in RTR modus staan.

Als dat zo is dan moet die in AP modus.

herfst14
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 39Likes

Heb het geprobeerd, maar wilde niet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@herfst14  schreef:

Hey Bert, ik zie wel dat de range van de dhcp van mijn connectbox verschilt met de dhcp range van de deco.

Of is dat normaal?


@herfst14 De DHCP zou uit moeten staan in je Deco, volg deze stappen voor de beste installatie van de Deco's met een Ziggo modem: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Loop alles even na en kijk vooral naar stap 10 en stap 11.

herfst14
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 39Likes

Thanks @Bert, en je moest de groeten van   @Teun hebben 😃

Maar hij geeft nog altijd de melding, verbind je met je thuisnetwerk. Alleen als ik rechtstreeks met de connectbox verbindt doet ie het wel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@herfst14 Ik ben even uitgedacht, dank je, doe de groeten terug aan Teun, mocht je weer contact met hem hebben.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @herfst14 , wat apart dat je tegen dit probleem blijft aanlopen en deze melding blijft zien. Ondanks alle uitgevoerde oplossingen. Maak je mogelijk gebruik van een VPN verbinding? 

Wil je eens kijken of dit ook voorkomt wanneer je op een ander apparaat deze scan uitvoert? 

herfst14
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 39Likes

Hallo @Meindert, VPN staat uit, op mijn Apple is de smart wifi app niet zo te gebruiken als op mijn Android telefoon, je komt hier steeds in je persoonlijke instellingen van Vodafone of Ziggo 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@herfst14 Dank voor je reactie! Ik ben zelf ook eens gaan kijken in de Smart Wifi App. Zelf heb ik ook een Connectbox met een Deco M4 opstelling welke in AP mode staat. De wifi van mijn Connectbox staat uit. Ik loop ook tegen deze melding aan. 

 

Daarom ben ik je verbinding eens gaan bekijken. Jouw wifi staat ook uit, zie ik. Dat betekent dat je wifi volledig via je Deco's loopt.

De thuiswerkscan uit de Smart Wifi App werkt alleen wanneer je wifi van de Connectbox is ingeschakeld met eventueel Pods. In jouw geval - met de Deco's in gebruik - kun je gebruik maken van de Deco App. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic