1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
TvH40

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartwifi app werkt niet- foutmelding: geen antwoord van server

Ik probeer mijn Wifibooster Pods te installeren.
In eerste instantie kreeg ik in de Smartwifi App de melding dat ik niet verbonden was met het modem, na resetten van het modem en het uitschakelen van de antivirus was dat opgelost.
Nu krijg ik de melding:
Geen antwoord van server. We konden je niet met de server verbinden.
Hoe los ik dit op?

44 Reacties 44
Meldingen
Aan Uit
David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het probleem is weer terug! Als ik de App Smart Wifi start en wil scannen, dan krijg ik weer "Oeps, er is iets misgegaan, neem contact op". 
Hardnekkig, dit probleem.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6093Posts
  • 725Oplossingen
  • 2601Likes

Het is inderdaad erg hardnekkig @David2022

Maar onze specialisten hebben dit op de radar en werken eraan om het te fixen. Ik heb geen indicatie hoe lang het kan duren, maar ze doen echt hun best.

 

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Als ze er toch mee aan de gang gaan: Deze App 'kantelt' niet mee hoe je de Ipad houdt, zoals vrijwel alle Apps doen. Als je (zoals ik) de Ipad in een case met toetsenbord hebt, is dat heel lastig. Je moet dan het ding op zijn zij leggen, en dan op een haaks toetsenbord tikken. Het lijkt er een beetje op dat deze toepassing is ontwikkeld voor een smartphone. En er geen rekening met een tablet is gehouden. In de tekst heeft men het ook vrijwel steeds over 'je telefoon'...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw feedback, @David2022. Hij zou ook voor geschikt moeten zijn voor tablet. 
Het probleem met de app staat helaas nog steeds open. Wel lees ik dat een harde reset, met een paperclip in het kleine gaatje 20 seconden ingedrukt houden, dit probleem oplost. Dit zou je nog kunnen proberen. 

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Er is een monteur van Ziggo lang geweest. En bevestigde dat de Smart Wifi App gewoon niet werkt op een wat oudere (wat is oud) Ipad. De App is ook niet ontwikkeld voor een tablet maar voor een smartphone.
Zijn advies luidde de Wifi Pods om te ruilen voor TP-Link Deco M4. Heb ik gedaan en alles werkt nu gewoon heel netjes met een prima signaalsterkte overal in huis

 

Wel een tip mocht iemand anders dit ook doen: Je moet de eerste Deco Booster wel in AP-mode zetten, anders kun je met een PC die met een ethernet kabel aan de Connectbox is verbonden niet bij de printer komen. Dat komt omdat wanneer je niet op AP-mode zit, de boosters via DCHP adressen uitgeven in de reeks 192.168.68.xxx. En de router heeft 192.168.178.xxx.