Ik probeer mijn Wifibooster Pods te installeren.
In eerste instantie kreeg ik in de Smartwifi App de melding dat ik niet verbonden was met het modem, na resetten van het modem en het uitschakelen van de antivirus was dat opgelost.
Nu krijg ik de melding:
Geen antwoord van server. We konden je niet met de server verbinden.
Hoe los ik dit op?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het probleem is weer terug! Als ik de App Smart Wifi start en wil scannen, dan krijg ik weer "Oeps, er is iets misgegaan, neem contact op".
Hardnekkig, dit probleem.
Het is inderdaad erg hardnekkig @David2022
Maar onze specialisten hebben dit op de radar en werken eraan om het te fixen. Ik heb geen indicatie hoe lang het kan duren, maar ze doen echt hun best.
Als ze er toch mee aan de gang gaan: Deze App 'kantelt' niet mee hoe je de Ipad houdt, zoals vrijwel alle Apps doen. Als je (zoals ik) de Ipad in een case met toetsenbord hebt, is dat heel lastig. Je moet dan het ding op zijn zij leggen, en dan op een haaks toetsenbord tikken. Het lijkt er een beetje op dat deze toepassing is ontwikkeld voor een smartphone. En er geen rekening met een tablet is gehouden. In de tekst heeft men het ook vrijwel steeds over 'je telefoon'...
Bedankt voor jouw feedback, @David2022. Hij zou ook voor geschikt moeten zijn voor tablet.
Het probleem met de app staat helaas nog steeds open. Wel lees ik dat een harde reset, met een paperclip in het kleine gaatje 20 seconden ingedrukt houden, dit probleem oplost. Dit zou je nog kunnen proberen.
Er is een monteur van Ziggo lang geweest. En bevestigde dat de Smart Wifi App gewoon niet werkt op een wat oudere (wat is oud) Ipad. De App is ook niet ontwikkeld voor een tablet maar voor een smartphone.
Zijn advies luidde de Wifi Pods om te ruilen voor TP-Link Deco M4. Heb ik gedaan en alles werkt nu gewoon heel netjes met een prima signaalsterkte overal in huis
Wel een tip mocht iemand anders dit ook doen: Je moet de eerste Deco Booster wel in AP-mode zetten, anders kun je met een PC die met een ethernet kabel aan de Connectbox is verbonden niet bij de printer komen. Dat komt omdat wanneer je niet op AP-mode zit, de boosters via DCHP adressen uitgeven in de reeks 192.168.68.xxx. En de router heeft 192.168.178.xxx.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.