1
Vraag
2
Reacties
TvH40

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartwifi app werkt niet- foutmelding: geen antwoord van server

Ik probeer mijn Wifibooster Pods te installeren.
In eerste instantie kreeg ik in de Smartwifi App de melding dat ik niet verbonden was met het modem, na resetten van het modem en het uitschakelen van de antivirus was dat opgelost.
Nu krijg ik de melding:
Geen antwoord van server. We konden je niet met de server verbinden.
Hoe los ik dit op?

44 Reacties 44
David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb ook problemen met de Smart Wifi App. Ik kan niet meer inloggen op de App: "We konden je niet met de server verbinden". Na een paar keer "opnieuw"  komt de melding "We hebben je een tijdje niet gezien". Je account is inactief.
Ik kan mijn account met de webbrowser evenwel gewoon benaderen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2633Posts
  • 276Oplossingen
  • 1261Likes

Hi @Dabid2022! Dat lijkt niet helemaal goed te gaan. Log je in met de juiste MijnZiggo gegevens? Wil je dat eens goed checken? 

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Jazeker. De gegevens zijn goed. Op de website via de browser kan ik gewoon inloggen en zie mijn gegevens.
Nu ook ineens op de Ipad. Maar bij de thuisscan voor de WifiPods kom ik niet verder dan "Oeps! Er is iets misgegaan" als ik bij de router sta.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2633Posts
  • 276Oplossingen
  • 1261Likes

Goed dat je dat gecheckt hebt! Wil je de app eens verwijderen op beide apparaten, opnieuw downloaden en weer inloggen? En begrijp ik goed dat voorheen de app wel goed werkte? 

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb geprobeerd het te verwijderen, maar vervolgens installeren lukt niet meer. De App staat nl niet meer in de Play Store. Heeft vermoedelijk te maken dat mijn Huawaei, pas 4 jaar oud, op Android 6.0 draait. Vermoedelijk (ik heb het nergens kunnen lezen op de Ziggo site) moet je een hogere versie hebben.
Maar een hogere versie is niet te installeren op deze telefoon.
Daarom de App maar op mijn Ipad Air2 geïnstalleerd (IOS 15.5). En daar krijg ik het niet aan de praat. Eerst niet kunnen inloggen, en nu de "Oeps! melding en "neem contact op".
Dat heb ik vorige week gedaan, tot om 20:00 uur de verbinding werd verbroken en ik er niks meer over hoorde.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2633Posts
  • 276Oplossingen
  • 1261Likes

Je hebt inderdaad Android 8.0 of hoger nodig. Je kan geloof ik in je geschiedenis van de app store kijken of die daar nog tussen staat. Dan zou je de app nog kunnen downloaden. Op de iPad zou die het wel gewoon moeten doen. Wil je daar eens proberen om de app te verwijderen, iPad opnieuw opstarten en dan weer downloaden? 

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Had ik al gedaan. Toch maar weer opnieuw. Hetzelfde. Na installeren en starten van de App even door 'certificaat instellen', etc.
Het gaat fout bij de thuisscan. Bij het modem gaan staan na de melding "ik ben er". Dan gaat het ding zoeken en komt na ca 1 minuut de melding "Oeps, er is iets misgegaan. Neem contact op met ondersteuning".

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2633Posts
  • 276Oplossingen
  • 1261Likes

Schiet niet op zo! Wil je mij een Privé bericht sturen met de gebruikersnaam die je gebruikt? Dan ga ik het intern uitzetten met de vraag wat hier precies mis gaat! 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2633Posts
  • 276Oplossingen
  • 1261Likes

Gezien @David2022! Ik heb het intern uitgezet, zodra we meer weten komen we bij je terug! 

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Carlien, Ik heb er niks meer over vernomen. Het probleem is er evenwel nog steeds.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

@David2022 Inmiddels hebben wij een terugkoppeling ontvangen. De SmartWifiPods zijn in de SmartWifi app wel keurig gekoppeld met het SmartWifi modem. Met als kantekening dat de Pods met XAAK20241559 op dit moment niet een optimale connectie lijkt te hebben. Kun je testen of het lukt via https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/homepage.html in te loggen met de jusite Mijn Ziggo gegevens. Kijk dan of het optimaliseren van de verbinding dan wel lukt. Als het nog steeds niet goed gaat, lijkt het erop dat dit niet zozeer aan de SmartWifi (web) app, maar aan het Mijn Ziggo account ligt. In dat geval kan ik dit doorgeven aan onze IT specialisten om dit nader te onderzoeken.  

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Als ik wil inloggen via je link krijg ik eerst een boodschap om extra beveiliging aan te zetten. Klik ik daar op dan  volgt onderstaande melding.

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De WIfiPod met het nummer XAAK20241559 staat ook niet in mijn account vermeld.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

@David2022 Balen dat het nog niet wil lukken! Ik heb jouw bevindingen even teruggkoppeld richting onze IT specialisten met het verzoek om jouw Mijn Ziggo account onder de loep te nemen. Het lijkt daarmee namelijk mis te gaan. We laten het weten als we hierop een terugkoppeling hebben. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19832Posts
  • 1388Oplossingen
  • 7620Likes

@David2022 Om dit probleem op te lossen moeten we jouw Mijn Ziggo account resetten. Het gaat hiermee namelijk mis. Vind je het goed als we jouw account resetten? Je kan na de reset opnieuw een Mijn Ziggo account aanmaken. Daarna moet het ook lukken om de SmartWifi app te gebruiken en zelf de SmartWifi pods te beheren. 

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb een nieuw account gemaakt. Met een ander e-mail adres als login.  Maar blijkbaar is de oude blijven bestaan. Ik wil nl met mijn nieuwe account het login e-mail adres wijzigen, maar dat kan niet. Er volgt een melding" het e-mail adres dat je hebt ingevoerd is al in gebruik". 
Hoe kunnen we dat oplossen?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5926Posts
  • 700Oplossingen
  • 2493Likes

Dat klopt. Helaas werkt dat ook niet zo. Het e-mailadres kan maar 1 keer worden gebruikt voor een Mijn Ziggo account. Het enige dat ik wel kan doen is het betreffende e-mailadres en bijbehorende account in zijn geheel verwijderen. Wil je dan het e-mailadres waar het om gaat, toevoegen in je profiel? @David2022

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het 'oude' account zou wegkunnen (als het nieuwe incl al mijn gegevens wel blijft bestaan!)
 

Privegegevens verwijderd door moderator wegens privacy.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5926Posts
  • 700Oplossingen
  • 2493Likes

Goedemorgen @David2022

 

Ik wil je verzoeken geen privegegevens zoals e-mailadressen te delen in dit topic vanwege je privacy.

Je mag mij een privebericht sturen met daarin je gegevens en wat je zou willen.

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dat wilde ik ook. Maar ik kan nergens meer ontdekken hoe ik een prive bericht stuur. Ik las wel ergens dat je een moderator alleen een bericht kunt sturen op uitnodiging. Hoe doe ik dat nu?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic