1
Vraag
2
Reacties
TvH40

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartwifi app werkt niet- foutmelding: geen antwoord van server

Ik probeer mijn Wifibooster Pods te installeren.
In eerste instantie kreeg ik in de Smartwifi App de melding dat ik niet verbonden was met het modem, na resetten van het modem en het uitschakelen van de antivirus was dat opgelost.
Nu krijg ik de melding:
Geen antwoord van server. We konden je niet met de server verbinden.
Hoe los ik dit op?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @TvH40! Welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Het spijt me dat het installeren van je SmartWifi Pods zo moeizaam ging en dat je geen verbinding kreeg met onze server.

 

In het systeem heb ik je gegevens erbij gezocht en het lijkt alsof de Pods inmiddels zijn geïnstalleerd. Klopt dat en is het uiteindelijk toch nog gelukt? Beide Pods staan goed online en zijn draadloos verbonden dus ik heb goede hoop dat alles in orde is nu. We horen graag van je en corrigeer me gerust mocht ik het fout hebben!

Bekijk in context

44 Reacties 44
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24096Posts
  • 1062Oplossingen
  • 7714Likes

Er zijn wel wat issue's gaande met de App en de Smart Wifi Pod.

 

Belangrijkste is dat Pod 1 met modem is verbonden en dan haal de ander Pods even dichterbij en laat ze elkaar vinden, ga dan Pod 2 en Pod 3 tussen de 3 en 7 meter van Pod 1 installeren en met Pods 3 zelfde als Pod 2.

Sluit wel even je Smart Wifi App af geheel dicht. Daarna probeer hem weer op te starten en dan kijken of de Scan hem vind. Vind de scan hem niet, maar werkt je wifi wel gewoon naar behoren, laat het dan zo zitten dan maak ik melding van dat het scannen niet lukt, je bent daar gelukkig niet de enige in 😉

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24096Posts
  • 1062Oplossingen
  • 7714Likes

Zet voor de zekerheid even de volgende gegevens in je profiel. Mocht een Ziggo Medewerker dit oppakken kunnen ze meteen je gegevens erbij pakken.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @TvH40! Welkom hier op de Ziggo Community 🙂 Het spijt me dat het installeren van je SmartWifi Pods zo moeizaam ging en dat je geen verbinding kreeg met onze server.

 

In het systeem heb ik je gegevens erbij gezocht en het lijkt alsof de Pods inmiddels zijn geïnstalleerd. Klopt dat en is het uiteindelijk toch nog gelukt? Beide Pods staan goed online en zijn draadloos verbonden dus ik heb goede hoop dat alles in orde is nu. We horen graag van je en corrigeer me gerust mocht ik het fout hebben!

TvH40
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt inderdaad.

TvH40
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Begrijp niet echt wat je bedoelt. ik heb maar twee pods

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

In dat geval is dat voor jou niet van toepassing @TvH40. Goed om te horen dat het toch gelukt is! 

Lavinia2018

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem! Hoe heb je het weten op te lossen?

Heb mijn router al gereset, app verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, nieuwe inlog gegevens opgevraagd

 

Wellicht dat een Moderator de oplossing heeft? ik hoor het graag

Lavinia2018

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem! Hoe heb je het weten op te lossen?

Heb mijn router al gereset, app verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, nieuwe inlog gegevens opgevraagd

 

Wellicht dat een Moderator de oplossing heeft? ik hoor het graag!

 

Mvg

Rick

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24096Posts
  • 1062Oplossingen
  • 7714Likes

@Lavinia2018  Beste is Modem even uit het stopcontact en de Pods ook, daarna herstart je het modem (online kan het 15 minuten duren) Dan doe je de Pods even dicht bij elkaar in het stopcontact.

 

Gebruik dan de Ziggo Smart Wifi App en zorg dat die het modem en de pods ziet.

Log wel in met je Mijn Ziggo gegevens in de Smart Wifi App.

 

Via deze link kan je nog het hulp inzien SmartWifi pods 

 

Mocht het niet lukken geef maar even een tag met @ en mijn naam Dave! er aan vast, dan zal ik eventueel nog een hulp lijntje inroepen.

Lavinia2018

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Dave Bedankt voor je antwoord! heb dit nu allemaal geprobeerd en helaas hetzelfde resultaat. bij inloggen komt steeds dezelfde melding naar boven. Terwijl mijn telefoon beide pods ziet, en de modem dichtbij staat.

 

Is er nog iets wat we kunnen proberen?

 

Ik hoor het graag.

Mvg,

Rick

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24096Posts
  • 1062Oplossingen
  • 7714Likes

Als je inlogt in je modem http://192.168.178.1 password of pincode en je gaat naar Geavanceerde Instellingen dan naar Draadloos en vervolgens Draadloze instelling staat onderaan Smart Wifi ingeschakeld

 

screenshot Compal CB Smart Wifi.png

 

Ik zal nog even mede lid vragen of hij eventueel kan aanvullen.

 

 

Lavinia2018

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste @Dave  deze staat idd ingeschakeld. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand die wellicht nog tips heeft?

 

Mvg,

Rick

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24096Posts
  • 1062Oplossingen
  • 7714Likes

@Lavinia2018  ik ga je probleem weer voorleggen bij een Ziggo medewerker dan kan die kijken waar het mis gaat. We hebben alles wel doorlopen iets gaat er niet goed.

Medewerker pakt dit topic vanzelf op.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19941Posts
  • 1389Oplossingen
  • 7680Likes

Goedemorgen @Lavinia2018 en een warm welkom op de Community,

Balen dat het niet wil lukken met het instellen van de SmartWifi Pods! Ik heb even jouw gegevens erbij gepakt en de SmartWifi connectie op het modem even bekeken. Het lijkt erop dat de WifiPods nog niet goed gekoppeld zijn en/of de SmartWifi app installatie nog niet (volledig) is afgerond. Wil je de volgende stappen eens uitvoeren.

- Reset het SmartWifi modem naar de fabrieksinstellingen.
- Wacht totdat het modem weer volledig is opgestart
- Installeer de SmartWifi app met behulp van deze stappen. 
- Installeer de SmartWifi Pods opnieuw aan de hand van deze uitleg. 
 

Controleer nu of alles werkt. Is het nog niet gelukt, gebruik dan deze stappen om mogelijke oorzaken op te sporen en het probleem op te lossen. 

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 19941Posts
  • 1389Oplossingen
  • 7680Likes

@Lavinia2018 Is het nog gelukt om het probleem op te lossen met de tips die n.a.v. jouw vraag gegeven zijn? We horen het graag van je.

Lavinia2018

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Paul,

 

Helaas is het nog steeds niet gelukt...

Reset geprobeerd en dit had wederom geen nut.

 

Ik heb het idee dat ik een simpele stap vergeet waardoor het niet werkt oid

 

Is er nog iets wat we kunnen proberen?

 

Mvg,

 

Rick

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Wat lastig zeg, @Lavinia2018

Als ik nu een poging doe om de pods toe te voegen, krijg ik de eerste logische vervolgstappen.
Wanneer krijg je deze melding precies? 
Wil je de SmartWifi pods nog eens toevoegen?

Lavinia2018

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jiri ja vrij lastig haha

Volgende stappen gedaan:

- Modum reset

- App verwijderd, login details reset

- Pods binnen een paar meter van elkaar in het stopcontact, vlakbij de modum

- proberen in te loggen, telkens dezelfde melding

 

Moet je de wifipods wellicht eerst ergens aanmelden/aanzetten oid?

 

Mvg,

Rick

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1371Posts
  • 209Oplossingen
  • 726Likes

@Lavinia2018 dat is al heel wat! Jammer dat het nog niet gelukt is. 
Het belangrijkste is dat het systeem voor SmartWifi vanaf hier bereikbaar is. Dat betekent dat jouw modem ingezien kan worden. 
De SmartWifi pods hoef je in beginsel nog niets mee te doen, ook als je geen pods hebt werkt de app namelijk. 

Om een extra punt af te vinken en een lastig probleem is: deze melding ook naar voren komt wanneer je inlogt met een foutief account. Dit kan bijvoorbeeld Vodafone of een inactief/oud klantaccount zijn. Log voor de zekerheid met die gegevens in op Mijn Ziggo (tip van Flip: jouw inlognaam is niet het e-mailadres) 
Dubbelcheck kan natuurlijk nooit kwaad 🙂 

Mocht dit alles nog niet tot een succcesvolle inlog komen en toevoegen van de SmartWifi pods lukt niet? Stuur me dan een privébericht door op mijn naam te klikken en bericht verzenden met een foto van de barcode van de SmartWifi pods + eventueel getypt S/N nummer erbij is ook fijn. Dan voegen we het hier toe en kun je in ieder geval gebruik maken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic