1
Vraag
2
Reacties
esenart

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Smartwifi app maakt geen verbinding met het modem

Ik wil de wifi in huis optimaliseren. Ik heb een smart wifi modem en 4 wifipods in huis. 

Onder het "tablad" Apparaten krijg ik alle devices in beeld en welke privéapparaten waar zijn "aangesloten".

 

Als ik echter een scan (vanuit tabblad Home) om het bereik te optimaliseren wil doen, vraagt de app de telefoon dicht bij het modem te houden.

De melding komt dan na 1 minuut: er kan geen verbinding gemaakt worden met het modem.

Contact gehad met servicedesk.

Modem teruggebracht naar fabriekinstellingen. Geen succes.

App opnieuw geinstalleerd. Geen succes.

Servicedesk geeft aan dat ik de vraag nu in de community moet stellen. 

Hierbij.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@esenart Voor dit probleem wordt momenteel nog gewerkt aan een oplossing. Echter, ik zie dat het bij jou inmiddels moet werken. Kun je nog eens opnieuw in de SmartWifi app kijken? Als het nog niet lukt, kijk dan eens of het na het opnieuw installeren v.d. SmartWifi app werkt. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik had in dit topic ook al dezelfde klacht dat de app geen contact maakt.

 

Omdat dit er nu meer worden leg ik hem even voor of er een storing is of niet bij de Ziggo Medewerkers.

 

Vermeld je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @esenart en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend vervelend dat het niet wil lukken om de wifi te optimaliseren via de SmartWifi app! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt! Kun je de volgende zaken controleren en uitvoeren?

Controleer in de eerste plaats of je  versie 2.18 van de SmartWifi app gebruikt. Gebruik je een oudere versie? Update dan eerst de app. Voer daarna deze stappen uit:
- Open de SmartWifi app.
- Wacht 3 minuten.
- Druk op Wifibooster icoon.
- Druk op Annuleren.
- Laad vervolgens het scherm opnieuw.
- Vanaf daar reageert de app weer en kun je de pods installeren.

Als het daarmee niet lukt, eenfabrieksreset uitvoeren op het modem en vervolgens de WifiPod installatie opnieuw doorlopen.

esenart
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gedaan!

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@esenart Lukt het na het doorlopen van eerder genoemde stappen nu wel om het thuisnetwerk te optimaliseren?

esenart
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo, wat bedoel je met Wifibooster icoon?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Optimaliseren vanuit de SmartWifi app met pods werkt volgens mij niet als het mesh systeem wordt gebruikt, althans hier nog nooit gelukt.

 

Optimaliseren is, mijns inziens, alleen zinvol en werkzaam als er geen mesh systeem aanstaat, als je dan dichtbij een wifipunt staat dan kiest je apparaat het sterkste signaal voor je, als het mesh systeem de verdeling doet, dan kan je apparaat niet zelf voor het beste wifipunt kiezen, het mesh systeem kiest het meest stabiele wifipunt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@esenart Kun je in de SmartWifi app eens naar "Home" gaan. Vervolgens naar "Krijg de beste verbindng" > "Vertel me meer"  en dan > "Start Scan".

Let op:  wat @Bert terecht opmerkt klopt het optimaliseren heeft alleen nut op het moment dat je de SmartWifiPods i.c.m. het SmartWifi modem gebruikt. Heb je de SmartWifi Boosters (TP Link Deco) dan gebruik je de TP Link Deco app.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Paul Ik bedoelde dat optimaliseren vanuit de SmartWifi app met SmartWifi pods en SmartWifi ingeschakeld op het modem niet werkt, volgens mij, althans hier is dat nog nooit gelukt.

 

Volgens mij is dit een functie voor De Smart wifi aan op je modem met alle andere wifipunten, behalve de SmartWifi pods.

esenart
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zou wel apart zijn als een app wordt gepromoot, terwijl die niet functioneert met de producten die door hetzelfde bedrijf worden geleverd.
Die optimalisatiescan kan ik iig niet uitvoeren.
Ben benieuwd hoe we dit kunnen oplossen. Ik sta open voor suggesties.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@esenart Wat vreemd dat het niet wil lukken! Ik heb je vraag even intern voorgelegd bij onze specialisten. Zodra ik een antwoord heb laat ik het jou direct weten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@esenart  schreef:

Zou wel apart zijn als een app wordt gepromoot, terwijl die niet functioneert met de producten die door hetzelfde bedrijf worden geleverd.
Die optimalisatiescan kan ik iig niet uitvoeren.
Ben benieuwd hoe we dit kunnen oplossen. Ik sta open voor suggesties.


@esenart Mogelijk schept deze uitleg duidelijkheid.

Dit is een weergave zoals ik de app ervaar, met verschillende apparaten, zoals hieronder genoemd, erop aangesloten geweest:

 

De app werkt met de witte wifibooster en de wifibooster via de stroom en dan wordt alles op 1 wifinaam gezet voor 2,4 en 5 GHz op alles wifipunten en hier werkt thuisscan om je wifi te optimaliseren.

 

De app werkt met de SmartWifi pods als app om ze te installeren en te kunnen zien met welk wifipunt apparaten verbinding hebben.

Een thuisscan met optimaliseren is niet nodig en werkt ook niet, volgens mij, want het mesh systeem doet met regelmaat de scan en optimaliseert automatisch.

 

Als de SmartWifi pods gebruikt worden, lijkt mij de thuisscan met optimalisatie functie overbodig om te kunnen zien in de app.

esenart
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik begrijp je, maar een app ter beschikking stellen en een van de belangrijkste onderdelen, bewust nutteloos laten zijn en blijven (zoveel maanden na het uitbrengen van de app) is vreemd.

Dat zou je dan toch op z'n minst mogen vermelden (let op: scan werkt niet met pods).

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@esenart We hebben jouw melding op dit moment in onderzoek. Onze specialisten onderzoeken wat er precies misgaat. Zodra we een terugkoppeling hebben delen we het onder dit topic. 

esenart
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is er al een reactie van de specialisten?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@esenart Voor dit probleem wordt momenteel nog gewerkt aan een oplossing. Echter, ik zie dat het bij jou inmiddels moet werken. Kun je nog eens opnieuw in de SmartWifi app kijken? Als het nog niet lukt, kijk dan eens of het na het opnieuw installeren v.d. SmartWifi app werkt. 

esenart
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klopt. Smartwifi app aan dr praat gekregen. Scan uitgevoerd. Volgens scan overal "geweldige wifi".

Maar wat een tegenvaller: vaak wegvallende verbinding in ieder geval vaak zeer traag. Uploadsnelheid hoger dan download. Ik snap dat het smart wifi modem moet "leren".

Is dit een bekend probleem?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@esenart Als eerste duurt het een uur voordat er iets van te zeggen valt, daarna nog een nacht om de beste verbindingen tussen het modem en de pods te krijgen en daarna nog een paar dagen voor de allerbeste verbindingen voor met wifi verbonden apparaten.

De keuze van de verbinding tussen apparaat en welk wifipunt gaat als eerste op stabiliteit en dan pas op snelheid, dus het kan zijn dat je met een ander wifipunt verbonden bent dan je verwacht, behalve als je dan heel veel verkeer gaat vragen, dan zal er na een bepaalde periode een andere verbinding gekozen worden die stabiel is en meer data kan leveren.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @esenart! Fijn dat de app het eindelijk doet en verbinding maakt met het modem. Natuurlijk is het jammer dat je verbinding tegenvalt en dat je vaak te maken hebt met een wegvallende en trage verbinding. Is dit nog steeds het geval? Zoals @Bert al aangaf hebben de pods wat tijd nodig om in te leren en de verbinding te optimaliseren. Nu we enkele dagen verder zijn zou dat afgerond moeten zijn of in ieder geval op 99% moeten zitten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic