1
Vraag
2
Reacties
rradermacher

Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Smartwifi app: kan modem niet vinden

Beste, ik heb gisteren mijn wifiboosterpods ontvangen. Hiervoor moet ik de smartwifi-app downloaden voor ze te installeren, echter kan de app het modem helemaal niet vinden.

Ik heb al meerdere malen het modem van de stroom gehaald, gewacht en opnieuw verbonden, maar hij kan het modem niet vinden.

 

Wie heeft voor mij de oplossing?

 

Alvast bedankt!

 


Groetjes, Roy

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
rradermacher
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert, dankjewel voor de tips. Ik heb het modem gerest en in eerste instantie werkte dit ook niet. Ik heb erna even handmatig ingelogd op het modem en ineens was ie verbonden in de app. Mvg, Roy

Bekijk in context

rradermacher
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/modem-inloggen#/smartwifi-modem/connectbox-giga/ha...

 

Hier heb ik gewoon ingelogd en toen ik daarna in de app keek was ie verbonden.

 

mvg

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je het modem al 30 seconden of langer van de stroom gehaald?

rradermacher
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert, dankjewel voor je reactie. Dat heb ik al meerdere keren gedaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hou de de restknop achterop het modem eens 30 seconden ingedrukt, dan gaat hij in de instellingen zoals je hem kreeg bij de levering.

rradermacher
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert, dankjewel voor de tips. Ik heb het modem gerest en in eerste instantie werkte dit ook niet. Ik heb erna even handmatig ingelogd op het modem en ineens was ie verbonden in de app. Mvg, Roy

MoNiRo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe heb je handmatig ingelogd? Wij hebben namelijk hetzelfde probleem

rradermacher
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/modem-inloggen#/smartwifi-modem/connectbox-giga/ha...

 

Hier heb ik gewoon ingelogd en toen ik daarna in de app keek was ie verbonden.

 

mvg

RoDu1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is nu December in november de nieuwe smartwifi modem ontvangen , kon niet inloggen via de laptop .

Via helpdesk de smartwifi app geinstalleerd en warempel ik kon er in en alles deed het , helemaal blij.

Echter vorige week kreeg ik problemen met inloggen in outlook ik moest mijn wachtwoorden van mijn accounts invullen , ik kon niet meer op diverse websites ( de HTTP) zelfs niet op nu.nl , wel op face book en ziggo maar weer niet op andere sites , helpdesk gebeld alles geprobeerd tot op een gegeven moment een fabrieksreset laten doen , hierna deed internet het weer ik helemaal blij..... maar toen begon het pas ik kon niet meer inloggen in het modem op geen enkele manier ( wifiapp, wifiweb en via ip ) wederom helpdesk gebeld . Hierdoor uiteindelijk een nieuwe modem toegestuurd gekregen , deze aangesloten wat denk je wel internet en wifi maar ik kon niet inloggen in het modem omdat deze niet is gevonden niet in de app en niet via wifiweb, weer gebeld uren aan de lijn 🙂 met verschillende medewerkers , ook weer via IP geprobeerd , vakje voor Nederland aangevinkt, het wachtwoord van het modem ingetypt ( echt wel de goede 30 x gecontroleerd)  wat denk je "verkeerde wachtwoord ingetypt"  elke keer weer .

Ook helpdesk was niet blij want ze zagen het modem wel maar konden ook niet inloggen . 

Modem meerdere keren gereset maar helaas , nu kreeg ik als laatste het advies om maar even een dag te wachten totdat het modem zich had geinitialiseerd , waarschijnlijk dat dat de oplossing zou zijn ... 

Dus maar ff afwachten nog ....

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@RoDu1 Pff, het verloopt bij jou alles behalve vlekkeloos! Ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Op deze manier blijf je aan de gang.

Ik heb je gegevens erbij gepakt. Een snelle check wijst uit dat je modem administratief actief staat en ook keurig online is. Daarnaast staat je modem in routermode. Heb je het nieuwste modem ook een fabrieksreset gegeven? Kom je er wel in als je je laptop met een utp kabel aansluit op je modem? 

RoDu1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ondertussen weer gebeld @Vincent met een van je collega's  , inderdaad weer een fabrieksreset gegeven , maar helaas het lukt maar niet om in te loggen .

ook niet met de laptop direct op het modem met een kabel , helaas.

Je collega verteldde mij dat de wifi niet aan staat in het modem, maar het ook wel vreemd vond dat ik gewoon wifi heb.

Afgesproken dat er dinsdag een monteur komt kijken , dat betekend dat ik de komende 4 dagen nog zonder google home , ring en beveiliging ( camera's) zit .

het moet zo zijn helaas ....

RoDu1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Oke , wat ik ook vreemd vind is dat ik met CMD en Powershell  gewoon de gegevens van het modem kan opvragen zelfs het wachtwoord kan ik zien met het commando  "netsh wlan show profile Ziggo***** key=clear" maar met telnet het modem openen met "o  192168.178.1" doet het niet kan geen verbinding maken ( komt waarschijnlijk door de standaard poort 23) , ik weet even niet hoe ik de standaard poort kan veranderen in Telnet....

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoDu1 Volgens mij komen die netsh gegevens uit je PC/laptop.

Netsh is een opdrachtregelhulpprogramma waarmee u de status van verschillende netwerkconfiguraties van Windows-machines of -servers kunt configureren en weergeven.

RoDu1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is opgelost... ik schaam mij een beetje want het was zo simpel .... Het kaartje met het wachtwoord voor wifi en inlognaam en het wachtwoord om in te loggen via de website zijn niet hetzelfde .

Ik gebruikte steeds het losse kaartje om in te loggen pfffff staat er onder het modem 2 soorten wachtwoorden een voor de wifi ( zelfde als het kaartje) en iets kleiner gedrukt in de andere hoek de inloggegevens om via het IP in te loggen ...... Ben zo blij dat er monteurs zijn die het zo simpel kunnen oplossen mijn dank .... Maar als ik zelf iets verder had gekeken dan mijn neus... 🙂 🙂 

 

Blijft wel het feit dat ik nog niet kan inloggen met de smartwifiapp maar wel al blij ben dat ik mijn Ilognaam en WW heb kunnen veranderen zodat alles in huis het weer doet ....

RoDu1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Via netsh kon ik wel in het modem komen althans de gegevens uitlezen van het modem ip, ww en verbindingen ...

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@RoDu1 Hartelijk dank voor je terugkoppeling na het monteursbezoek. We zijn blij dat het probleem is opgelost na het monteursbezoek. 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoDu1  schreef:

Via netsh kon ik wel in het modem komen althans de gegevens uitlezen van het modem ip, ww en verbindingen ...


Ik heb nog eens gekeken en dit zijn de verbindingsgegevens uit mijn laptop, er is niets uit het modem te vinden.

 

PS C:\Users\bertd> netsh wlan show profile WLAN key=clear

Profile WLAN on interface Wi-Fi:
=======================================================================

Applied: All User Profile

Profile information
-------------------
    Version                : 1
    Type                   : Wireless LAN
    Name                   : WLAN
    Control options        :
        Connection mode    : Connect automatically
        Network broadcast  : Connect only if this network is broadcasting
        AutoSwitch         : Do not switch to other networks
        MAC Randomization  : Disabled

Connectivity settings
---------------------
    Number of SSIDs        : 1
    SSID name              : "WLAN"
    Network type           : Infrastructure
    Radio type             : [ Any Radio Type ]
    Vendor extension          : Not present

Security settings
-----------------
    Authentication         : WPA2-Personal
    Cipher                 : CCMP
    Authentication         : WPA2-Personal
    Cipher                 : GCMP
    Security key           : Present
    Key Content            : XXXXXXXXXXXXXXXX

Cost settings
-------------
    Cost                   : Unrestricted
    Congested              : No
    Approaching Data Limit : No
    Over Data Limit        : No
    Roaming                : No
    Cost Source            : Default

 

RoDu1

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je wel Bert , ik dacht dat het de gegevens van het modem waren omdat je het wachtwoord zag , maar ik zag later ook dat wat jij zegt ..... nogmaals dank en fijne dagen gewenst allen

 

Ron 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic