Hallo,
ik wil een wifiscan doen via de smartwifi app (op Samsung Galaxy 22), maar ik krijg de melding: “het lukt niet om verbinding te maken met je modem”.
Dit probleem speelt al een aantal weken.
In de app worden mijn netwerk, modem en de wifipods wel herkend.
Ik heb het modem al meerdere keren opnieuw opgestart, door hem 1 mimuut uit te zetten en ook via de smart wifi app (de optie “modem opnieuw opstarten”), maar dat helpt allemaal niet.
Ik heb ziggo support een bericht gestuurd en kreeg het antwoord om het volgende te proberen:
“Indien de smartwifi app geen verbinding kan maken met je modem dan kan je het volgende doen:
Blijf je ook daarna problemen houden meld dit dan op onze Ziggo Community.”
Het probleem blijft, vandaar nu mijn post op de community.
Wat kan dit zijn en hoe kan ik dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
hoi @Odijk02,
Lijkt erop dat je middels 'pods' verbindingen actief hebt.
Zet die eens uit, je modem dan 30 sec van de stroom, dan nog eens testen.
Succes,
Bam
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hoi @Odijk02,
Lijkt erop dat je middels 'pods' verbindingen actief hebt.
Zet die eens uit, je modem dan 30 sec van de stroom, dan nog eens testen.
Succes,
Bam
Hi Bam,
Ik heb het geprobeerd, maar geen succes.
Pods uit stopcontact gehaald, modem 30 seconden los van stroom en opnieuw opstarten, maar helaas, zelfde resultaat als eerder.
Ik heb de app verwijderd van mijn telefoon en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.
Zie de 5 screens voor de meldingen die ik zag:
1) het lukt niet om verbinding te maken met je modem;
Direct hier achteraan:
2) je modem is nu geïnstalleerd en online
Bij de modemsnelheidstest en de wifiscan weer de melding:
3 en 4) het lukt niet om verbinding te maken met je modem;
5) Wel geeft de app alle info over mijn thuisnetwerk (naam, ww, aansluitingen, etc)
Groet, Marco
Ik weet niet er gebeurd is, maar nu doet hij het wel. Zowel de wifiscan als de modemsnelheidstest.
Finkers crossed dat dit nu blijft werken.
Dank je wel, Bam
hoi @Odijk02,
Mogelijk de wijze / volgorde van opstarten dat het probleem heeft opgelost.
Fingers crossed 😁
Groet,
Bam
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.