Michael033

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartwifi Pod werkt niet naar behoren

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds gisteren een internet verbinding van Ziggo, inclusief 2 SmartWiFi pods. Na installatie heb ik, op een abbo van 300 Mbps slechts 2-3 Mbps via de wifi door het hele huis. Ook worden de SmartWiFi pods heel erg warm en blijven ze een storend brommend/zoemend geluid maken. Bij mijn vorige aanbieder KPN had ik door het hele huis een stabiele WiFi verbinding op de volledige abbonementsnelheid, met slechts 1 WiFi booster. De Ziggo boosters hangen op de eerste verdieping en op zolder en beiden in het trappenhuis. Ze zijn juist geïnstalleerd en zichtbaar via de app. Heeft er iemand tips waar het aan kan liggen? Want ik ben op z'n zachtst gezegd heel erg ontevreden.

 

Thanks!

 

MIchael.

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoe maken de SmartWifipods verbinding met het modem?

Via wifi of zijn ze bedraad aangesloten?

Michael033
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ze aangesloten via WiFi.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoever is de eerste pod verwijderd van het modem met wat voor obstakels ertussen?

Michael033
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert,

Ik heb even gemeten en dat is iets meer dan 6 meter, en het enige wat er tussen zit is een open trappenhuis en 2 gipswandjes. Nu valt op sommige plekken in huis de WiFi ook helemaal weg waar er gisteren nog wel een (matige) verbinding was. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Qua afstand zou dat goed moeten kunnen lukken.

(Zit er geen stroomkast tussen het modem en de eerste pod?)

 

Soms brengt het volgende de boel goed op gang:

Haal alles van de stroom, na 30 seconden het modem weer op de stroom tot die opgestart is en dan de pods weer in de stopcontacten.

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

@Michael033 ik ben ook nog niet bepaald tevreden over de pod. Afgelopen donderdag heb ik 1 pod geïnstalleerd in de woonkamer op zo'n 10m van de meterkast waarin het modem is geplaatst. Mijn ervaring is dat de wifi niet erg stabiel is. Zondag jl. was het dramatisch en had ik vaak helemaal geen wifi. Gisteren was het redelijk en vandaag eigenlijk best goed. Het is dus altijd maar afwachten en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Ik hoop dan maar dat de pod eerst nog goed ingeregeld moet worden want tegen het eind van de avond begint het lampje altijd een tijdje te knipperen. Dat ze warm worden en een brommend geluid maken herken ik niet. Als ik de app opstart krijg ik bv te zien dat er 4 apparaten verbonden zijn. Vaak alleen de smartphone via de pod en de andere 3 gewoon via het modem. Geen idee of dat normaal is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@FredHgl 10 meter kan net te veel zijn, het advies is tussen 6 en 9 meter als die via wifi contact maakt.

Bedraad maakt niet uit hoever.

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

@Bert ik heb hem nu aangesloten op een stopcontact op zo'n 6,5 meter van het modem. Ik ben totaal geen techneut maar kan het meestal wel redelijk volgen, maar hoe dit apparaat werkt??? De afgelopen 2 dagen ging het eigenlijk best goed dus ik dacht hij zal nu na een week wel goed ingeregeld zijn. Maar vanmorgen was de wifi weer waardeloos. Het eerste uur was er helemaal geen beweging in te krijgen en nu pas komt het weer een beetje op gang. Heb ook altijd gedacht hoe meer "streepjes" hoe beter je wifi maar zo schijnt het ook niet te werken.

FredHgl_0-1632379939760.png

Ik zie het dit weekend nog even aan en bij geen verbetering stuur ik de pod volgende week weer terug.

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Aanvulling op bovenstaande. Nu (13.00u) gaat de wifi weer als een speer. Het lijkt wel of de pod 's morgens in een soort winterslaap is en wel een uur nodig heeft om wakker te worden. Vreemd apparaat die pod.

Michael033
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 

Ik ben na een aantal dagen aanklooien met 1-2 Mbps op die pods overgestapt naar de Deco torentjes en ik haal nu 90 Mbps minimaal in het hele huis plus de tuin. Die pods kun je maar beter terugsturen, wat een ramp die dingen. 

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

@Michael033 ik denk dat ik je raad maar ga opvolgen want die pods zijn inderdaad een ramp. Het is altijd maar afwachten wat er gebeurt. De eerste paar uur vanmorgen was een drama en daarna ging het eigenlijk best goed. Ik kom er niet achter hoe die dingen eigenlijk werken. Ik woon in een appartement dus alles ook nog eens gelijkvloers en denk dus niet dat ik iets aan de deco's heb.

Uitgelicht topic