Julian van Geel
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SmartWifi wifi optimaliseren lukt niet.

Hallo, ik probeer mijn SmartWifi pods te installeren maar bij de eerste stap (wifi optimaliseren) in de SmartWifi app krijg ik na een lange tijd de foutmelding: "Oops er is iets misgegaan." "Neem contact op." Nu is het onmogelijk om telefonisch contact op te nemen met Ziggo. Dus aan jullie de vraag, hoe los ik dit op?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

@Julian van Geel Als de pods opnieuw verplaatst zijn, duurt het een uur voordat de pods geoptimaliseerd zijn ten opzichte van elkaar voor de beste snelheid.

Hierna duurt het 24 uur om te kijken welke apparaten er op welke wifipunten zitten en met welke pod/modem ze het beste verbinding kunnen hebben voor de beste verdeling en snelheden.

 

Hier duurde het zelfs een paar dagen voor alle apparaten hier optimaal werkten.

Met de bedrade aangesloten pod haal ik nu 600 Mbps download en met een pod die via wifi verbinding heeft met het modem, dan wel andere pod op een flinke afstand van het modem en de 1e pod, haal ik 250 Mbps.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Julian van Geel
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
 
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom en probeer daarna opnieuw.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1411Posts
  • 132Oplossingen
  • 202Likes

Goedemiddag @Julian van Geel! Welkom op de Ziggo Community! 


Jammer dat het niet wil lukken met de Smartwifi app. Is het gelukt met de stap van Bert? Of lukt het nog steeds niet? Wat heb je al geprobeerd?

Julian van Geel
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is intussen gelukt! Ze zijn geïnstalleerd. Probleem nu is dat we er geen betere wifi door krijgen. We hebben er een per verdieping, alle plekken in huis al geprobeerd. Toch blijft de verbinding slecht. Enig idee? Bedankt!

Julian van Geel
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Bert! Dit is gelukt, verbinding is er alleen niet beter op geworden met de pods, alle locaties in huis al geprobeerd. Hebben nu een op iedere verdieping, maar nog geen succes. Enig idee? Bedankt!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49483Posts
  • 3044Oplossingen
  • 11064Likes

@Julian van Geel Als de pods opnieuw verplaatst zijn, duurt het een uur voordat de pods geoptimaliseerd zijn ten opzichte van elkaar voor de beste snelheid.

Hierna duurt het 24 uur om te kijken welke apparaten er op welke wifipunten zitten en met welke pod/modem ze het beste verbinding kunnen hebben voor de beste verdeling en snelheden.

 

Hier duurde het zelfs een paar dagen voor alle apparaten hier optimaal werkten.

Met de bedrade aangesloten pod haal ik nu 600 Mbps download en met een pod die via wifi verbinding heeft met het modem, dan wel andere pod op een flinke afstand van het modem en de 1e pod, haal ik 250 Mbps.

Bekijk in context

Julian van Geel
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

We gaan geduld hebben en kijken of wij het zelfde resultaat kunnen bereiken. 

Nogmaals Bedankt voor de snelle reactie en de hulp!

Uitgelicht topic