Hallo, ik probeer mijn SmartWifi pods te installeren maar bij de eerste stap (wifi optimaliseren) in de SmartWifi app krijg ik na een lange tijd de foutmelding: "Oops er is iets misgegaan." "Neem contact op." Nu is het onmogelijk om telefonisch contact op te nemen met Ziggo. Dus aan jullie de vraag, hoe los ik dit op?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Julian van Geel Als de pods opnieuw verplaatst zijn, duurt het een uur voordat de pods geoptimaliseerd zijn ten opzichte van elkaar voor de beste snelheid.
Hierna duurt het 24 uur om te kijken welke apparaten er op welke wifipunten zitten en met welke pod/modem ze het beste verbinding kunnen hebben voor de beste verdeling en snelheden.
Hier duurde het zelfs een paar dagen voor alle apparaten hier optimaal werkten.
Met de bedrade aangesloten pod haal ik nu 600 Mbps download en met een pod die via wifi verbinding heeft met het modem, dan wel andere pod op een flinke afstand van het modem en de 1e pod, haal ik 250 Mbps.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Haal het modem eens 30 seconden van de stroom en probeer daarna opnieuw.
Goedemiddag @Julian van Geel! Welkom op de Ziggo Community!
Jammer dat het niet wil lukken met de Smartwifi app. Is het gelukt met de stap van Bert? Of lukt het nog steeds niet? Wat heb je al geprobeerd?
Het is intussen gelukt! Ze zijn geïnstalleerd. Probleem nu is dat we er geen betere wifi door krijgen. We hebben er een per verdieping, alle plekken in huis al geprobeerd. Toch blijft de verbinding slecht. Enig idee? Bedankt!
Bedankt Bert! Dit is gelukt, verbinding is er alleen niet beter op geworden met de pods, alle locaties in huis al geprobeerd. Hebben nu een op iedere verdieping, maar nog geen succes. Enig idee? Bedankt!
@Julian van Geel Als de pods opnieuw verplaatst zijn, duurt het een uur voordat de pods geoptimaliseerd zijn ten opzichte van elkaar voor de beste snelheid.
Hierna duurt het 24 uur om te kijken welke apparaten er op welke wifipunten zitten en met welke pod/modem ze het beste verbinding kunnen hebben voor de beste verdeling en snelheden.
Hier duurde het zelfs een paar dagen voor alle apparaten hier optimaal werkten.
Met de bedrade aangesloten pod haal ik nu 600 Mbps download en met een pod die via wifi verbinding heeft met het modem, dan wel andere pod op een flinke afstand van het modem en de 1e pod, haal ik 250 Mbps.
We gaan geduld hebben en kijken of wij het zelfde resultaat kunnen bereiken.
Nogmaals Bedankt voor de snelle reactie en de hulp!
Ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe pod net binnen en installeren blijft ook steken bij het optimaliseren. Ik heb het modem al uit gezet en natuurlijk weer aan. Alles werkte tot het moment van optimaliseren. Ik geef het op
Goedemorgen @Slooly! Bijzonder jammer dat het installeren van de pod niet lukte afgelopen weekend. Wat ging er precies fout? Liep je tegen een bepaalde foutmelding aan?
In het systeem zie ik dat je gisteren ook nog contact hebt gehad met onze helpdesk. Is daar nog wat uitgekomen? Laat het gerust weten hier 🙂
Probleem is mede door de helpdesk opgelost. Heb dit gisteren vermeld op dit forum.
Waar het precies aan lag weet ik niet. Modem reset, app opnieuw geïnstalleerd. Kreeg toen geen foutmelding meer. Wi-Fi kom doet het.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.