1
Vraag
2
Reacties
BruinsPater

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SmartWifi pods werken niet op eigen router

Hallo,

Sinds wij verhuisd zijn ben ik nieuwe klant bij Ziggo (voorheen zat ik bij KPN).

Bij mijn abonnement heb ik twee SmartWifi pods gekregen (zeshoekige model), echter krijg ik deze niet gekoppeld aan mij eigen router. Aangezien ik achter de Ziggo-router een eigen router heb hangen waar het gehele netwerk op draait heb ik niks aan de SmartWifi pods (zeshoekige model)

Ik zie dat jullie ook de De SmartWifi pods (TP-Link Deco M4) aanbieden.

Aangezien de SmartWifi pods (zeshoekige model) voor ons volledig onbruikbaar zijn is mijn vraag of deze ook omgeruild kunnen worden voor de TP-link Deco's.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

BruinsPater

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1089Posts
  • 187Oplossingen
  • 493Likes

Ik lees hele mooie ondersteuning aan BruinsPater 🙂 van @Dave! en @anoniemforum
@BruinsPater neem je dit laatste advies mee? 

Deze SmartWifi pods gaan inderdaad niet samen met jouw eigen router. Het omzetten van deze 6 hoekige naar de Deco M4 set is natuurlijk mogelijk en dat hebben we voor je geregeld.  

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20714Posts
  • 954Oplossingen
  • 6399Likes

Heb je in je modem wel bij inloggen van http://192.168.178.1 dan naar Geavanceerde instellingen en kies Draadloos dan draadloos Signaal de kanaal optimalisatie aangezet

Schermafbeelding 2023-01-02 om 16.04.50.png

En de Wifi van je router uitgezet, anders hebben de Smart Wifi Pods geen zin.

Ik kan ook vragen of ze je de Smart Wifi Deco's willen opsturen, deze waarvan 1 er achter het modem gehangen wordt als Hoofd Deco en de overige tussen 4/7 meter uit elkaar met hun eigen wifi netwerk, dan kan je de Wifi van je modem overzetten naar de Deco's.

Medewerkers van de Community zullen dit topic binnen 1 of 2 dagen oppakken en je hier te woord staan.

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 9015Posts
  • 561Oplossingen
  • 2294Likes

staat je modem in bridge of router mode ?

BruinsPater
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Alle apparaten in huis werken op een statisch ip-adres via mijn eigen router. De ziggo modem-router geeft alleen maar het internet signaal door. Graag zou ik de wifi boosters dan ook gebruiken in het wifi netwerk van mijn eigen router.
Ik zou graag de Deco's aan mijn netwerk toevoegen (hier heb ik al ervaring mee).

BruinsPater
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De modem-router staat in standaard modus. Maar ik wil geen wifi netwerk gebruiken van de modem-router.

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 9015Posts
  • 561Oplossingen
  • 2294Likes

router achter router (dubbele nat) is niet aanbevolen

bij gebruik van een eigen router is het aanbevolen het modem in bridge mode te (laten) zetten

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1089Posts
  • 187Oplossingen
  • 493Likes

Ik lees hele mooie ondersteuning aan BruinsPater 🙂 van @Dave! en @anoniemforum
@BruinsPater neem je dit laatste advies mee? 

Deze SmartWifi pods gaan inderdaad niet samen met jouw eigen router. Het omzetten van deze 6 hoekige naar de Deco M4 set is natuurlijk mogelijk en dat hebben we voor je geregeld.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic