1
Vraag
2
Reacties
chris_w

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

SmartWifi pods werken maar tijdelijk

Goedemorgen, 

 

Eerder deze week hebben wij twee SmartWifi pods ontvangen. Deze daarna ingesteld via de bijbehorende app en binnen enkele minuten werkte alles. Helaas maar tijdelijk. Het lijkt erop dat na een tijdje (~30-60 min) de pods van het netwerk verdwijnen. Ze blijven dan knipperen en zijn niet in de applicatie te vinden ("Pod kan niet gevonden worden" wanneer je erop klikt). Opnieuw toevoegen kan ook niet, want ze zijn al geïnstalleerd. 


Wat wel werkt is om het modem opnieuw aan te zetten. Dit duurt dan een klein kwartiertje, daarna werken de pods weer, maar na enige tijd verdwijnen ze vervolgens opnieuw van het netwerk. Hebben jullie enig idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn? 

 

Alvast bedankt! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
chris_w
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het modem enkele dagen geleden volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen, en tot nu toe lijkt alles te werken 🙂 Als dit niet zo blijft laat ik het weten, maar voor nu bedankt voor jullie hulp!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoe maken de pods verbinding met het modem? Via wifi of met een netwerkkabel?

Hover zijn de pods verwijderd van het modem en wat zit er aan muren en plafonds tussen van wat voor materiaal gemaakt?

chris_w
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Bert, bedankt voor je snelle reactie. De pods maken momenteel via WiFi verbinding. In eerste instantie zat er wel een muur tussen (van beton), maar ik heb de pods daarna ook allemaal in dezelfde ruimte geïnstalleerd (op 4-5 meter) wat helaas tot hetzelfde resultaat leidde.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Het duurt tot meer dan een uur voordat ze vrijwel optimaal werken, de laatste verbeteringen vinden dan 's-nachts nog plaats en een paar nachten erna.

 

Dan uitvallen lijkt me niet goed.

Dit is een vreemd fenomeen.

Bij vreemde fenomenen wil het wel eens helpen om het modem 30 seconden van de stroom te halen en de pods uit het stopcontact.

Als het modem volledig weer is opgestart, dan de pods er weer in.

Laat weten of dat geholpen heeft, zo niet, dan moet een Ziggo moderator maar eens in de achtergrond kijken om te zien wat er loos is.

chris_w
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist nogmaals geprobeerd, maar helaas met hetzelfde resultaat. Het modem is enkele minuten van de stroom geweest en pas nadat deze was opgestart zijn de pods weer aangesloten. Deze deden het goed voor ongeveer twee uur, nu knipperen ze helaas weer allebei en kunnen ze in de app niet gevonden worden (rode driehoek met uitroepteken). Mocht iemand nog een ander idee hebben hoor ik het graag 🙂

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @chris_w! Knap irritant dat de WifiPods steeds de verbinding verliezen. Ik ben gaan kijken hier en je modem staat netjes online en ook staan de Pods goed geregistreerd op dit moment. 

Je hebt de WifiPods dus al ergens anders aangesloten in de woning? En heb je de app al eens verwijderd, alles losgekoppeld, modem opnieuw opgestart en alles opnieuw gekoppeld? 

chris_w
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Carlien! Ik heb je oplossing geprobeerd, maar helaas met hetzelfde resultaat. Na ongeveer anderhalf uur zit er een kleine storing op het netwerk (telefoons schakelen ook enkele seconden over op mobiel internet) en daarna zijn de pods niet meer te vinden in de app. Zou het nog kunnen helpen om het modem helemaal te resetten (naar fabrieksinstellingen)?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Sorry voor mijn late reactie, @chris_w Je bericht is helemaal ondergesneeuwd. 

Een reset naar fabrieksinstellingen kan zeker helpen. Heb je dit al geprobeerd? 

chris_w
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het modem enkele dagen geleden volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen, en tot nu toe lijkt alles te werken 🙂 Als dit niet zo blijft laat ik het weten, maar voor nu bedankt voor jullie hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic