1
Vraag
2
Reacties
kiksaus

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SmartWifi pods vallen steeds weer uit

Ik ben recent verhuist en kreeg van Ziggo 2 SmartWifi pods erbij. Ik heb deze geïnstalleerd, een op de overloop, en 1 op zolder, zonder draad. Dit werkte bovenverwachting goed. Ik had in het hele huis goed bereik.

 

Nu is het echter zo dat ze na een tijdje spontaan stoppen met te werken. Beide pods geven dan een lampje dat steeds aan en uit gaat. Als ik de modem reset, even wacht, en ze daarna opnieuw er in stop dan werken ze weer even, maar na een tijdje is het weer voorbij.

 

Als ze het doen, doen ze het dus prima, maar het probleem is dat ze vaak gewoon stoppen met te werken dus zijn ze praktisch niet te gebruiken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan vermoed ik dat de 1e pod de verbinding verliest met het modem en dan werkt de 2e ook niet meer.

Is er een mogelijkheid om die 1e pod met een netwerkkabel aan te sluiten?

Zo nee, mogelijk kun je nog een pod tussen het modem plaatsen die zowel het modem als de 1e pod kan zien?

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoever is de 1e pod verwijderd van het modem?

Hoeveel en wat voor muren / plafonds zitten er tussen het modem en de 1e pod?

kiksaus
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een meter of 4/5. Betonnen plafond zit er tussen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan vermoed ik dat de 1e pod de verbinding verliest met het modem en dan werkt de 2e ook niet meer.

Is er een mogelijkheid om die 1e pod met een netwerkkabel aan te sluiten?

Zo nee, mogelijk kun je nog een pod tussen het modem plaatsen die zowel het modem als de 1e pod kan zien?

kiksaus
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zal waarschijnlijk beide in de toekomst aan een kabel gaan aansluiten. Maar wat ik vreemd vind is dat ik een paar dagen perfecte wifi heb en het er dan opeens mee uitscheid en ook niet meer terugkomt. 

 

Je zou denken dat als hij het 1x doet hij het ook een 2e keer weer kan doen. Als het wel werkt geeft hij bij beide spots 'goed' aan en heb ik ook een snelle download als ik een speedtest doe. 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De uitval kan misschien komen omdat smartwifi aan kanaal optimalisatie doet. Het kan zomaar een paar dagen goed gaan, en een volgende dag bij drukte op een wifi kanaal een andere “optimale instelling” inzet, die toch niet zo optimaal blijkt te zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic