Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
Mijn SmartWifi pods hebben altijd goed gewerkt. Totdat internet en dus pods er mee ophield. Na veel heen en weer gebel internet dankzij Eric van Ziggo weer aan de praat. Router was geïnstalleerd op de mediabox XL ipv op de Connect Box. Zag wel dat de router een ander IP-adres heeft gekregen.
Hoe krijg ik mijn 2 SmartWifi pods weer aan de praat. Lampjes blijven knipperen. Heb op forum gevonden dat een totale reset zou helpen maar helaas. Wel alles weer opnieuw instellen. Wie weet raad?
Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Opgelost! Nadat ik de pods al eerder had verwijderd uit de smartwifi app lukte het direct daarna niet om ze weer toe te voegen. Gisteravond router uit en aangezet en nog eens geprobeerd en toen kon ik ze op de normale manier weer toevoegen.
Even van voren af aan, want nu is niet helemaal duidelijk hoe één en ander aan elkaar is aangesloten.
Heb je een apart Ziggo modem?
Heb je ook een aparte router?
Heb je ook nog een Mediabox XL?
Hoe is één en ander nu aan elkaar aangesloten?
Heb je een router achter het modem staan voor de wifi?
Heb je een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?
In beide gevallen gaat dat niet werken.
Er mag geen verbinding zijn tussen het Ziggo modem en de Mediabox XL, dan ontstaan er allerlei verbindings- en TV problemen.
De SmartWifi pods werken alleen als in het modem SmartWifi optimalisatie aanstaat in de Draadloos instellingen, dan hebben de 2,4 GHz en de 5 GHz dezelfde wifinaam / SSID.
Fijn dat je reageert, Bert. De situatie is nu als volgt. Connect Box van Ziggo (= router) in de meterkast). Vandaag de Mediabox XL vervangen door mediabox Next. Deze Next heb ik via een ethernetkabel aangesloten op de Connect Box. En uiteraard met coaxkabel.
Ter verduidelijking van mijn vraag hierboven: De oorzaak van het wegvallen van het internet was dat een medewerker van Ziggo de router had geïnstalleerd op de Mediabox XL en niet zoals had gemoeten, op de Connect Box. Dit wordt in UPC gebieden wel gedaan hoorde ik van Eric.(ziggo)
Opgelost! Nadat ik de pods al eerder had verwijderd uit de smartwifi app lukte het direct daarna niet om ze weer toe te voegen. Gisteravond router uit en aangezet en nog eens geprobeerd en toen kon ik ze op de normale manier weer toevoegen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...