Vraag
Reacties
Oplossing
YH
Level 2

SmartWifi pods komen niet boven 100Mbps snelheid uit.

Een paar weken terug kreeg ik een mailtje van Ziggo dat mijn internetsnelheid werd verdubbeld; groot feest! Inmiddels is de snelheid via het modem in de woonkamer inderdaad verdubbeld (naar effectief ~180-190 mbps), maar de (bekabelde) wifi pod in het kantoor blijft ondanks meermaals resetten doen wat hij altijd deed, namelijk stabiel ~80-90 mbps geven, maar gek genoeg dus NIET hoger sinds de verhoging van de snelheid.

 

Daarom mijn vraag: kan / moet ik nog iets doen of instellen om ook de verhoogde snelheid via de smartwifi pod te krijgen? Of is dat niet mogelijk?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als je op de pagina 'Verbonden apparaten' een linksnelheid van 100 Mbps ziet voor alle apparaten welke zijn verbonden via de SmartWifi pod, dan is de oorzaak een defecte kabel tussen het SmartWifi modem en de pod.

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk heb je getest via 2,4 GHz, kun je dit controleren voordat je een speed test uitvoert? Het is niet mogelijk om de radio-instellingen van de SmartWifi pods aan te passen, deze worden automatisch bepaald en geoptimaliseerd.

 

Kun je verder controleren of de linksnelheid naar de SmartWifi pods 1000 Mbps is? Dit kun je controleren op de pagina 'Verbonden apparaten' in de webinterface van het modem, bereikbaar via 192.168.178.1 of 192.168.100.1.

YH
Level 2
Topicstarter

Hi Thobias, dankjewel voor je snelle reactie. Alle verbonden apparaten hebben een snelheid van max 100 mbps (niet 1000 maar 100). Ik herken de naam van de smartwifi pod overigens niet specifiek tussen de apparaatnamen. Ik las in [dit topic] dat dit mogelijk ook aan de kabel kan liggen, wat ik bij mij zeker niet uitsluit. Hoor het graag!

 

Voor de volledigheid: ik heb mijn modem ondertussen gereset omdat ik het wachtwoord niet meer wist, gewacht tot alle lampjes uit waren (ook op de smartwifi pod) en heb opnieuw de tests gedaan - situatie is nu weer hetzelfde zoals beschreven in mijn oorspronkelijke post.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als je op de pagina 'Verbonden apparaten' een linksnelheid van 100 Mbps ziet voor alle apparaten welke zijn verbonden via de SmartWifi pod, dan is de oorzaak een defecte kabel tussen het SmartWifi modem en de pod.

0 Kudos
YH
Level 2
Topicstarter

Laatste vraag dan (denk ik), ter check: de apparaten die met de pod verbonden zijn staan in het overzicht onder "verbonden via" op "ethernet"; klopt dat? Dan zijn we rond en is wat je net zei inderdaad (helaas) de oorzaak 🙂

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat klopt inderdaad, de SmartWifi pod wordt door de modemrouter gedetecteerd als een switch. Via Wi-Fi verbonden apparaten worden alleen als zodanig getoond als ze direct met de modemrouter zijn verbonden.

YH
Level 2
Topicstarter

Helder, dankjewel voor het meedenken!