1
Vraag
2
Reacties
Coen Verheijden

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

SmartWifi pods en SONOS Beam

Hoi,

 

Ik heb onlangs smart wifi pods van Ziggo ontvangen.  Als ik het goed begrepen heb nemen deze pods het Wifi management over van mijn Connect Box en wordt het WIFI op connect box uitgezet. Ik heb op mijn connect box een 2.4 en een 5 ghz.  geconfigureerd dit voornamlijk voor mijn Sonos Beam .. Bij de installatie van de Sonos speaker was het een must om specifiek een 2,4 Ghz wifi aan te bieden anders kon je geen kontakt krijgen met de Sonos Beam  (via Wifi).  Het WIFI via de smart WIFI pods biedt maar een WIFI netwerk aan .. Natuurlijk wordt 2.4 wel ondersteunt maar je kan het niet gescheiden aanbieden.  Ik heb dus voor de zekerheid de pods nog maar niet in gebruik maar zou wel graag willen weten of iemand de SONOS Beam al werkend heeft me Smart Wifi pods van Ziggo

 

Groet

 

Coen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kingdorp

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Hi Coen, ik heb zelf ook een mesh-systeem draaien en een Sonos Playbase, Sub en 2x Play:1. Ik heb in mijn geval de netwerken uiteraard ook samengevoegd. Alleen werkt mijn Playbase als enige via UTP. Eigenlijk werkt dit altijd zonder storing. 

 

De 2.4GHz frequentieband heeft een verder bereik, maar een langzamere snelheid. En 5GHz gaat minder ver en minder goed door muren heen, maar zou in dezelfde ruimte stabieler moeten werken. Mocht dit nog steeds niet het gewenste resultaat geven, heeft Sonos ook de Boost in het leven geroepen, maar goed deze kost dan ook weer het nodige om alles te optimaliseren. Hoe dan ook, links om of rechts om, er is altijd een passende oplossing. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

de smartpods maken van de smartwifi modem (connectbox) een mesh wifi

 

volgens mijn is het met de smartpods niet mogelijk om de 2,4 ghz en 5 ghz van elkaar te scheiden

 

https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi/installeren

 

Coen Verheijden
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat had ik inderdaad begrepen . geld ook voor smart wifi van KPN.  Met een Mesh WIFI kan je geen gescheiden 2,4 en 5 ghz opzetten.  Ik denk dat ik me iets meer moet verdiepen hoe mesh wifi omgaat met 2.4 ghz apparatuur.  Lijkt me toch belacheijk om nog een apparte wifi router te configureren puur voor 2.4 Ghz.  Probleem is dat 2.4 Ghz een betere stabiliteit geeft t.b.v in vergelijk met 5ghz .. Dat is de rede die Sonos aangeeft waarom zij voor hun wifi alleen 2.4 ghz accepteren.  

Kingdorp

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Hi Coen, ik heb zelf ook een mesh-systeem draaien en een Sonos Playbase, Sub en 2x Play:1. Ik heb in mijn geval de netwerken uiteraard ook samengevoegd. Alleen werkt mijn Playbase als enige via UTP. Eigenlijk werkt dit altijd zonder storing. 

 

De 2.4GHz frequentieband heeft een verder bereik, maar een langzamere snelheid. En 5GHz gaat minder ver en minder goed door muren heen, maar zou in dezelfde ruimte stabieler moeten werken. Mocht dit nog steeds niet het gewenste resultaat geven, heeft Sonos ook de Boost in het leven geroepen, maar goed deze kost dan ook weer het nodige om alles te optimaliseren. Hoe dan ook, links om of rechts om, er is altijd een passende oplossing. 

Coen Verheijden
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi bedankt voor de reactie .. Goed om te horen dat met jou setup van Sonos  Playbase, Play1 and mesh alles naar behoren werkt. Ik vermoed omdat je de Playbase op UTP hebt aangesloten.  Bedankt voor de TIP .  En right er is inderdaad altijd een oplossing te vinden ...(Eens kijken wat die sonos Boost doet 🙂

Kingdorp

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Mijn ervaringen van de WiFi-functionaliteit van Sonos is over het algemeen niet zo positief. Ik vind het bereik ontzettend tegenvallen, daarnaast stond de Sonos Play:5 bekend met brakke draadloze netwerkkaartjes. Mijn eigen Playbase had net buiten de garantie een defecte WiFi adapter, maar wat ik dan wel weer top vind, is dat Sonos het probleem erkende en netjes de Playbase kwam omruilen voor een nieuw exemplaar.

Coen Verheijden
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Yup en hun support in nederland is ook niet slecht .. en altijd bereid om te helpen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic