Ik heb de nieuwe zwarte modem van Ziggo in bridge mode staan, met een eigen Netgear Orbi mesh netwerk erachter (RBR50 router met 3 RBS50 satellites (beton in huis...).
Ik mis eigenlijk nog 1 goed acces point, maar RBS50 zijn er niet meer, alleen opvolgers, en vrees dan dat die niet lekker in te voegen zijn.
Zijn de nu gratis SmartWifi pods 6 eventueel in te voegen door simpelweg met ethernet kabel in het netwerk te prikken of moet dan de Ziggo modem toch echt router zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De SmartWifi pods zijn uitsluitend te gebruiken met een Connectbox of SmartWifi modem in router mode. De SmartWifi pods 6 zijn verder alleen beschikbaar voor nieuwe klanten sinds oktober 2023.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Yes, ik heb dezelfde vraag 🙂
De SmartWifi pods zijn uitsluitend te gebruiken met een Connectbox of SmartWifi modem in router mode. De SmartWifi pods 6 zijn verder alleen beschikbaar voor nieuwe klanten sinds oktober 2023.
Hallo,
ik heb vlak voordat ik op vakantie de wifipods ontvangen en nu ik ze probeerde in te stellen, blijkt dat ik ze niet kan gebruiken: mijn modem staat ook in bridge mode!
wat kan ik nu doen? las dat een ander merk wel kon icm router in Bridge Mode.
deze pods moeten i.i.g. weer terug.
Ik lees graag wat de mogelijkheden zijn.
mvg,
Dwight
@LooyeD In bridge mode kun je ieder gewenst merk + type router gebruiken. Indien gewenst kun je de SmartWifi pods laten vervangen door TP-Link Deco's.
@PepijnG het Orbi systeem van netgear is redelijk specifiek met het toevoegen van nodes in de mesh.
ik kon hier iets van een compatabiliteits overzicht vinden
Which Orbi routers and satellites are compatible? - NETGEAR Support
Mogelijk bij een toekomstige vervanging om naar WiFi 6, 6e of 7 te upgraden om hier rekening mee te houden. Ik weet uit ervaring dat de TP-Link deco systemen daarin makkelijker zijn. Ik heb zelf persoonlijk ook de XE75 en m5 nodes in 1 netwerk gecombineerd.
De zwarte ziggo pods zijn weer een compleet ander systeem en die spelen weer niet leuk samen met orbi of deco mesh systemen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.