1
Vraag
2
Reacties
JPB

Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

SmartWifi pod: "pod is toegewezen aan anderen gebruiker"

IK wi mijn 2 SmartWifipods installeren, maar krijg de melding "pod is toegewezen aan anderen gebruiker".

Hoe nu verder?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @JPB,

Zo heb je natuurlijk weinig aan de nieuwe pods. Lastig dat deze pods zijn toegewezen aan anderen gebruikers.

Bedankt voor de serienummers, ik heb een verzoek ingediend om de toewijzing ongedaan te maken. Binnen enkele dagen word je per SMS geïnformeerd; daarna kun je alsnog aan de slag met de installatie.

Alvast veel succes daarbij 🙂

Bekijk in context

JPB
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je snelle reactie.

Bekijk in context

Uitgelicht
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Reacties
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @JPB 

Zijn het Ziggo SmartWifi Pods gehuurd of gekocht via Ziggo of gekocht op Marktplaats?

Als ze via Marktplaats zijn gekocht, dan kán het zijn dat de vorige eigenaar ze niet correct heeft afgemeld. Als ze door de vorige eigenaar zijn gehuurd van Ziggo, dan is de enige weg uw geld terug vragen.

Maar om geen voorbarige conclusies te trekken en zeker te weten hoe of het zit, kunt u de serienummers van de pods bij uw profiel zetten. Een moderator kan dan  zien hoe of het zit.

14 Reacties 14
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @JPB 

Zijn het Ziggo SmartWifi Pods gehuurd of gekocht via Ziggo of gekocht op Marktplaats?

Als ze via Marktplaats zijn gekocht, dan kán het zijn dat de vorige eigenaar ze niet correct heeft afgemeld. Als ze door de vorige eigenaar zijn gehuurd van Ziggo, dan is de enige weg uw geld terug vragen.

Maar om geen voorbarige conclusies te trekken en zeker te weten hoe of het zit, kunt u de serienummers van de pods bij uw profiel zetten. Een moderator kan dan  zien hoe of het zit.

JPB
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Mod edit. Serienummers verwijderd.

JPB
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

de nummers heb ik in mijn profiel gezet.

de pods heb ik in bruikleenvan .

Zoggo.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @JPB,

Zo heb je natuurlijk weinig aan de nieuwe pods. Lastig dat deze pods zijn toegewezen aan anderen gebruikers.

Bedankt voor de serienummers, ik heb een verzoek ingediend om de toewijzing ongedaan te maken. Binnen enkele dagen word je per SMS geïnformeerd; daarna kun je alsnog aan de slag met de installatie.

Alvast veel succes daarbij 🙂

JPB
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je snelle reactie.

Karst2103

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Erik,

Zou je mij ook kunnen helpen met het ongedaan maken van toewijzing van mijn 2 via via gekochte smartwifipods?  Het gaat om de serienummers XBAK22081CAF  en  XBAK22081DB7

Groeten, Karst

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Karst2103! Ik heb een aanvraag ingediend voor serienummer XBAK22081DB7  (moet nog gecheckt worden) maar die andere gaat niet. Dat is een huur-variant dus helaas! 

Karst2103

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel alvast, Carlien! Een wijze les, geen pods via Marktplaats kopen.... Aan degen die geen huur is, heb ik dus niet veel aangezien er 1 aan het modem gekoppeld moet en de andere ik op de slaapverdieping wilde plaatsen..

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ja helemaal waar helaas @Karst2103 Je kan ze dan beter via ons kopen of toch in bruikleen nemen. Of zelf ergens nieuwe kopen! Dit is zonde 😞

Mattywisse

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedeavond,

 

Vorige week heb ik 2 smart wifi pods gekocht via marktplaats.

 

ik heb nu het zelfde probleem als hier boven vermeld dat de pods nog geregistreerd staan op een andere klant.

 

de klant waarbij ik ze gekocht heb is geen klant meer bij ziggo en heeft deze destijds zelf gekocht.

 

ook hij heeft ziggo meerdere keren hiervoor aan de telefoon gehad.

 

wij kwamen dan ook hier uit om het via een moderater te doen.

 

de S/N code’s van de pods:

XAAK10701975

XAAK10681BE1

 

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee…

 

alvast bedankt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Mattywisse Indien ze werkelijk gekocht zijn door de vorige eigenaar, dan kan Ziggo ze vrijgeven.

Zijn ze in bruikleen gekregen van Ziggo of zijn ze gehuurd van Ziggo, dan kunnen ze niet worden vrijgegeven.

 

Blijf SVP in je eigen topic reageren, dan gaan er niet verschillende Ziggo medewerkers dubbele acties uitvoeren: Snart wifi pods ontkoppelen - Ziggo Community

Karst2103

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Carlien,  

Weet jij hoelang het omhangen van de pod zou kunnen duren? Geen haast hoor, maar dan hoef ik niet iedere dag de status te checken 🙂

Groet, Karst

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Sorry dat je nog geen terugkoppeling had gehad, @Karst2103 . Ik ben gelijk voor je op zoek gegaan naar een update. 

 

Carlien gaf al aan dat XBAK22081CAF  een huurpod is en dat deze dus niet vrijgegeven kan worden. Over die andere met serienummer XBAK22081DB7 was het niet duidelijk en dus heeft Carlien daar het verzoek voor ingediend om deze vrij te laten geven. Jammer genoeg is ook die WifiPod gekoppeld aan een andere klant in bruikleen. Dit zorgt ervoor dat we deze ook niet kunnen vrijgeven en dat de WifiPod bij het opzeggen van het abonnement of bij het opzeggen van de Pods, deze terug naar Ziggo moeten. 

 

Super sorry dat ik we je met deze Pods niet kunnen helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Karst2103 Dit soort dingen kun je beter huren bij Ziggo, dan heb je ook onbeperkte garantie en als er nieuwe met nieuwe technieken komen, zeg je ze op en huurt de nieuwe, mocht je dat willen.

2 pods huren kost je € 2,50 per maand: Sneller Internet met Slimme Wifi-Versterkers | Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic