David engel

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SmartWifi modem omruilen voor Ubee UBC1318ZG

ik wil graag mijn Intel Puma 6 SmartWifi modem omruilen voor de Ubee UBC1318ZG wegens problemen met de puma 6. ik heb veel last van haperingen, packetloss, ping spikes en nog meer van de gebruikelijke mankementen met de puma 6 chip. in andere topics heb ik gelezen over dezelfde problemen als degene die ik ervaar. die hebben een Ubee UBC1318ZG opgestuurd gekregen. ik zou dit graag ook willen. 

zo nodig geef ik alle metrieken en gegevens die jullie nodig hebben om de problemen te verhelpen. geen idee waar en hoe ik die zou moeten vinden maar dat komt tzt wel.

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

tijdelijke modem setup.jpegrouter en switch.jpeg

hoofdaansluiting.jpeg

dit is een tijdelijke setup van de modem aangezien hij hiervoor aangesloten was op een versterker die ik alleen gebruikte als een 5-splitter. hierdoor had ik nog meer problemen dan dat ik nu heb. de modem staat uiteraard in bridge, te zien aan een aparte router. het is mij nog niet gelukt om de up- en downstream gegevens te krijgen. daar kom ik niet uit met het "stappenplan"

 

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
1618000000938256qam3
2602000000938256qam1
3610000000938256qam2
4626000000938256qam4
5634000000938256qam5
6642000000938256qam6
7650000000938256qam7
8658000000938256qam8
96660000001038256qam9
106740000001038256qam10
116820000001038256qam11
126900000001038256qam12
136980000001038256qam13
14706000000938256qam14
15714000000938256qam15
167220000001038256qam16
177300000001038256qam17
187380000001038256qam18
197460000001038256qam19
207540000001038256qam20
21826000000938256qam29
22834000000938256qam30
23842000000838256qam31
24850000000838256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.9834524798727
2Goed (Locked)38.6054516668585
3Goed (Locked)38.60545166442522
4Goed (Locked)38.6054516672096
5Goed (Locked)38.6054516677895
6Goed (Locked)38.9834516632157
7Goed (Locked)38.6054516643406
8Goed (Locked)38.6054516647946
9Goed (Locked)38.6054516676768
10Goed (Locked)38.60545166814311
11Goed (Locked)38.6054516720985
12Goed (Locked)38.9834516711996
13Goed (Locked)38.6054516722047
14Goed (Locked)38.6054516727245
15Goed (Locked)38.9834516681546
16Goed (Locked)38.9834516686266
17Goed (Locked)38.6054516721136
18Goed (Locked)38.9834516732480
19Goed (Locked)38.6054516658896
20Goed (Locked)38.6054516735338
21Goed (Locked)38.9834516675305
22Goed (Locked)38.6054516737583
23Goed (Locked)38.9834516742417
24Goed (Locked)38.9834516747812

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000435.12064qam4
245200000435.12064qam3
352000000445.12064qam2
458800000435.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen
Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

19-07-2022 17:00:29noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[83.81.54.21];CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2022 13:21:45noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2022 13:21:36warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:24noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2022 13:03:59warningLost MDD Timeout;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-07-2022 13:03:54criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18-07-2022 03:06:24errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-07-2022 10:11:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2022 15:09:10noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2022 15:09:02warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25noticeCable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2022 15:05:41noticeSW download Successful - Via NMS
14-07-2022 15:04:52noticeSW Download INIT - Via NMS
14-07-2022 15:03:52errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2022 14:35:29noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2022 14:35:26noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2022 14:35:23warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:38criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:20noticeCable Modem Reboot - eRouter operation mode from gateway to bridge;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-07-2022 14:32:49noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=68:02:b8:ef:a5:ba;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:82:46;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.00000
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Inloggen via http://192.168.178.1  >  geavanceerde instellingen  > hulpmiddelen > netwerkstatus 

Van de tabbladen kan je een schermprint maken en hier plaatsen.

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ja het is gelukt

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je de set up vandaag aan het begin van de middag gewijzigd?

 

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ja, de klantenservice wilde dat ik het modem direct op de hoofdaansluiting aansloot ookal had ik gezegd dat ik dat al had gedaan maar geen verschil merkte in de kwaliteit van de verbinding, dus had ik heb weer aangesloten op de splitter. dus heb ik hem tijdelijk op deze manier aangesloten om aan te kunnen tonen dat ie op de hoofdaansluiting is aangesloten en dat ik dan nog steeds de problemen ervaar

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dat betekent dat de waarden en netwerkhistorie nu te kort draaien om daar een goede conclusie uit te kunnen trekken. Ik stel voor dat je morgenochtend nogmaals  een schermprint van de nieuwe waarden en de netwerkhistorie van en met vandaag én morgen plaatst.

Dus vanaf nu niets meer wijzigen in de set up.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hoe gaat het nu @David engel
Heb je @KBX458 zijn voorstel om de waarden nogmaals te bekijken nog gezien?

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb het nu 2 weken aangekeken en er is nog niks veranderd, heb nog steeds last van erg frequente haperingen in mijn internet tijdens gamen en internetten. ik zal weer even opzoek gaan naar de gevraagde data van het modem

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

"this site can't be reached http://192.168.178.1/ took too long to respond" weet jij misschien hoe ik hierin kan komen?

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb de kabel die ik x dagen geleden besteld heb, geïnstalleerd om het modem met een splitter direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten. de situatie is niet verbeterd. zal ik de gegevens (down- en upstream, netwerk historie etc.) van het modem sturen? hier ook nog foto's van de gemiddelde puma 6 testen: 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@David engel Duidelijk! Wat jammer dat het probleem nog niet is opgelost. Wil je de gegevens hier delen? Dan kunnen we ze samen onder de loep nemen. 

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb in een nieuw topic screenshots en andere dingen geplaatst. Ik kon dit topic niet meer vinden tot ik een email kreeg met jouw reactie. Ik kan hier alleen geen link plaatsen op 1 of andere manier, waarschijnlijk omdat ik op mijn telefoon reageer nu

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@David engel Dan pakken we het in dat topic op 🙂 

Uitgelicht topic