Vandaag heeft een monteur een nieuwe AOP gemaakt en tevens mijn SmartWifi modem aangesloten.
Nu blijkt dat het modem lampje rood blijft knipperen.
Verder werkt alles.
De monteur wist niet precies wat de reden is, maar hij gaf aan dat er op het moment nog veel storingen zijn met het SmartWifi modem. Wellicht dat het later automatisch wordt opgelost.
Nu stel ik de vraag maar hier:
Mijn SmartWifi modem is een zwart modem.
En het rode lampje blijft constant rood knipperen.
Verder werkt alles.
Is het modem niet helemaal goed? Of komt dit vaker voor?
Wat kan ik het beste doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
ook kan er masking actief zijn op het modem, als dit verwijderd word volgt er een reboot (want modem krijgt nieuwe bootfile, net als met wijzigen van telefonie (aan/uit) en dan moet het opgelost zijn. een moderator zal ervoor moeten zorgen dat de bootfile juist word aangepast. heeft dus te maken met telefonie en/of masking
@janvandrunen Balen dat het lampje nog steeds rood blijft knipperen! Ik heb een op afstand een aanpassing doorgevoerd op het modem. Wil je over circa 1 uur controleren of je het lampje nog steeds ziet knipperen.
@janvandrunen Ik ben wel blijf dat ondanks het rode lampje alles werkt, dat is al heel uniek, rood ga je vanuit modem offline, als je verkeerd leest wat ik deed, maar dit is een uniek exemplaar met 1 ding eruit en knipperen, maar overige diensten doen het wel. Je telecom kabel is er wel uitgehaald neem ik aan.
@Paul Bedankt. Het rode knipperende lichtje is er niet meer. Er brandt nu een mooi rustig wit licht. Opgelost denk ik. Wel heel erg jammer dat ik net in een vergadering zat terwijl mijn verbinding offline ging. Ik meteen alle verbindingen nakijken en modem uit een aan zetten.... maar dat was jij dus!
Een tip : Misschien is het handig om de volgende keer een tijdstip af te spreken met een klant om zo'n actie uit te voeren.
Kun je uitleggen wat je gedaan hebt? Ik ben benieuwd.
@janvandrunen Bedankt. Het rode knipperende lichtje is er niet meer. Er brandt nu een mooi rustig wit licht. Opgelost denk ik. Wel heel erg jammer dat ik net in een vergadering zat terwijl mijn verbinding offline ging. Ik meteen alle verbindingen nakijken en modem uit een aan zetten.... maar dat was jij dus!
Goed om te lezen dat het probleem is opgelost! 😉
Een tip : Misschien is het handig om de volgende keer een tijdstip af te spreken met een klant om zo'n actie uit te voeren.
En dank voor je feedback! Ik zal hier voortaan rekening mee houden.
Kun je uitleggen wat je gedaan hebt? Ik ben benieuwd.
Zojuist heb ik de bootfile van het modem opnieuw naar het modem toegestuurd zodat het hele activatieproces opnieuw doorlopen is. Dit resulteerde bij jou dus in een modem reboot, waarvoor mijn welgemeende excuses.
@Paul Bedankt voor je reactie. Ik ben ook blij dat het is opgelost. Heeft dus waarschijnlijk inderdaad te maken gehad met de telefonie die nog in de oude bootfile stond? Jammer dat een monteur dat dan niet weet.
Uiteindelijk dus heel tevreden met jouw actie!
Bedankt ook @Dave @Bert @tobiastheebe @Gio2903 ! Top!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.