1
Vraag
2
Reacties
janvandrunen

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

SmartWifi modem lampje blijft rood knipperen

Vandaag heeft een monteur een nieuwe AOP gemaakt en tevens mijn SmartWifi modem aangesloten.

Nu blijkt dat het modem lampje rood blijft knipperen.

Verder werkt alles. 

De monteur wist niet precies wat de reden is, maar hij gaf aan dat er op het moment nog veel storingen zijn met het SmartWifi modem. Wellicht dat het later automatisch wordt opgelost. 

Nu stel ik de vraag maar hier:

Mijn SmartWifi modem is een zwart modem.

En het rode lampje blijft constant rood knipperen.

Verder werkt alles.

Is het modem niet helemaal goed? Of komt dit vaker voor?

Wat kan ik het beste doen? 

46 Reacties 46
Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ook kan er masking actief zijn op het modem, als dit verwijderd word volgt er een reboot (want modem krijgt nieuwe bootfile, net als met wijzigen van telefonie (aan/uit) en dan moet het opgelost zijn. een moderator zal ervoor moeten zorgen dat de bootfile juist word aangepast. heeft dus te maken met telefonie en/of masking

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@janvandrunen Balen dat het lampje nog steeds rood blijft knipperen! Ik heb een op afstand een aanpassing doorgevoerd op het modem. Wil je over circa 1 uur controleren of je het lampje nog steeds ziet knipperen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@janvandrunen  Ik ben wel blijf dat ondanks het rode lampje alles werkt, dat is al heel uniek, rood ga je vanuit modem offline, als je verkeerd leest wat ik deed, maar dit is een uniek exemplaar met 1 ding eruit en knipperen, maar overige diensten doen het wel. Je telecom kabel is er wel uitgehaald neem ik aan.

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@Paul Bedankt. Het rode knipperende lichtje is er niet meer. Er brandt nu een mooi rustig wit licht. Opgelost denk ik. Wel heel erg jammer dat ik net in een vergadering zat terwijl mijn verbinding offline ging. Ik meteen alle verbindingen nakijken en modem uit een aan zetten.... maar dat was jij dus! 

Een tip : Misschien is het handig om de volgende keer een tijdstip af te spreken met een klant om zo'n actie uit te voeren.  

Kun je uitleggen wat je gedaan hebt? Ik ben benieuwd. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@janvandrunen Bedankt. Het rode knipperende lichtje is er niet meer. Er brandt nu een mooi rustig wit licht. Opgelost denk ik. Wel heel erg jammer dat ik net in een vergadering zat terwijl mijn verbinding offline ging. Ik meteen alle verbindingen nakijken en modem uit een aan zetten.... maar dat was jij dus! 

Goed om te lezen dat het probleem is opgelost! 😉
 

Een tip : Misschien is het handig om de volgende keer een tijdstip af te spreken met een klant om zo'n actie uit te voeren.  
En dank voor je feedback! Ik zal hier voortaan rekening mee houden. 

Kun je uitleggen wat je gedaan hebt? Ik ben benieuwd. 
Zojuist heb ik de bootfile van het modem opnieuw naar het modem toegestuurd zodat het hele activatieproces opnieuw doorlopen is. Dit resulteerde bij jou dus in een modem reboot, waarvoor mijn welgemeende excuses. 

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@Paul Bedankt voor je reactie. Ik ben ook blij dat het is opgelost. Heeft dus waarschijnlijk inderdaad te maken gehad met de telefonie die nog in de oude bootfile stond? Jammer dat een monteur dat dan niet weet. 

Uiteindelijk dus heel tevreden met jouw actie! 

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Bedankt ook @Dave! @Bert @tobiastheebe @Gio2903 ! Top!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic