1
Vraag
2
Reacties
janvandrunen

Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

SmartWifi modem lampje blijft rood knipperen

Vandaag heeft een monteur een nieuwe AOP gemaakt en tevens mijn SmartWifi modem aangesloten.

Nu blijkt dat het modem lampje rood blijft knipperen.

Verder werkt alles. 

De monteur wist niet precies wat de reden is, maar hij gaf aan dat er op het moment nog veel storingen zijn met het SmartWifi modem. Wellicht dat het later automatisch wordt opgelost. 

Nu stel ik de vraag maar hier:

Mijn SmartWifi modem is een zwart modem.

En het rode lampje blijft constant rood knipperen.

Verder werkt alles.

Is het modem niet helemaal goed? Of komt dit vaker voor?

Wat kan ik het beste doen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@janvandrunen Bedankt. Het rode knipperende lichtje is er niet meer. Er brandt nu een mooi rustig wit licht. Opgelost denk ik. Wel heel erg jammer dat ik net in een vergadering zat terwijl mijn verbinding offline ging. Ik meteen alle verbindingen nakijken en modem uit een aan zetten.... maar dat was jij dus! 

Goed om te lezen dat het probleem is opgelost! 😉
 

Een tip : Misschien is het handig om de volgende keer een tijdstip af te spreken met een klant om zo'n actie uit te voeren.  
En dank voor je feedback! Ik zal hier voortaan rekening mee houden. 

Kun je uitleggen wat je gedaan hebt? Ik ben benieuwd. 
Zojuist heb ik de bootfile van het modem opnieuw naar het modem toegestuurd zodat het hele activatieproces opnieuw doorlopen is. Dit resulteerde bij jou dus in een modem reboot, waarvoor mijn welgemeende excuses. 

Bekijk in context

46 Reacties 46
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat heb ik eerder gelezen. Heb je ook telefoon van Ziggo?

 

tempsnip.png

** Modedit afbeelding **

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je het Smart Wifi Modem even uit het stopcontact haalt, dan na minuut nog eens proberen op te starten wat doet hij dan, als hij blijft knipperen, ik ga wel voorleggen aan een Ziggo Medewerker.

 

Met het Smart Wifi Modems zijn weinig problemen, ze werken prima naar behoren als de monteur goed werk levert.

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Monteur heeft dat meerdere keren geprobeerd. Maar het bleef zo vanochtend. 

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ik begrijp dan niet zo goed dat de monteur aangaf dat er veel meldingen zijn over het modem. Ik denk soort log-meldingen die geen consequenties hebben voor de verbinding of zo... ik weet het ook niet verder. Hij vond het niet zo'n probleem dat het modem rood bleef knipperen. Het is voor ons nu alleen vervelend als we er tegenaan kijken. Ik heb het nu omgedraaid. 

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ik heb sinds 1 januari geen telefoon van Ziggo meer. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Het zou kunnen zijn dat er geen signaal op de wijkkast staat of de AOP is niet aangesloten, is wel de kabel en alles zo aangesloten zoals het was. Waarom een monteur dit roept, geen idee maar tegenover een klant is dit niet verstandig, 1 keer prima maar meerdere keren. Ik heb medewerker ingelicht en die neemt het topic over, telefonie is niet erg gebeurt via topic en via de gegevens die in het profiel staan zoals deze:

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

monteur is vanmorgen geweest en heeft het zo gelaten???????

Slechte monteur......😠

Op zijn minst een belletje naar een hoger opgeleide persoon......

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@puppie  waarom denk je dat er een Medewerker is ingeseint, 

 

En ja hebt er van die monteurs tussen zitten, hier ook gehad, zondag brak me AOP draad af, bleek er geen schroef in te zitten, nu heb ik het geluk dat er in dezelfde straat mede buur en goed contact mee hebt, dit wel via de officiële manier via de community dan krijgt ie keurig zijn betaling/vergoeding. Maar je hebt er een paar beunhazen er tussen, het hangt doeiiii je red het.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Dave!  waarom er een medewerker is ingeseind....om dit soort fratsen van monteurs te melden.

Zodat het personeel eens netter en beleefder is als men ergens thuis komt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik heb een medewerker van Ziggo ingelicht zodat hun in het systeem kunnen kijken wie er op bezoek is geweest en wat er gaande is, alle monteurs loggen ook alles in zoals de medewerkers, dan kan Ziggo Moderator zien wat er speelt. Dat kan ik als klant niet.

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Monteur was netjes. Geen enkel probleem verder. 

Laat dat even duidelijk zijn. 

Ik heb geen klacht over de monteur, maar ik weet natuurlijk zelf niet of die vaker zo voorkomt. Hij liet blijken dat er nog problemen waren met dit modem, waardoor het wel eens zou kunnen zijn dat ie rood blijft knipperen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Vandaar dat er een medewerker is ingelicht die kan eventueel vervangende modem sturen om het op te lossen of iets anders gaande. Zoals ik zei, ik kan niet in de systemen kijken, alleen een medewerker van Ziggo.

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ik was niet erg duidelijk Dave. De monteur liet blijken dat er problemen zijn me dit soort modem. Met mijn modem was geen enkel probleem. Alleen maar dat het lampje rood blijft knipperen. Misschien ligt het niet aan het modem maar aan iets anders dat dat zo is. Voor mij hoef ik niet persé een ander modem. Deze doet het prima. 

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Het is toch vreemd dat ie rood knippert terwijl echt alles perfect funtioneert?

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

De monteur heeft vanochtend de AOP aangesloten. Zoals gezegd werkt alles prima. 

Mijn postcode is ***

**Adresgegevens verwijderd door moderator wegens privacy**

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Misschien kan een medewerker je oude modem weer heractiveren. Laat het even afwachten, we maken nu topic vol en is het straks niet over zichtbaar. Ze komen vanzelf het topic in.

janvandrunen
Topicstarter
Level 5
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Dave. Ik wil mijn oude modem niet heractiveren. Mijn nieuwe modem werkt goed. Oude horizonbox XL is al weg. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dave! Er is niets aan de hand met het modem, alles werkt, behalve een lampje wat rood knippert, wat aangeeft dat de telefoon niet werkt, zoals je kunt zien op de foutcode lijst en dat klopt, want TS heeft sinds 1 januari geen telefoon meer.

Alleen het lampje zou niet moeten knipperen.

Het is bekend bij Ziggo en er wordt gezocht naar een oplossing, las ik in een ander topic.

 

@janvandrunen Ik vond je bericht heel kort, bondig en daardoor heel duidelijk:

 

Mijn SmartWifi modem is een zwart modem.

En het rode lampje blijft constant rood knipperen.

Verder werkt alles.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@janvandrunen  schreef:

De monteur heeft vanochtend de AOP aangesloten. Zoals gezegd werkt alles prima. 

Mijn postcode is XXXXXXXXXX. 


@janvandrunen Plaats beter geen privégegevens op dit open forum.

Een Ziggo moderator zal ze binnenkort weghalen uit je bericht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic