Goedemorgen graag zou ik mijn huidige SmartWifi modem (connectbox) vervangen voor de Ubee 1318ZG
Mijn huidige Connect box geeft problemen deze valt regelmatig spontaan uit modem lijkt ook vrij warm het modem staat in vrije ruimte met goede ventilatie moet hem regelmatig handmatig opstarten. ik zou graag de Ubee 1318ZG ontvangen omdat deze ipv6 heeft in bridge modes mijn huidige modem geeft ook problemen met gamen(latency) in de connect box zit een puma chipset die heeft de Ubee 1318ZG niet na het forum door te hebben gelezen blijkt dat ik veel beter uit de voeten zou moeten kunnen met de Ubee 1318ZG ik heb geen modem met wifi nodig.Ook ik zou graag een beroep willen doen om mijn modem eindelijk te vervangen het het liefst dan voor de Ubee 1318ZG zonder dat mijn abbonement dan omhoog moet Alvast Vriendelijk Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
data zit rechtreeks op het modem deze splitter zat in de woning
Hoelang is de kabel naar het modem?
1.50 cm
1,5M
Bedankt voor zover moet helaas nu ZZzzz en ik wil u voor vanavond/vandaag in iedergeval niet meer lastigvallen 🙂 mocht het u dit weekend niet meer lukken om te antwoorden dan maar na het weekend geen probleem. Bedankt!
Dat is kort genoeg.
Er gaat in ieder geval ergens iets mis met het signaal.
Een Ziggo moderator kan je gratis een nieuwe splitter met nieuwe kabel naar je modem sturen om je huidige uit te kunnen sluiten als mogelijke oorzaak.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Ok super dan ga ik hier op wachten en hopen dat het de oorzaak van alles is ga ik dat afwachten top nogmaals bedankt goed weekend.
Dat is mooi nieuws zal nog van me laten horen😁
Ok heb de splitter + kabel ontvangen ziggo heeft bekeken of dit de oplossing zou zijn er is me gemeld dat dit zeer onwaarschijnlijk zou gaan helpen omdat de splitters eigenlijk nooit kapot gaan. (splitter + kabel vervangen hielp niet). Ziggo zelf heeft de boel bekeken en een dag na de kabels+splitter een nieuw modem ontvangen zonder aarzeling zonder morren.
wel kan er via de open radio aansluiting op de oude splitter straling van buitenaf zoals Digitenne en 4g het coax netwerk in komen wat weer voor storing kan zorgen
Het probleem is in ieder geval opgelost door een nieuw modem te plaatsen bedankt.
Goedemiddag,
Graag zou ik mijn cisco EPC3928 vervangen door de 1318ZG, aub niet door de connectbox.
Mijn AOP, splitters, kabels etc. zijn allen al vernieuwd naar de nieuwste uitvoeringen
Heb ook mijn netgear R-7000 vervangen door de nieuwste XR1000 en zou nu graag dus ook naar 1318ZG upgraden.
Zie aub mijn reboots.
Het zou fijn zijn als dit kon.
@Johnnydef Als er iets met je signaal mis is, dan is een ander modem niet direct de oplossing, dan zal eerst het signaal beter moten worden.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hoi Bert,
naar mijn idee ie er niets mis met mijn signaal, snelheden zijn prima. het gaat mij om de maximale kwaliteit uit streaming te kunnen halen voor mijn high-end audio en TV.
Ik kan nu even geen foto’s maken:
AOP is btv1 IEC-NL-SET
splitter POA-1IEC-NL
1,5 mtr kabel naar modem is technetix RLA ++ Class A++
alle bekabeling in huis is de nieuwste hirschmann met hun nieuwste connectoren
alles ziggo gecertitficeerd.
Sorry, wat ik wellicht niet goed toegelicht heb, is dat tijdens streamen soms de LAN stottert of uitvalt en na alles vernieuwd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan de 8 jaar oude cisco te wijten is.
rebooten lost het dan veelal op
gezien dit topic over een connectbox omruilen voor een Ubee 1318ZG gaat was het overzichtelijker geweest als je een eigen topic had aangemaakt.
een Ubee 1318ZG is een zakelijk modem en wordt alleen in uitzonderlijke gevallen aan particuliere geleverd.
een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic (kan door pasen iets langer duren) zij kunnen dat besluiten welk modem ze naar jou opsturen.
Goedemorgen @Johnnydef
Jammer dat je steeds zoveel reboots ervaart met het modem. Maar, dit is geen reden om het modem te vervangen voor een UBEE 1318ZG modem.
Gezien het modem wel is verouderd, kan ik deze wel voor je omruilen voor ons Connect modem. Alleen geef je aan die niet te willen.
De vraag is waarom je geen fan bent van het Connect modem.
Goedmorgen Jamyla,
Bedankt voor uw aanbod, maar zou u mij aub willen bellen? Dan kan ik dat voor mijn specifieke situatie proberen uit te leggen.
Dat is niet het doel van de Community 😉 Dit is een klant helpt klant forum waar onze leden hun expertise onderling delen.
Waar nodig springen wij in de bres voor vervolg acties.
Als je enige technische informatie wil delen, kan dat hier. Onze leden zullen je van hun advies voorzien. Mocht er dan iets nodig zijn, helpen we graag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.