Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
-Speedy-
Level 3

SmartWifi modem (connectbox) vervangen .

Goedemorgen graag zou ik mijn huidige SmartWifi modem (connectbox) vervangen voor de Ubee 1318ZG

 

Mijn huidige Connect box geeft problemen deze valt regelmatig spontaan uit modem lijkt ook vrij warm het modem staat in vrije ruimte met goede ventilatie moet hem regelmatig handmatig opstarten. ik zou graag de Ubee 1318ZG ontvangen omdat deze ipv6 heeft in bridge modes mijn huidige modem geeft ook problemen met gamen(latency) in de connect box zit een puma chipset die heeft de Ubee 1318ZG niet na het forum door te hebben gelezen blijkt dat ik veel beter uit de voeten zou moeten kunnen met de Ubee 1318ZG ik heb geen modem met wifi nodig.Ook ik zou graag een beroep willen doen om mijn modem eindelijk te vervangen het het liefst dan voor de Ubee 1318ZG zonder dat mijn abbonement dan omhoog moet Alvast Vriendelijk Bedankt

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
42 Reacties 42
-Speedy-
Level 3
Topicstarter

data zit rechtreeks op het modem deze splitter zat in de woning

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Hoelang is de kabel naar het modem?

0 Kudos
-Speedy-
Level 3
Topicstarter

1.50 cm

 

0 Kudos
-Speedy-
Level 3
Topicstarter

1,5M

0 Kudos
-Speedy-
Level 3
Topicstarter

Bedankt voor zover moet helaas nu ZZzzz en ik wil u voor vanavond/vandaag in iedergeval niet meer lastigvallen 🙂 mocht het u dit weekend niet meer lukken om te antwoorden dan maar na het weekend geen probleem. Bedankt!

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat is kort genoeg.

Er gaat in ieder geval ergens iets mis met het signaal.

Een Ziggo moderator kan je gratis een nieuwe splitter met nieuwe kabel naar je modem sturen om je huidige uit te kunnen sluiten als mogelijke oorzaak.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

-Speedy-
Level 3
Topicstarter

Ok super dan ga ik hier op wachten en hopen dat het de oorzaak van alles is ga ik dat afwachten top nogmaals bedankt goed weekend.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Nieuwe splitter + coaxkabel zijn onderweg @-Speedy-!

 

Laat maar weten of het daarmee opgelost is.

-Speedy-
Level 3
Topicstarter

Dat is mooi nieuws zal nog van me laten horen😁

0 Kudos
-Speedy-
Level 3
Topicstarter

Ok heb de splitter + kabel ontvangen ziggo heeft bekeken of dit de oplossing zou zijn er is me gemeld dat dit zeer onwaarschijnlijk zou gaan helpen omdat de splitters eigenlijk nooit kapot gaan.                                 (splitter + kabel vervangen hielp niet). Ziggo zelf heeft de boel bekeken en een dag na de kabels+splitter een nieuw modem ontvangen zonder aarzeling zonder morren. 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

wel kan er via de open radio aansluiting op de oude splitter straling van buitenaf zoals Digitenne en 4g het coax netwerk in komen wat weer voor storing kan zorgen

0 Kudos
-Speedy-
Level 3
Topicstarter

Het probleem is in ieder geval opgelost door een nieuw modem te plaatsen bedankt.

Johnnydef
Level 2

Goedemiddag,

Graag zou ik mijn cisco EPC3928 vervangen door de 1318ZG, aub niet door de connectbox.

Mijn AOP, splitters, kabels etc. zijn allen al vernieuwd naar de nieuwste uitvoeringen

Heb ook mijn netgear R-7000 vervangen door de nieuwste XR1000 en zou nu graag dus ook naar 1318ZG upgraden.
Zie aub mijn reboots.

Het zou fijn zijn als dit kon.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Johnnydef Als er iets met je signaal mis is, dan is een ander modem niet direct de oplossing, dan zal eerst het signaal beter moten worden.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
Johnnydef
Level 2

Hoi Bert,

naar mijn idee ie er niets mis met mijn signaal, snelheden zijn prima. het gaat mij om de maximale kwaliteit uit streaming te kunnen halen voor mijn high-end audio en TV.

 


Ik kan nu even geen foto’s maken:

AOP is btv1 IEC-NL-SET

splitter POA-1IEC-NL

1,5 mtr kabel naar modem is technetix RLA ++ Class A++

alle bekabeling in huis is de nieuwste hirschmann met hun nieuwste connectoren

alles ziggo gecertitficeerd.

 

Johnnydef_0-1650297467459.png

 

 

 

 

Johnnydef
Level 2

Sorry, wat ik wellicht niet goed toegelicht heb, is dat tijdens streamen soms de LAN stottert of uitvalt en na alles vernieuwd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan de 8 jaar oude cisco te wijten is.

rebooten lost het dan veelal op

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Johnnydef 

gezien dit topic over een connectbox omruilen voor een Ubee 1318ZG gaat was het overzichtelijker geweest als je een eigen topic had aangemaakt.

 

een Ubee 1318ZG is een zakelijk modem en wordt alleen in uitzonderlijke gevallen aan particuliere geleverd. 

 

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic (kan door pasen iets langer duren) zij kunnen dat besluiten welk modem ze naar jou opsturen.

 

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Johnnydef

 

Jammer dat je steeds zoveel reboots ervaart met het modem. Maar, dit is geen reden om het modem te vervangen voor een UBEE 1318ZG modem.

Gezien het modem wel is verouderd, kan ik deze wel voor je omruilen voor ons Connect modem. Alleen geef je aan die niet te willen.

De vraag is waarom je geen fan bent van het Connect modem.

 

0 Kudos
Johnnydef
Level 2

Goedmorgen Jamyla,

Bedankt voor uw aanbod, maar zou u mij aub willen bellen? Dan kan ik dat voor mijn specifieke situatie proberen uit te leggen.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@Johnnydef

 

Dat is niet het doel van de Community 😉 Dit is een klant helpt klant forum waar onze leden hun expertise onderling delen.

Waar nodig springen wij in de bres voor vervolg acties.

Als je enige technische informatie wil delen, kan dat hier. Onze leden zullen je van hun advies voorzien. Mocht er dan iets nodig zijn, helpen we graag.

 

0 Kudos