1
Vraag
2
Reacties
-Speedy-

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

SmartWifi modem (connectbox) vervangen .

Goedemorgen graag zou ik mijn huidige SmartWifi modem (connectbox) vervangen voor de Ubee 1318ZG

 

Mijn huidige Connect box geeft problemen deze valt regelmatig spontaan uit modem lijkt ook vrij warm het modem staat in vrije ruimte met goede ventilatie moet hem regelmatig handmatig opstarten. ik zou graag de Ubee 1318ZG ontvangen omdat deze ipv6 heeft in bridge modes mijn huidige modem geeft ook problemen met gamen(latency) in de connect box zit een puma chipset die heeft de Ubee 1318ZG niet na het forum door te hebben gelezen blijkt dat ik veel beter uit de voeten zou moeten kunnen met de Ubee 1318ZG ik heb geen modem met wifi nodig.Ook ik zou graag een beroep willen doen om mijn modem eindelijk te vervangen het het liefst dan voor de Ubee 1318ZG zonder dat mijn abbonement dan omhoog moet Alvast Vriendelijk Bedankt

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ok heb de splitter + kabel ontvangen ziggo heeft bekeken of dit de oplossing zou zijn er is me gemeld dat dit zeer onwaarschijnlijk zou gaan helpen omdat de splitters eigenlijk nooit kapot gaan.                                 (splitter + kabel vervangen hielp niet). Ziggo zelf heeft de boel bekeken en een dag na de kabels+splitter een nieuw modem ontvangen zonder aarzeling zonder morren. 

Bekijk in context

42 Reacties 42
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Modem uitval heeft vaak een andere oorzaak dan dat het lijkt dat het warm wordt.

Kan je hier een schermprint plaatsen van de up- en downstreamwaarden én

de volledige netwerkhistorie uit het modem?  

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

 

Plaats hier ook een foto van het AOP (waar de groene kabel het huis binnenkomt) met de daarop aanwezige splitter en eventuele signaalversterker.

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor uw reactie ik heb al contact gehad met ziggo Klantenservice zij hebben aangegeven dat ze niet beslissings bevoegd zijn om een Ubee 1318ZG toe te zeggen ze geven aan hem te willen omruilen voor de Ubee 1318ZG Maar dat ze dit niet mogen beslissen vandaar. en hebben me gemeld dat ik het via deze weg aan een moderator kon vragen via de community zodat die het voor mij eventueel  konden regelen. mijn huidige modem werkt niet correct dat is al duidelijk het gaat alleen voor een omruiling en dan hoop ik dat ik de Ubee 1318ZG mag ontvangen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de Ubee 1318ZG is een zakelijk modem en wordt alleen bij uitzonderlijke gevallen aan particuliere geleverd.

de SmartWifi (connectbox) ondersteund ook ipv6 in bridge mode.

kun je zoals @KBX458  al vroeg een printscreen maken van de down en upstream en een foto van het aop.

de problemen die je ervaart worden mogelijk veroorzaakt door het signaal 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@-Speedy- Ziggo moderators op dit forum sturen alleen een ander modem als uitgesloten is dat de oorzaak ergens anders ligt, anders heeft een ander modem geen enkele zin.

 

@KBX458 Stelde je een aantal vragen die van belang zijn om een andere oorzaak uit te sluiten.

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja ik ben ervan op de hoogte dat het een zakelijk modem is die toch aan heel veel particuliren al is uitgegeven zonder echt een uitzonderlijk geval te zijn  dit is heel gemakkelijk terug te vinden op de community posts vandaar anders had ik wel een modem via ons bedrijf genomen alleen dit is voor ons thuis gebruik. het liefst hadden we vrije keus modem gehad maar het schiet niet echt op als je in een oud UPC gebied woont er is op dit moment van spreken geen vrije keus! dus wat dat betreft zit je hier in ons gebied nog tussen wal en schip.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@-Speedy- "is die toch aan heel veel particuliren al is uitgegeven zonder echt een uitzonderlijk geval te zijn  dit is heel gemakkelijk terug te vinden op de community posts vandaar"

 

Daar was, tot nu toe, altijd een reden en werd er eerst gekeken naar achterliggende mogelijke oorzaken.

Een monteursbezoek kan er al geweest zijn zonder dat wij dit weten of privé communicatie die wij niet kunnen lezen of telefonische communicatie.

De reden?

Een nieuw modem sturen zonder andere oorzaken uit te sluiten is in de meeste gevallen niet de oplossing, omdat 90% van de storingen veroorzaakt wordt door niet meer hedendaagse aansluitingen of oorzaken vanuit buiten.

Zou je iedereen een nieuw modem sturen, dan stuur je die dus in 90% zonder verbetering en moet je alsnog op zoek naar de oorzaak.

 

Maar we zullen zien wat er gebeurt.

Veel succes ermee gewenst.

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Natuurlijk begrijp ik dat een nieuw modem beschikbaar komt als er één en ander is uitgesloten bij het huidige modem. ik kan mijn huidige  modem per direct vervangen voor een Ubee 1318ZG als ik het abonnement thuis laat upgraden naar giga dan lijkt het geen probleem te zijn dit is me gisteren duidelijk gemaakt door Ziggo Support.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

normaliter wordt bij het upgraden de connectbox smart wifi modem vervangen door de connectbox giga en niet het ubee modem zover ik weet heeft de klantenservice niet de bevoegdheid om het ubee modem uit te leveren

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Klopt helemaal! support kon het zelf niet toezeggen maar heeft het aan zijn meerdere gevraagt terwijl ik in de wacht stond.Het kan dus wel maar moest ik direct upgraden en meer betalen natuurlijk en zat dan direct aan een nieuw jaar contract vast.

 

Hierna is door de medewerker mij gemeld om het anders via deze ( Community ) site te vragen aan een Moderator deze medewerker heeft hier op deze site gekeken en zag toch dat er een aantal modems gewoon uitgeleverd zijn vandaar dat ik deze actie heb ondernomen en ook omdat mijn modem dus problemen heeft valt zomaar spontaan uit en voelt dan ook echt heel warm aan heb dit ook support gemeld deze melden dat waarschijnlijk de voeding niet helemaal fris meer is vandaar mijn verzoek voor omruiling voor de Ubee 1318ZG mijn modem laat als hij wel goed opstart slecht gamen is niet te doen eigenlijk.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

toch lijkt het me handig als je ook de downstream/upstream gegevens post een docsis 3.1 modem stelt veel hogere eisen aan de bekabeling/installatie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Klopt helemaal! support kon het zelf niet toezeggen maar heeft het aan zijn meerdere gevraagt terwijl ik in de wacht stond.Het kan dus wel maar moest ik direct upgraden en meer betalen natuurlijk en zat dan direct aan een nieuw jaar contract vast."

 

Meer betalen en een jaarcontract lijkt me meer een nieuw Ziggo Zakelijk contract wat je dan afsluit, want hier op het forum heeft niemand die een Ubee heeft gekregen meer moeten betalen en/of een jaarcontract gehad.

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb het over 1 jarig contract gehad wat ik zou moeten nemen daarna mocht ik kiezen tussen de

smart wifi giga of de Ubee 1318ZG omdat ik aan had gegeven dat ik de Ubee 1318ZG toch liever zou ontvangen

 

Mijn post hierboven heb ik het over 1 jarig abbo niet over 12 jarig.

 

(moest ik direct upgraden en meer betalen natuurlijk en zat dan direct aan een nieuw jaar contract vast.) zie mijn post.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@-Speedy-  schreef:

Heb het over 1 jarig contract gehad wat ik zou moeten nemen daarna mocht ik kiezen tussen de

smart wifi giga of de Ubee 1318ZG omdat ik aan had gegeven dat ik de Ubee 1318ZG toch liever zou ontvangen

 

Mijn post hierboven heb ik het over 1 jarig abbo niet over 12 jarig.

 

(moest ik direct upgraden en meer betalen natuurlijk en zat dan direct aan een nieuw jaar contract vast.) zie mijn post.


@-Speedy- Een 2e te veel getypt, is nu weg.

Wat je hier beschrijft heb ik in al de tijd dat Ziggo bestaat nog nooit gelezen of gehoord aan de consumenten kant van Ziggo, alleen bij Ziggo Zakelijk.

 

Een modem kan ook warm worden door een signaalprobleem en die zal eerst uitgesloten moeten worden, anders heeft een nieuw modem geen zin.

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb gisteren morgen in de ochtend gebeld en dit is eigenlijk het verhaal van veel onduidelijkheid vandaar ook de hoop van mijn kant als hij dan toch omgewisseld gaat worden, dan het liefst voor de Ubee 1318ZG (geen puma chipsets ) zou deze zelf ook wel willen aanschaffen via Ziggo het probleem is ook nog eens dat ik hier in het ( oude UPC gebied  ) nog steeds geen vrije Modem keuze heb:(

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@-Speedy- "vandaar ook de hoop van mijn kant als hij dan toch omgewisseld gaat worden, dan het liefst voor de Ubee 1318ZG"

 

Zoals het er nu naar uitziet, niet zonder andere mogelijke oorzaken eerst uit te sluiten.

 

Dus de snelste weg voor je is om de vragen van @KBX458 te beantwoorden.

 

Modem uitval heeft vaak een andere oorzaak dan dat het lijkt dat het warm wordt.

Kan je hier een schermprint plaatsen van de up- en downstreamwaarden én

de volledige netwerkhistorie uit het modem?  

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

 

Plaats hier ook een foto van het AOP (waar de groene kabel het huis binnenkomt) met de daarop aanwezige splitter en eventuele signaalversterker.

 

Verder trek ik me terug uit dit topic, omdat er geen antwoord komt op de vragen en verder discussiëren zonder verdere gegevens zinloos is.

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Screenshot_1.jpgScreenshot_2.jpgScreenshot_3.jpgScreenshot_4.jpgScreenshot_5.jpgScreenshot_6.jpgScreenshot_7.jpgScreenshot_8.jpg

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoop dat het correct is gegaan

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is prima gegaan.🙂

 

Ik zie heel veel T3 time outs die allerlei problemen kunnen veroorzaken.

Er is iets goed mis met het signaal.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

-Speedy-
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ja zal dat even doen met fototoestelIMG_1260.JPG

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic