1
Vraag
2
Reageer en help mee
Simone7595

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SmartWifi app wil geen apparaten meer pauzeren.

Het gaat over de SmartWifi app, veel Ziggo medewerkers hebben geen flauw idee dat deze app bestaat en kunnen dus ook geen van allen helpen. Met deze app kun je o.a je modem herstarten en wifi op apparaten op afstand uitzetten. (Erg handig met pubers) 

Nu werkt de app wel, maar apparaten pauzeren lukt niet meer. De app geeft aan 13 apparaten verbonden, maar als je op pauzeren drukt krijg je een “Oeps er gaat iets mis”

8 Reacties 8
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hallo @Simone7595 en welkom op de Community,

Wat knullig dat vrijwel niemand van het bestaan van de SmartWifi App afweet. Dat mag je wel verwachten, als dit een product is van de organisatie waarvoor je werkt. Goed nieuws: ik weet er van en ik heb de App in gebruik! 

De 'verbinding pauzeren functie' is inderdaad super handig. Het zou vooral handig zijn als deze functie bij jou ook daadwerkelijk werkt. Ik heb het zojuist getest op een Android 11 telefoon en ik ondervind geen problemen met het pauzeren van de apparaten. Wel moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat er performance problemen zijn, waardoor de App niet altijd even stabiel werkt. Het kan dus geluk zijn dat het nu wel functioneerde.

Omdat de problemen bekend zijn en we hier onderzoek naar doen, ben ik benieuwd naar het volgende:
 

- Welk merk + type apparaat + welk versie besturingssysteem heb je in gebruik?
- Welke versie SmartWifi App is geïnstalleerd?
- Krijg je de foutmelding bij elk individueel apparaat wat je wil pauzeren?
- Is het mogelijk om de SmartWifi App op een ander apparaat te installeren en te testen of het van daaruit wel werkt? 

Alvast bedankt voor je feedback! 

Simone7595
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Vincent ,

 

Ik heb volgens mij alle apparaten al geprobeerd. Met mijn Iphone11 (Ios14.6) lukte het eerst wel, maar nadat iemand bij Ziggo iets gewijzigd heeft in mijn modem lukt het niet meer. 
Natuurlijk heb ik ook de modem al meerdere malen ge-update en de app opnieuw geïnstalleerd. Tevens geprobeerd met Android, nieuwste versie, maar niets lijkt te helpen.

 

ik kan met de app nog wel alle andere dingen doen zoals opnieuw opstarten e.d. 
Alleen geen apparaten pauzeren, geen enkele, zelfs geen rookmelder 🙈

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe staat in de Geavanceerde instellingen -> Draadloos signaal, naar beneden scrollen, de instelling Smart wifi?

Op Kanaal optimalisatie ingeschakeld of Kanaal optimalisatie uitgeschakeld?

 
Simone7595
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik de SmartWifi app zonder een SmartWifibooster, dus gewoon via de modem. Alles staat op geoptimaliseerd netwerk. 
Vroeger deed alles het wel, maar nadat iemand bij Ziggo “iets” met mijn netwerk heeft gedaan. Kan ik niet meer pauzeren.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hmm, dat is vreemd. Als ik kijk naar de wifi frequenties, dan zie ik dat deze onder 1 netwerknaam worden uitgezonden. Bij 2.4 frequentie valt me op dat er voor een vast kanaal is gekozen en de bandbreedte op 20 MHz is ingesteld. Ik vermoed dat dit door mijn collega is gedaan!? Wat we kunnen proberen, is het kanaal en bandbreedte weer naar 'automatisch' aan te passen. Een fabrieksreset is ook mogelijk. Houd hierbij wel rekening mee dat alle instellingen worden hersteld naar de originele gegevens, dus ook zelf bedachte netwerknamen en wachtwoorden. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit zou toch geen effect op dat pauzeren mogen hebben?

 

Ik heb wel 5 minuten die app gebruikt en meteen weer verwijderd, deze had voor mij geen meerwaarde. Kortom helemaal op de hoogte ben ik niet. Ik zie de logica niet welk effect het kanaal en de bandbreedte instellingen op dat pauzeren hebben. Mijn logica zegt dat die functie gebaseerd is op basis van de mac adressen van de apparaten die je wil pauzeren.

 

Simone7595
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Vincent ,

 

kun jij de bandbreedte weer aanpassen naar automatisch? 
Dan kunnen we even proberen of dat de oplossing is.

 

gr, Simone

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Ik kan me inderdaad in jouw reactie vinden, @RoWi. Toch merkt @Simone7595 op dat het sinds die specifieke wijzigingen - althans voor zover gelogd en bekend onder haar klantnummer - speelt. Ik twijfel of dit het is, maar het is het proberen waard. 

De bandbreedte is zojuist weer hersteld. Vervelend genoeg lukt het met niet om de kanalen zelf aan te passen naar automatisch. Een reboot van je modem durf ik niet aan, omdat de kans aanwezig is dat je thuiswerk en ik de werkzaamheden verstoor. Ik raad je daarom aan om dit te herstellen naar automatisch voor zowel de 2.4 als 5 ghz verbinding via deze stappen. Reset hierna - mocht het uitkomen - je modem door deze 1 minuut van de stroom te halen. Start je telefoon ook volledig opnieuw op voor wat betreft de Smart Wifi App. Helpt dit niet? Dan is een fabrieksreset van je modem een mogelijkheid.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic